Što je to database marketing?

Database marketing, hrv. marketing baze podataka je proces izravnog marketinga prema većem broju potrošača na način da je komunikacija personalizirana i relevantna za svakog pojedinca, za razliku od nediferenciranog masovnog marketinga.

U središtu je suvremeni CRM sustav, koji nastoji integrirati sve podatke koje imamo, kako bi pružili bolju uslugu korisnicima te povećali njihovu vrijednost i smanjili brzinu trošenja. Tokom vremena, veliki brojevi podataka o klijentima su se statistički analizirali kako bi se utvrdilo kako će se korisnici ponašati tijekom kupnje i kroz tok napredovanja.

To nam je omogućilo da služimo tim klijentima specifičnom komunikacijom koja daje percepciju odnosa jedannajedan s mnoštvom ljudi. Pojedine tvrtke i posrednici vide podatke kao novo zlato. Koriste velike količine korisničkih podataka za stvaranje profila i segmenata, a zatim prodaju te podatke trećim stranama ili prodaju ciljano oglašavanje trećim stranama koje će selektivno biti poslužene različitim segmentima kupaca.

Marketing baze podataka se uvijek oslanjao na dva različita izvora: unutarnje i vanjske podatke. Unutarnje podatke drži i vodi tvrtka. Oni se odnose na vlastite klijente. Vanjski podaci se odnose na individualce koji još nisu klijenti, te njihove podatke drži treća strana koja se bavi prodajom ili iznajmljivanjem tih podataka. Ono što se s vremenom puno promijenilo su tehnološke mogućnosti i strukture troškova.

Kada su podaci bili rijetki, bilo je vrlo skupo stjecanje vanjskih podataka, a jeftinije generirati vlastite poteze kako bi unutarnji podaci narasli, budući da je cijena po kliku bila jeftinija, a ponuda gdje se natjecalo za hvatanje novih kupaca putem „sign-up“ obrasca je bilo manje.

Danas, jeftinije je kupiti vanjske podatke. Na primjer, lista CEO može koštati po 15$, ali možete koristiti sponzorirani e-mail Linkedln-a kako biste ciljali CEO za otprilike 1$, uključujući isporuke prioritetne poruke.

Promjena potrošačkog ponašanja da dovrše više transakcija online, ubrzala je razvoj boljih alata za praćenje korisnika, njihovo segmentiranje i pružanje personaliziranog iskustva koje se često isporučuje u stvarnom vremenu.

Dostupnost alata za znanost o podacima i eksplozija znanja u ovom području, omogućuje tvrtkama svih veličina da bolje predviđaju oblike potrošačkog ponašanja. Personalizacija se sada može postići prvenstveno izgradnjom popisa klijenata temeljenih na pravilima kako se klijenti ponašaju na vašoj web stranici ili kroz naprednije učenje, statističke i prediktivne analize, kako u stvarnom vremenu tako i retrospektivno.

Sada je moguće upotrijebiti i unutarnje podatke koje imamo o potrošačima u vezi sa vanjskim izvorima, kao što su Google, Facebook itd. kako bismo identificirali publiku.

Na taj način, upotrebljavamo naše unutarnje podatke kako bismo definirali idealnog klijenta, a zatim dotakli vanjske izvore podataka kako bismo ciljali slične profile kao sredstvo za proširivanje baze klijenata te kako bismo doprli do relevantnijih pojedinaca.

Ako i vi trebate marketing baze podataka obratite nam se još danas.

 

Podijelite članak: