UX dizajn

UX dizajn- važnost u modernom poslovanju

  • 6 min čitanja

Rating

U suvremenom digitalnom poslovnom okruženju, gdje se tvrtke moraju natjecati za pažnju korisnika kao nikad prije, dobro korisničko iskustvo, kao i UX dizajn je ključno za poslovni uspjeh.

Danas s više od 3 bilijuna korisnika, Internet je postao svjetsko vodeće tržište. Kako se tvrtke i organizacije mogu razlikovati od svojih konkurenata?

Korisnici očekuju optimizirano, besprijekorno korisničko iskustvo kao osnovni zahtjev na svim uređajima (desktop, mobiteli, tableti). Najvažniji korak u stvaranju digitalnog iskustva koje ne samo da privlači posjetitelje, nego i korisnicima i tvrtki daje pravu korist, počinje s razvojem korisničkog iskustva.

UX dizajn može se definirati kao proces stvaranja proizvoda koji pružaju značajna i osobno relevantna iskustva. Važan koncept u UX dizajnu je proces u kojem korisnik formira iskustvo.

Budući da je UX usko vezan uz stvaranje proizvoda, on također može biti koristan za poslovni rast. 

UX dizajn i zašto je važan za poslovanje?

Većina današnjih tvrtki je digitalna (ecommerce web trgovine, na primjer) ili su barem digitalno prisutne (web stranica, blog itd..). Dakle kada govorimo o UX dizajnu većina ljudi misli na dizajniranje digitalnih iskustava, na primjer: proces kupnje u web trgovini korištenjem aplikacije.

Također, korisničko iskustvo može biti vrlo korisno za vaše poslovanje. Ulaganje u UX dizajn može uvelike smanjiti troškove. 

Investiranje u učinkovit UX dizajn može donijeti mnoge prednosti poslovanju. Može poboljšati stopu konverzija i povećati prihode. Istraživanje navodi da svaka 2$ potrošena na UX može donijeti 100$ prihoda.

Smanjenje troškova

Sa svakim novim projektom uvijek postoji određena količina rizika. UX dizajn se fokusira na istraživanje, analizu i testiranje te se na ovaj način rizici mogu značajno smanjiti.

Sve više i više tvrtki postaje svjesno da je potrebno spriječiti mogućnost pojave problema u dizajn fazi procesa. Promjene u dizajnu su daleko lakše od promjena u developmentu, te su stoga i jeftinije. 


UX dizajn

Često većina bugova koja je uočena unutar dijela gdje se nalaze proizvodi se tiču upotrebljivosti. Većina navedenih se mogla riješiti u početnoj fazi izrade prototipa, što je ključni aspekt UX dizajna. 

Dok se rad na ovom iterativnom načinu može činiti skupljim u početku, dugoročno vam može uštedjeti novac i pomoći u izgradnji proizvoda visoke kvalitete. Bitno je napomenuti da povećava konverzije i angažman s ciljanom grupom korisnika. 

Povećanje konverzije

S mnoštvom web stranica na internetu vrlo je malo onih koji se jasno ističu u odnosu na ostale. Ovakve stranice su jednostavne za korištenje, a korisnici mogu brzo i bez napora pronaći relevantne informacije. 

Nažalost, mnoge web stranice danas imaju kompliciran dizajn koji može lijepo izgledati, ali one na taj način odbijaju svoje potencijalne klijente kojima je teško pronaći relevantne informacije. 

Glavni razlog je činjenica da smo kao ljudi nestrpljivi. A ta nestrpljivost se osobito očituje u online svijetu. 

Potrebno je dobro promisliti o tome kako smanjiti količinu truda koju korisnici trebaju poduzeti, te na taj način povećati konverzija vaših proizvoda ili usluga. 

Dva su glavna načela optimizacije web stranica ili aplikacija iz perspektive UX-a

  • Smanjenje broja koraka koje korisnik treba napraviti ključni je dio UX dizajna. Glavni cilj je pokrenuti konverzije i interakcije na web stranici ili aplikaciji. To uključuje kupnju proizvoda, rezerviranje karata ili sortiranje složenih informacija kroz bazu podataka. 
  • Intuitivno snalaženje je ključno kako bi se smanjio rizik da korisnici postanu frustrirani kada pokušavaju dovršiti svoje zadatke na vašoj web stranici ili aplikaciji. 
Poziv na akciju (CTA) također čini veliki dio konverzije. Ovi gumbi bi trebali korisniku jasno dati do znanja o čemu se radi. Tekst na gumbima mora biti jasan i nedvojben. 

CTA gumbi koji jednostavno kažu "Click here" su loši budući da tekst ne govori korisnicima zašto bi ovdje trebali kliknuti. Također "click here" nije dobar za SEO. 

Poboljšanje SEO s UX dizajnom

Uz dobar UX dizajn SEO položaj se može poboljšati. U prošlosti je SEO bio jednostavan. Bilo je dovoljno da postavite ključne riječi na svoju stranicu da biste bili prvi na listi. Trenutno Google uzima u obzir stotine čimbenika prilikom određivanja koje će web stranice imati visok položaj na stranicama u rezultatima pretraživanja. 

Google stalno ažurira svoje algoritme kako bi osigurao korisnicima najbolje moguće rezultate. Svako ažuriranje je usmjereno na prikazivanje više kvalitetnih rezultata usmjerenih na korisnika. 


UX dizajn

UX se također uklapa u SEO jer su oba usmjerena na zajedničke ciljeve. SEO se udaljio od isključivo rangiranja za pojam pretraživanja kako bi pretraživačima pružio informacije koje odgovaraju njihovim upitima. U ovom trenutku UX i SEO počinju s interakcijom. 

Oni dijele cilj pomaganja korisnicima da završe svoje zadatke kroz pružanje relevantnih informacija. Iako će SEO dovesti korisnike do potrebnog sadržaja, UX će odgovoriti na njihove upite kada stignu na web stranicu. 

Usmene preporuke

Usmene preporuke su i danas dobar način za dobivanje posla, čak i u digitalnom svijetu. Ljudi kupuju iskustva, a ako je dobro iskustvo osigurano, onda je to sjajna prilika za usmenu preporuku. Moglo bi se reći da se usmena preporuka na webu manifestira na društvenim mrežama. 

UX olakšava dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama. S izgradnjom besprijekornih interakcija s društvenim medijima kroz proizvod ili uslugu, uspostavlja se društvena svijest. Ovo vam pomaže izgraditi povjerenje. 


UX dizajn


UX dizajn proces

Proces korisničkog iskustva je iterativna metoda koja vam pomaže da poboljšate i redefinirate svoj dizajn. Prolazeći kroz različite faze više puta procijenite svoj dizajn na svakoj fazi. 

Dizajn proces je podijeljen u 4 faze.



Svaki projekt je drugačiji pa je razumljivo kako nije uvijek sve jednako organizirano. Kraj jednog ciklusa je početak slijedećeg.

Kada započinjete s projektom morate odlučiti gdje želite početi ili na što se želite prvo usredotočiti. Metode u gornjem primjeru mogu biti prikladne za vaš projekt ovisno o vremenskim ograničenjima, zrelosti sustava, vrsti proizvoda ili usluge. Dobro je koristiti različite metode svakog proizvodnog ciklusa jer su usmjerene na različite ciljeve i vrste uvida. 

Faza otkrivanja

Prije izrade novog proizvoda ili dodatka bitno je odraditi aktivnosti otkrivanja. Na ovaj način možete otkriti da li ima smisla raditi projekt. 

Važan cilj ove faze je potvrditi i odbaciti pretpostavke. Prikupljene podatke i spoznaje trebati prezentirati ostatku tima. Potrebno je ovo istraživanje riješiti prije izrade stvarnog proizvoda. 

Na ovaj način ćete izbjeći gubitak vremena i truda na izgradnju pogrešnih stvari ili izgradnju pravih stvari ali za pogrešne ljude. Tijekom faze otkrivanja provedite terenske studije i intervjuirajte korisnike. 

Također trebate voditi dnevnik studija da biste mogli razumjeti potrebe i ponašanje korisnika. Kroz natjecateljsko testiranje možete pronaći prednosti i slabosti u konkurentskim proizvodima.

Faza istraživanja

Faza istraživanja se koristi za razumijevanje problema prostora i opsega dizajna, te za rješavanje potreba korisnika. U ovoj fazi biste trebali napraviti recenzije dizajna i koristiti istraživanja iz faze otkrivanja kako biste izgradili korisničke osobnosti. 

Trebate istražiti mogućnosti dizajna zamišljajući različite pristupe i testirati najbolje ideje kako bi identificirali najbolje komponente dizajna. Ponovite dizajne testiranjem papirnatih prototipa s ciljanim korisnicima, a zatim testirajte interaktivne prototipe gledajući kako ih ljudi koriste. 

Možete koristiti sortiranje kartica kako biste saznali kako ljudi grupiraju vaše podatke da bi vam pomoglo u informiranju vaše navigacije i informacijske sheme organizacije. 

Faza testiranja

U ovoj fazi bi trebali testirati vaš dizajn kako bi bili sigurni da sustavi rade dobro za osobe koje ga koriste. Trebali biste provesti rano testiranje s različitim ljudima, sami i u grupi. Možete zamoliti ljude da sami prijavljuju svoje interakcije i sve zanimljive incidente tijekom korištenja sustava.

Faza slušanja

Tijekom ciklusa istraživanja i dizajna trebali biste slušati kako bi razumjeli postojeće probleme i potražili nove poteškoće. Možete se posvetiti pregledavanju korisnika, praćenju analitike i metrika da bi otkrili trendove i anomalije. Bilo bi dobro da prikupite često postavljana pitanja i da da pokušate riješiti probleme koji se javljaju s njima. 

Primjeri UX dizajna

Prvi primjer web stranice koja je uz pomoć metoda korisničkog iskustva je Sebastus.com. Tijekom izrade ove charter web stranice razvili smo se kroz stupnjeve korisničkog iskustva i još uvijek se nadograđujemo uz pomoć UX metoda. 

UX dizajn

 

Izvor

U nastavku donosimo primjer slike zaslona s web stranice za rezervaciju teniskih terena. Glavna funkcionalnost web stranice je mogućnost rezervacije treninga korištenjem rezervacijskog sustava integriranog na web stranici.

Cijela web stranica je usmjerena na korisnika, a cilj je bio pojednostaviti postupak rezervacije. Na ovaj način su potrebe kupaca stavljene na prvo mjesto, a njihovo zadovoljstvo vodi većem prihodu i povećanju prodaje, odnosno zarade.

UX dizajn

Izvor

Treći primjer koji donosimo je webshop za pizzeriju. Ovaj je projekt jako usredotočen na korisnika, a cilj mu je bio pojednostaviti naručivanje. Nakon što je izradio ovu web stranicu vlasnik ne mora više gubiti vrijeme na pozive i pisanje narudžbi, a kupci mogu jednostavno naručiti omiljeni obrok.

UX dizajn

Izvor

Slika u nastavku je screenshot web stranice koja prikazuje Porsche 964. Veliki trud se uložio u korisničko iskustvo na ovoj web stranici. Korisnik može istražiti sve detalje automobila samo klikanjem na njega. 

UX dizajn
Izvor

Zaključak

Ulaganje u učinkovit UX dizajn može donijeti brojne prednosti vašem poslovanju. Može poboljšati stopu konverzije i povećati prihode. Istraživanje navodi da svaka 2$ potrošena na UX može donijeti 100$ prihoda. 

Bez primjene načela UX dizajna na svoje digitalne sadržaje (web stranice, web trgovine, aplikacije itd.) možete riskirati gubitak korisnika zbog lošeg korisničkog iskustva. Vrlo je bitno utvrditi namjere i potrebe vaših korisnika i dizajnirati iskustvo oko njih.

Zapamtite, dobar UX dizajn može donijeti vašoj tvrtki mnoge prednosti kao što je povećanje korisničkog zadovoljstva i zauzvrat, povećanje prodaja. No UX dizajn se ne odnosi samo na povećanje konverzije ili prodaje, već i na pružanje privlačnog i zadovoljavajućeg iskustva korisnicima, kako bi se stalno vraćali.

Ako vam je potrebna pomoć oko UX dizajna na vašoj web stranici ili aplikaciji, kontaktirajte nas još danas i dopustite da vam pomognemo.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni