Stvari koje ste htjeli znati o web trgovini – 3. dio

Dostava
Izračunavanje dostave zna se prilično zakomplicirati ukoliko dostavljate pakete izvan Hrvatske, što ne znači da je dostavu paketa u Hrvatskoj lako izračunati.
 
Prva stvar koju trebate odlučiti je da izaberete svojeg dostavljača. Ukoliko trenutačno nemate potrebe da dostavljate izvan Hrvatske ali bi se ta potreba mogla s vremenom ukazati vodite računa o tome prilikom izbora dostavljača. Kasnije mijenjanje dostavljača može biti prilično stresno i potencijalno uzeti dosta vremena i troškova (naravno sve ovisi o načinu na koji vaša web trgovina funkcionira).
 
Nakon što se izabrali dostavljača koji će zadovoljiti vaše kratkoročne ali i dugoročne potrebe vrijeme je da definirate troškove za klijente koje će imati prilikom dostave proizvoda koje su kupili. Ovdje se stvari jako brzo zakompliciraju jer morate voditi računa o tome kakvu vrstu pakiranja zahtijevaju proizvodi. Na primjer ukoliko prodate 10 knjiga tada nije problem jer sve mogu biti pakirane skupa. Ukoliko prodate 10 knjiga i 1 sliku, tada ćete možda htjeti sliku pakirati posebno, što će možda iznositi dodatne troškove za kupca.
 
Dodatna stvar koju trebate uzeti u obzir je i količina proizvoda koju korisnik kupuje, pa tako neke web trgovine imaju pravilo da ukoliko naručite više od neke određene svote da je dostava besplatna. Međutim tu opet morate voditi računa o tome kamo šaljete paket. Jer ukoliko imate pravilo da sve pakete iznad 500,00 kn šaljete besplatno a neko iz SAD-a vam naruči paket, tada se može dogoditi da vam samo cijena dostave može pojesti svu zaradu.
 
Također postoji opcija da imate posebne razrede za posebne zemlje ovisno o cijeni koju plaćaju za proizvode. Na primjer možete definirati da se za narudžbu od 500 – 1000,00 kn plaća 20 kn dostave ukoliko se dostavlja u RH, a za cijenu od 1001 – 1500 kn da se plaća 30kn itd.
 
Zbog toga je vrlo važno da sustav koji izaberete za web trgovinu ima mogućnosti postaviti sva ta kompleksna pravila.
 
Promocijski kôd
Promocijski kôd omogućava kupcu da umanji cijenu određenog proizvoda za unaprijed poznat iznos. Kôd se može upotrijebiti prije naplate te pri tome smanjiti cijenu kompletne košarice za određeni iznos ili može smanjiti iznos košarice za određeni postotak. Dakle način na koji će se kôdovi primjenjivati ovisi o vama, važno je da imate dobro definirana pravila prije nego krenete u promociju kôdova.
 
Promocijske kôdove možete upotrijebiti na razne načine pa tako oni mogu imati vremenski rok trajanja, mogu se upotrijebiti na samo određene proizvode, skupinu proizvoda ili na određenu kombinaciju proizvoda. Naravno što će kôdovi biti kompleksniji, kompleksnije će ih biti implementirati u web trgovinu.
 
Prikaz različitih cijena za iste proizvode
Prikazivanje različitih cijena za iste proizvode ima smisla ukoliko se bavite veleprodajom i maloprodajom. Tada možete postaviti vašu web trgovinu na način da ukoliko se vaš partner ulogira u sustav da mu se prikazuje druga cijena od one koja se prikazuje vašim korisnicima. Ovdje postoji mogućnost vrlo detaljnog definiranja koje cijene proizvoda će vidjeti određeni partner, pretpostavka je da nećete dati iste cijene nekome s kime surađujete 10-tak i više godine i nekome s kim ste tek počeli surađivati. Dakle postoji mogućnost da definirate za svakog partnera posebno cijene koje će mu se prikazivati.
 
Prikaz različitih cijena za isti proizvod ima smisla samo u slučaju ukoliko imate veleprodaju.

Podijelite članak:

Pretplatite se na naš newsletter