Strategija klijenata

  • 6 min čitanja

Rating

Iz prošlog članka ste trebali dobiti dobar uvid u poslovnu strategiju. Sada je potrebno razumjeti tko su klijenti i gdje ih pronaći. Pomoću strategije klijenata cilj nam je da ostvarimo tri stvari.Prva je dobiti pozornost odgovarajućih klijenata. Ako marketing usmjerimo na krive klijente bacamo novac i vrijeme. Npr. tvrtci koja se bavi izradom web-stranica ne isplati se reklamirati široj populaciji, jer je mala vjerojatnost da su im potrebne web-stranice. Ciljano oglašavanje bilo bi direktorima tj. decision makerima u tvrtkama jer su oni njihovo ciljano tržište zbog potrebe za takvim uslugama.Sljedeći korak je razumjeti klijente, što je to što ih motivira, a da ima poveznicu sa vašim ciljevima. I na kraju, u interesu vam je da razumijete gdje specifično pronaći te klijente i koji se marketing kanali mogu iskoristiti za povezivanje s njima. Bitno je imati na umu da je digitalni klijent u kontroli. Morate biti svjesni na kakve klijente ciljate. Isto kako su u poslovnoj strategiji potrebni prioriteti i ciljevi, tako je i kod strategije sa klijentima. Za primjer ću uzeti neku tvrtku koje se bavi pružanjem raznih usluga, kao što je: odmor, wellness, fitness, njega zdravlja, manikura, pedikura itd. Toj tvrtci bi sada bilo u interesu da razumije kako i na koji način grupirati klijente. Teško da će koji muškarac doći i zatražiti pedikuru noktiju. Zbog toga će ova tvrtka uložiti svoj trud za npr. tri različite grupe potrošača; za one koji su zainteresirani za manikuru, za one koji su zainteresirani za fitness te one koji žele usluge welnessa. Da ne nabrajam dalje, na ovom primjeru ste trebali shvatiti kako grupirati potrošače. Bilo bi poželjno da budete čim više određeniji kod ovakvih stvari, jer će vam pomoći u daljnjem poslovanju.Sljedeći korak je da se probate postaviti na mjesto klijenata. Koji su njihovi ciljevi? Što žele postići? Klijentima gore navedene tvrtke koji su zainteresirani za manikuru u interesu je da budu zadovoljni sa noktima. Oni koji su zainteresirani bavljenjem fitnessom u interesu je vidjeti brze rezultate. Klijenti koji su odabrali wellness njima je prioritet osjećati se zdravije i energičnije. Ako naletite na nekoga na ulici i oni vam kažu “Idem na yogu svaki dan, ali bih volio/la vidjeti brže rezultate”, tu se pojavljuje cijela ideja planiranja ovog koraka. Moći ćete im prikazati na brz i sažet način čim se vaša tvrtka bavi, te koje usluge nudi, a pritom ćete biti samouvjereni da ćete ih uspjeti privući. Naravno, vi nećete naletjeti na takve situacije na ulicama. Umjesto toga, pronaći ćete takve klijente negdje online i tu uskače zadnji proces. U ovom procesu želite identificirati koje medije klijenti koriste. Jesu li društvene mreže u pitanju? Ako da, je li u pitanju blog? Vole li istraživati na Google-u ili posjećuju određene web-stranice? Potrebno je razumjeti ciljeve za svaku pojedinu grupaciju klijenata. Nazvat ćemo to segmentima klijenata. Ove segmente bi trebalo proširiti u detalje. Za svaki segment, potrebno je razumjeti četiri stvari. Prvo, koji je naš poslovni cilj za ovaj segment? Ovi ciljevi su vjerojatno malo detaljnija verzija našeg cjelokupnog poslovnog cilja. Drugo, koja je zajednička vrijednost segmenta? Ako se sjećate, zajednička vrijednost je kada se ciljevi vaših klijenata preklapaju sa ciljevima vašeg poslovanja. Sada ćemo malo obratiti pozornost na ključne pokazatelje uspjeha (KPI – Key Performance Indicator). To bi se moglo odnositi na stvari kao što je prodana količina proizvoda te posjećivanje vaše web-stranice. I zadnje, kreirajte cilj. Ovaj cilj će biti direktno povezan sa vašim ključnim pokazateljem uspjeha. Razmotrimo kako to možete razraditi za gore navedenu tvrtku. Jedan od vaših segmenata klijenata su zainteresirani za fitness. Cilj ovog segmenta je vidjeti brze rezultate. Počet ćemo sa ovim segmentom, ali imajte na umu da bi trebalo izgraditi informacije za svaku grupaciju klijenata. Nakon toga slijedi identificiranje vašeg poslovnog cilja. Za ovaj segment želimo prodati uslugu i postići da nam klijenti postanu stalni posjetioci na web-stranici. Sljedeće što trebate razumjeti je kako se vaši poslovni ciljevi preklapaju sa ciljevima vašeg klijenta. S toga, ispod svakog ciljeva, navedite razlog zašto će klijent vidjeti zajedničku vrijednost. Za tvrtku koja se bavi raznim uslugama, između ostaloga i fitnessom, znamo da publika želi vidjeti brze rezultate, a proizvodi te tvrtke mogu sve to ostvariti. To bi bila jasna zajednička vrijednost. Na ovaj način probajte ispuniti ostatak za svaki poslovni cilj. Sljedeće na što želim ukazati jest kako se poslovni cilj mjeri. Prvi primjer, ključ uspješnosti poslovanja je povezan sa tim koliko je proizvoda prodano. I na kraju dolazi pitanje, što vi želite postići? Za tvrtku sa raznim usluga, reći ćemo da želi prodati 1,000 paketa usluga u tri mjeseca. Vaša meta je direktno povezana sa vašim ključnim uspjehom. Uzmite si vremena i razmislite o ciljevima, na što želite ostati fokusirani itd. U sljedećem članku ćemo pomoću tih informacija izgraditi marketing strategiju koja će sve to obuhvatiti.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni