Stvari koje ste htjeli znati o web trgovini – 2. dio

  • 6 min čitanja

Rating

Gotova rješenja za web trgovinuNaravno, kao i za većinu stvari u izradi web stranica, postoje gotova rješenja i za web trgovine. No prije nego se odlučite za jedno od takvih rješenja svakako trebate imate dobru viziju oko toga što sa svojom web trgovinom želite postići. Nakon što imate jasno definirane zahtjeve koje vaša web trgovina mora ispunjavati tada ste spremni na odabir nekog od gotovih rješenja. Ukoliko imate jako specifične potrebe koje ne zadovoljava niti jedno gotovo rješenje tada bi trebali pristupiti izradi web trgovine specijalno za Vaše potrebe.  Plaćanje sa PayPalom u HrvatskojPayPal trenutačno ne omogućava plaćanje u hrvatskim kunama. Teoretski mogli bi transakcije provoditi na način da je valuta definirana u eurima, međutim tu se nameće pitanje zakonitosti jer je jedina službena valuta kojom se može plaćati u Republici Hrvatskoj – kuna. Sad će sigurno netko od vas reći, to nije točno jer sam vidio da turisti plaćaju sa eurima na naplatnim kućicama i za to dobivaju račune. To je točno, međutim zakonski to nije moguće, pa je naša pretpostavka da Hrvatske ceste imaju ugovor sa nekom mjenjačnicom ili imaju vlastiti mjenjačnicu i onda rade slijedeću transakciju. Prvo razmjene eure za kune, potom naplate račun i vrate turistu ostatak novaca u kunama.   Ne preostaje nam ništa drugo nego pričekati da se u RH integrira plaćanje sa eurima ili pričekati da PayPal omogući plaćanje sa kunama.  Sigurnost podatakaRanije sam spomenuo SSL. Svaka web trgovina mora obavezno imati vlastiti SSL certifikat, koji potvrđuje sigurnost HTTPS bazirane web stranice. Bez toga certifikata, korisnici koji bi došli na siguran server vjerojatno bi bili upozoreni od strane preglednika da ne mogu vjerovati podacima na stranici na kojoj se trenutačno nalaze i da ne postoji način na koji mogu znati da su njihove informacije zaštićene. Ima nekoliko vrsta certifikata koji nude napredne razine sigurnosti – možda ste neke od njih vidjeli u akciji, najčešće ih možete primijetiti na način da promijene boju kod URL-a – takvi certifikati su obično skuplji nego standardni certifikati.  Inventar u web trgoviniOvo zavisi o nekoliko različitih faktora ponajprije oko toga koliko je kompleksna vaša web trgovina. Uzmimo za primjer da imate nekoliko fizičkih trgovina u kojima prodajete proizvode i web trgovinu putem koje prodajete iste proizvode na internetu. U velikoj većini slučajeva to znači da imate dva (a ponekad i više) odvojena sustava. Jedan za fizičke trgovine, a drugih za web trgovinu. Do problema dolazi ukoliko web trgovina nije spojena na centralni inventar (što je vrlo često slučaj) tako da u svakom trenutku zna koliko proizvoda se može prodati, te jedanput kad se prodaju svi proizvodi – da se proizvod povuče iz web trgovine. Ovo često nije slučaj pa se zna dogoditi da kupite neki proizvod pa vam se javi trgovac koji vas obavještava da ustvari više nemaju takvih proizvoda na zalihi. Gotovo sve web trgovine imaju sustave za inventar putem kojih možete vi i kupci pratiti koliko je proizvoda „na polici“, međutim kao što smo i napomenuli vrlo je čest slučaj da ti inventari nisu povezani sa fizičkih skladištem. Neki trgovci doskočili su tom problemu na način da definiraju koliko proizvoda će se prodavati na internetu te ih tada drže na zalihi, a ukoliko je potreba prebace ih sa zalihe u fizičku trgovinu, naravno pri tome smanjujući zalihe u web trgovini.   Postoji još jedan slučaj a to je da imate isključivo web trgovinu. Tada je postupak vrlo jednostavan jer sve što trebate napraviti jest unijet broj proizvoda u inventar web trgovine.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni