Stvari koje ste htjeli znati o web trgovini – 4. dio

Slični proizvodi
Mnoge web trgovine imaju veliki inventar proizvoda koji prodaju, međutim ne iskorištavaju sve mogućnosti koje idu s tim inventarom. Jedna od tih mogućnosti je da se na detaljnoj stranici proizvoda pokažu proizvodi koji su povezani sa tim proizvodom i za koje postoji vrlo velika vjerojatnost da je kupac za njih zainteresiran. Uzmimo na primjer da tražite knjigu o web dizajnu, pregledavati detalje te knjige kao što su broj stranica, sadržaj i sl. ali vam se usput ponudi još 5 drugih knjiga koje se bave web dizajnom. Sa administrativne strane povezivanje proizvoda je moguće na nekoliko načina. Pa tako prilikom unosa proizvoda u web trgovinu možete proizvode smjestiti u određene grupe proizvoda, dodijeliti ima tagove i sl.
 
Na taj način omogućavate da web trgovina automatski ponudi kupcu proizvode povezane sa proizvodom koji se trenutačno gleda.
 
Kako spriječiti kupce da napuštaju svoje košarice
 
Zamislite slijedeći scenarij u „klasičnoj“ trgovini. Kupac hoda trgovinom sa košaricom i izabire proizvode, nakon što ima već nekoliko proizvoda u košarici odluči napustiti kupovinu i izađe iz trgovine. Iako je takav scenarij vrlo rijedak u stvarnom svijetu, kod web trgovine ipak postoji i to u znatnoj mjeri. Ovdje ću navesti nekoliko stvari koje će vam pomoći kod smanjivanja napuštanja košarice kod kupovine.
 
Neke web trgovine imaju sustave koji rano kod kupnje zahtijevaju od korisnika da daju svoje email adrese tako da ukoliko korisnik odustane od kupnje da mu mogu poslati mail sa proizvodima koje je imao u košarici i obavijestiti ga da je odustao od kupovine i da ukoliko želi, može nastaviti kupovinu. Zvuči kao dobra ideja? Možda. Ukoliko je korisnik imao nekih tehničkih poteškoća ili je hitno morao obaviti neki posao tada je to dobra ideja jer će na vrlo lagan način moći nastaviti proces kupovine. Ukoliko je kupac napustio kupovinu sa nekim drugim razlogom – možda nije niti želio kupiti proizvode, već samo htio vidjeti koliko bi ga koštali svi proizvodi sa dostavom. Ukoliko ga nakon toga ugnjavite sa emailom vrlo je velika vjerojatnost da će i ubuduće odustati od kupovine u Vašoj trgovini.
 
Međutim, vrlo je dobra stvar ukoliko čuvate sadržaj košarice svakog korisnika. Tako da, ukoliko korisnik nije obavio kupnju, kada se vrati na vašu stranicu da mu je košarica automatski popunjena sa proizvodima koje je dodao kada je zadnji put kupovao kod vas. Čuvanje proizvoda u košarici je u skladu sa studijama koje dokazuju da je kod web trgovine obično potrebno i do nekoliko dana da bi se ostvarila prodaja, tj. korisnik ne kupuje odmah u prvoj web trgovini na koju naleti, već će provjeriti cijene u nekoliko trgovina te onda odlučiti u kojoj obaviti kupnju. Zbog toga nije loša ideja čuvati proizvode koje je dodao u košaricu.
 
Ne tražite puno informacija od vaših korisnika. Omogućite korisnicima da kupuju u vašoj trgovini bez potrebe registracije, na taj način izgradit ćete povjerenje sa korisnicima i pospješiti prodaju. Studija Forrestera pokazala je da 23% korisnika koji su se trebali pretvoriti u kupce je odustalo od kupovine kad su se trebali registrirati.
 
Ponudite pomoć. Ima različitih načina na koje možete ponuditi pomoć vaših korisnicima prilikom kupovine. Jedna od njih je i chat u realnom vremenu koji omogućuje vašim korisnicima da komuniciraju sa prodavačima na isti način kao što to rade u „klasičnoj trgovini“. Takav chat se obično implementira za proizvode koji su veoma skupi ili tehnički pa kupcima treba dodatno objašnjenje, međutim nije na odmet implementirati takav chat i za „obične“ proizvode. Tijekom pisanja ovog članka u SAD-u su dosta popularni video chatovi koji se sve više sa velikim uspjehom implementiraju u web trgovine.

Podijelite članak:

Pretplatite se na naš newsletter