Web aplikacije: 9 trendova koji nas očekuju u 2019.

web aplikacije

Uspjeh vaše web stranice ovisi o vašoj sposobnosti da ostanete aktualni i pratite trendove web dizajna. Kako industrija napreduje, promjene u pogledu vizuala i tehnologije postaju konstanta. Web stranica koja izgleda moderno i polirano danas ,mogla bi izgledati staromodno već u nekoliko mjeseci.
Zato je važno znati razliku između trenda i prolazne mode. Pod trend spadaju inteligentna rješenja za razvoj poduzeća. Kako svijet postaje povezaniji, trendovi web dizajna bit će presudni za marke koje pokušavaju doprijeti do nove publike. Dok se web kontinuirano razvija i prilagodba dizajnera treba biti u stanju nadoknaditi i još bolje, stvoriti nove uzbudljive trendove i rješenja.
U 2019. očekujemo da će se sve vrtiti oko brzine uploadanja stranice i mobilnog dizajna, što i nije neka novost. Osim toga, na važnosti će dobiti i oku privlačan asimetričan dizajn s video pozadinama. U ovom članku Vam donosimo 9 trendova za web aplikacije koji nas očekuju u 2019.

Mobile first

Mobile first design počinje s dizajniranjem web stranice za korisnike na mobilnim uređajima prije izrade desktop verzije. U 2015. godini pretraživanja putem mobilnih uređaja nadmašila su ona računalna. Danas se gotovo sva online kupovina vrše putem mobilnih uređaja (uvelike ovisi o državi). Zbog toga je standard dizajna web stranica pomaknut od računalnog do mobilnog dizajna. Mobile first design započinje izradom stranice za mobilne uređaje prije nego što se izradi desktop verzija.
Element roll-out burger menu button se establiaro i tako umanjio meni za male ekrane. Pretpostavlja se da će se ovaj trend zadržati neko vrijeme jer je došao potražnjom korisnika.

Asymmetrical layout

Grid može stvoriti osnovnu strukturu, kostur za vaš dizajn. Oni se sastoje od “nevidljivih” linija na kojima su postavljeni elementi vašeg dizajna. Na taj način ih se povezuje u cjelokupni “sustav” i logički podržavaju cjelokupnu kompoziciju. Povijesno gledano, ne upotrebljavajući grid ili improvizacija rezultiralo je lošim i zbunjujućim dizajnom koji koči korisnika da se usredotoči na najvažnije informacije na stranici. Međutim, 2017. godine uveden je asimetričan i “slomljeni” izgled. To je bila velika promjena i taj trend još uvijek ima jak utjecaj na web dizajn. Do porasta popularnosti došlo je otkrivanjem načina kako da se web stranice više međusobno razlikuju. Iako robne marke još uvijek koriste tradicionalne strukture temeljene na mreži, pojavit će se povećana upotreba neobičnih rasporeda na webu, jer se robne marke pokušavaju izdvojiti. Veće marke koje se mogu priuštiti da riskiraju očekivati će dizajne svojih dizajnera.

Dinamički gradijent/Dynamic gradients

Ovaj se trend također pojavljuje u dizajnu logotipa što utječe i na web dizajn. Flat design bio je poželjniji web dizajn trend od dimenzionalnih boja (?), ali gradijent se ponovno vraća u 2018. Posljednji put su gradijenti bili popularni, bili su u obliku suptilnog chading koji nagovještava 3D. Sada su gradijenti puni boja i šire se po cijelom zaslonu. Odnedavno je popularna upotreba gradijenata kao filtera na fotografijama. To je sjajan način da bi se dosadnu fotografiju učinilo zanimljivom i intrigantnom. Jednostavna gradijentska pozadina također može biti savršeno rješenje, ako nemate drugih potrebnih slika za rad. Ovaj će trend i dalje biti prisutan u 2019., jer će se brendovi boriti za isticanje od ostalih.

web aplikacije

Web stranica

Prirodne forme

Forme se u web dizajnu koriste iz različitih razloga. Prijenos emocija, stvaranje dubine i simboliziranje koncepata jedan je od razloga. Prirodni i aerodinamički oblici postaju rastući trend u web aplikacijama. Takve forme primjećuje osoba s većom lojalnosti. Zaobljeni kutovi i organske forme uz tekuće linije (flowing lines) označavaju pristupačnost i udobnost. Organske forme pružaju dubinu u web dizajn. Takva dubina može pomoći elementu stranice da se istakne. Kao i svi trendovi web dizajna imajte na umu da, ako ne odgovara vašem identitetu brenda, izostavite ga.

web aplikacije

Web stranica

Integrirane animacije

Kako web tehnologije napreduju sve više web stranica zamjenjuju statičke slike s animacijama, kako bi korisnike uključili u svoj komunikacijski pristup. Manje animacije korisna su za privlačenje korisnika. Mogu se iskoristiti za privlačenje pozornosti korisnika dok se stranica učitava ili pokazati korisniku zanimljivi hover state u linku. Također se mogu integrirati za rad za scroll, navigaciju ili kao središnja točka čitavog weba. To može biti izvrstan alat za uključivanje korisnika u priču o web stranice.

Video cover

Video cover još uvijek su nevjerojatno popularni trend u 2019. Video pozadine pokazale su se korisne za povećanje konverzije unatoč činjenici da usporava vašu web stranicu. Videozapisi su zanimljiviji od teksta ili slika. Korisnici će se vjerojatnije zadržati na vašu web stranici, ako se video reproducira u pozadini. Videozapisi privlače mnogo više pozornosti od slika ili ilustracija. Što duže korisnik ostane na vašoj web stranici vjerojatnije je da ćete ga zadržati. Videozapisi prenose vašu poruku brzo i učinkovito. Posebno su korisni kada imate kompliciraniju poruku za objasniti svojim korisnicima u kraćem vremenskom periodu.

Chatbots / strojno učenje

Interakcija s robotima postala je posve normalna tijekom posljednjih nekoliko godina. Postaju sve češći na web stranicama i drugim digitalnim medijima. U početku, prije 20 godina, činilo se da teško rješavaju probleme. Tijekom godina, postali su pametniji zahvaljujući umjetnoj inteligenciji i strojnom učenju. Chatbots će nastaviti poboljšavati korisničko iskustvo na web stranicama. Kada su ispravno dizajnirani mogu imati različite namjene: često postavljali pitanja, rezerviranje sastanak, kupovinu osnovnih stavki, rješavanje žalbe, rezervacije. U 2019. ova će tehnologija biti i dalje usavršavana i inkorporirana u web stranice tvrtke. Web interakcije postat će neprimjetne.

Sticky elements

Sticky elements sve su više istaknuti u web dizajnu. Trend je imati sticky elements na vrhu, dnu ili sa strane na stranici tako da ne ometa posjetitelja web stranice. Možete ih koristiti da biste istaknuli promociju, linkove društvenih mreža, chatbot ili call to action. Odlična značajka sticky elements je strelica koja korisnika vraća na vrh stranice u slučaju da imate puno sadržaja na stranici.

Single page design

Glavni razlog radi kojega single page design postaje trend je brzina i minimalizam. Single page design odnosi se na web stranice koje imaju samo jednu stranicu umjesto više servisnih stranica ili članaka na blogu. Očigledna vrlina single page design-a je tradicionalno SEO gledište digitalnog marketinga. Single page design puno je teže rangirati za određene ključne riječi bez stranice i sadržaja koji bi inače imali. Uredne, čiste i jednostavne web stranice popularnije su na tražilicama jer se mogu brzo i jednostavno preuzeti na mobilnim uređajima. Pageless dizajn postiže da manjom količinom sadržaja ne usporava web stranicu. Izgledaju sjajno na svim uređajima za pregledavanje i automatski postaju mobilna first-style web-lokacija. Iako single page design vjerojatno neće preuzeti budućnost web dizajna, zasigurno će ostaviti znak u 2019. Godini.

Zaključak

Nije potrebno je slijediti sadašnje trendove, ali korisni su za znati. U 2019. imat ćemo primamljive vizualne užitke i praktične postavke flat design i single page design-a. Kako se trendovi mijenjaju tako se mijenjaju i industrija i tehnologija. Biti u toku tih trendova pomoći će vam da zadržite svoju web stranicu prekrasnom i zanimljivom koja potiče na konverzije.

Podijelite članak:

Pretplatite se na naš newsletter