Što je online marketing i koje prednosti možete imati od njega

Sa pola svjetske populacije koja koristi Internet, efekti na globalnu povezanost se osjećaju u svim aspektima naših života, uključujući i posao. Ovo znači da se marketing, ključna komponenta strategije svake kompanije premjestila sa tradicionalnog kanala na Internet – kreirajući novu formu marketinga: online marketing.

Online marketing može biti definiran kao set alata i strategija koje se koriste za promoviranje proizvoda i usluga na Internetu.

Ova vrsta marketinga uključuje širi opseg marketing elemenata i kanala uspoređujući sa tradicionalnim marketingom, zbog složenosti weba.

U ovom članku, pričat ću o tome koji su elementi online marketinga, koje prednosti može donijeti vašem poslu i kako započeti s njime.

Online marketing je stekao popularnost zbog rasprostranjenog korištenja Interneta. Za raliku od tradicionalnog marketinga koji uključuje stvari kao što su plakati, TV i radio oglašavanje, online marketing koristi digitalne kanale kako bi dosegao, angažirao i pretvorio vizualne posjetitelje u korisnike.

Prije online marketinga, trošak marketing proizvoda ili usluga je bio puno veći i bilo je skoro nemoguće mjeriti efekte koje je oglas imao.

Kako netko može izmjeriti je li radio reklama bila uspješna?

Online marketing je promijenio to sve, dovodeći alate za mjerenje i analiziranje izvedbe marketing kampanje.

Danas, svatko sa online (ili offline poslom, u tom slučaju) poslom se može uključiti u online marketing kako bi promovirao svoj proizvod ili uslugu, izgrađujući web stranicu i počinjanjem sa online oglašavanjem.

Pogledajmo malo različite online marketing kanale.

Online marketing kanali

  • Optimizacija tražilica (SEO). SEO je strategija neplaćenih promocija, pokušavajući se rangirati što više što je moguće u rezultatima pretrage (SERP), za određene ključne riječi.
  • Marketing tražilice (SEM). SEM je forma marketinga koja koristi plaćene promocije (oglase) koji se prikazuju u rezultatima pretraživanja ili su smješteni u specifičnim dijelovima različitih web stranica (banneri).
  • Affiliate marketing. Ova vrsta marketinga bazirana je na dijeljenju prihoda. Poslovanje plaća online trgovcu za svaku prodaju koju napravi kroz njegovu preporuku.
  • Content marketing. Kamen temeljac modernog marketinga, uključuje objavljivanje sadržaja na web stranici tvrtke kako bi privukao posjetitelje i pretvorio ih u korisnike. Pisanje bloga je najpoznatiji primjer content marketinga.
  • Marketing društvenih mreža. Proces promoviranja posla kroz platforme društvenih mreža, kao što su Facebook, Linkedin, Google+, Instagram itd.
  • Plaćeno-po-kliku (PPC) oglašavanje. Ova forma marketinga slična je marketingu tražilice, ali nije ograničena na prikazivanje oglasa na Google-u i ostalim platformama pretraživanja. Na primjer, zajednički PPC kanal je Facebook oglašavanje.
  • E-mail marketing. Najstarija forma online marketinga, sve je u vezi korištenja e-maila kako bi se direktno dosegnulo do korisnika i kako bi se ispromovirao posao.

Online marketing prednosti

Online marketing može doprinijeti mnoge prednosti poslu.

1.) Mogućnost mjerenja utjecaja svih kanala. Ovo je vjerojatno najvažnija prednost koju online marketing ima, pogotovo kada se usporedi sa tradicionalnim marketingom.

Na primjer, sa alatima analitike možete vidjeti koliko je posjetitelja došlo na vašu stranicu, koliko dugo su ostali, koje stranice su posjetili itd. Možete lako izračunati koliko je svaki kanal profitabilan i što trebate učiniti kako bi ga poboljšali.

2.) Smanjeni troškovi. Pošto možete lako mjeriti efektivnost svakog vašeg kanala i kampanje, možete se fokusirati na najprofitabilnije kanale i ignorirati ostale. Ovo vodi do smanjenih marketing troškova.

3.) Personalizacija. Prošli su dani masovnog marketinga. Sa modernim alatima ciljanja, trgovci mogu doseći individualne korisnike sa personaliziranim ponudama. Na primjer, možete sakupiti podatke koji pokazuju da je korisnik provjeravao vaš webshop proizvod i iskoristiti taj podatak kako bi mu poslali popuste kroz e-mail. Ovo često vodi do većeg prihoda.

Kako početi sa online marketingom

Do sada ste shvatili da je online marketing odličan način za doseći vaše korisnike. Ali kako početi sa online marketingom?

Prva stvar koju trebate napraviti jest definirati vaše ciljeve i pobrinuti se da su oni mjerljivi. Bez ovoga, nećete biti u mogućnosti pratiti svoju izvedbu.

Neki primjeri online marketing ciljeva su:

  • Dobiti 100 novih korisnika sljedeći mjesec
  • Povećati prijave za e-mail za 20% u tri mjeseca
  • Povećati promet na vašoj web stranici za 10% ovaj mjesec

Sve ovo ovisi o tome što je vaša industrija, što pokušavate postignuti (izgraditi svjesnost o brandu, povećati prodaju itd.), i kako to želite napraviti. Na primjer, SEO je besplatan, ali uzima dosta vremena i truda. PPC je u drugu ruku skup, ali može doprinijeti mjerljive rezultate brzo.

Sve ovisi o vašoj preferenciji.

Nakon što ste identificirali ciljeve, vrijeme je da započnete sa izradom vaše marketing strategije. Nakon toga započnite sa izradom vaše prve marketing kampanje koristeći jedan od kanala koji sam navela gore i nemojte zaboraviti mjeriti rezultate.

Nadam se da vam je ovaj vodič pomogao da shvatite što je online marketing i koje prednosti možete imati od njega. Ako trebate pomoć sa online marketingom, kontaktirajte nas još danas i rado ćemo vam pomoći!

Podijelite članak:

Pretplatite se na naš newsletter