gerila marketing

Što je gerila marketing

  • 6 min čitanja

Rating

4.8
(11)
Kada netko spomene riječ „gerila“, marketing nije prva asocijacija koja dođe na um, zar ne? To je intenzivna riječ koja podsjeća na konflikt. To definitivno nije nešto s čim se većina ljudi želi asocirati.

Gerila marketing nije neka vrsta agresivne komunikacije. To je zapravo odličan način da podignete svijest o brandu među svojom publikom sa pametnim razmišljanjem izvan kutije.

Gerila marketing se odnosi na kolekciju niskih troškova, visoko utjecajnih marketing strategija koje su slične taktikama u gerilskom ratovanju. Radije nego da potrošite velike sume novca kako bi kreirali jednosmjerne poruke, gerila trgovci razvijaju kreativne načine kako bi stavili svoje marketing poruke ispred korisnika u stvarnom svijetu.Velike količine novca nisu obvezno zahtijevane kako bi se izveo gerila marketing – praveći to idealnom strategijom za start-upove i mala poslovanja.

Izraz Gerila Marketing je skovan od Jay Levinson-a u njegovoj knjizi naslovljenoj „Gerilsko Oglašavanje“. Gerilski dio odnosi se na gerilsko ratovanje, što je stil ratovanja baziranog na malim i i regularnim taktikama koje su korištene od strane naoružanih paramilitarnih postrojbi.Ali, što znači u svakodnevnom životu i poslu?

U marketingu, gerilske tehnike većinom igraju na elementima iznenađenja. Postavljaju se za kreiranje visoko nekonvencionalnih kampanja koje hvataju ljude neočekivano u tijeku njihovih dan-po-dan rutinama. Vidjet ćete kako to izgleda u nekim primjerima dalje.

Efektivnost kampanja gerila marketinga može biti mjerena po iznosu pažnje koju privlače – u suvremenim marketing izrazima, iznos angažiranja koji potiču.Kampanje gerila marketinga, koje tipično uključuju ozbiljno razmišljanje izvan kutije, mogu biti pametan način za ugrabiti pažnju.

Tipovi gerila marketinga

Evo liste najčešćih tipova gerila marketinga:
  • Grafiti: Grafiti marketing koristi gradske ulice i uličice kao ogromno platno. Dok će manje, više tajne operacije ostaviti svoj trag gdje god žele, za većinu poslovanja je preporučeno da dobe dozvolu od vlasnika imovine prije nego što započnu aktivnost.
  • Viralni/zujavi marketing: svaka strategija koja ohrabruje individualce da proslijede marketing poruku drugima, kreirajući potencijal za eksponencijalan rast u  izlaganju i utjecaju poruka. Izvan Interneta, viralni marketing se odnosi na „riječ-iz-usta“, „stvaranje zujanja“, „utjecanje na medije“. Na Internetu, zove se „viralni marketing“.
  • Tajni/potajni marketing: u ovoj vrsti marketinga, trgovci se prerušavaju u vršnjake među svojom ciljanom publikom i šire riječ o svojem proizvodu.
  • Flash mobs: Flash mobs uključuje organiziranje grupe individualaca da izvedu specifično djelo ili zadatak u prije-određenoj lokaciji i vremenskom periodu. U nekim slučajevima, sudionici su angažirani glumci,  a u drugim slučajevima to su jednostavno članovi zajednice koji uživaju u slučajnostima flash mobova.

Prednosti i mane gerila marketinga

Postoji nekoliko koristi i prednosti koje gerila marketing ima iznad tradicionalnog marketinga (postoje i neki nedostaci).

Počnimo sa pogledom na prednosti:

Prednosti gerila marketinga

  • Budžet-prijateljski. Taktike gerila marketinga su mnogo jeftinije nego metode tradicionalnog oglašavanja.
  • Dozvoljava kreativno razmišljanje. U ovoj vrsti marketinga, mašta je važnija nego budžet.
  • Asocijacije branda i publicitet. Sa gerila marketingom možete dobiti puno besplatnog publiciteta i kreirati pozitivne asocijacije sa brandom među svojom publikom.

Nedostaci gerila marketinga

  • Može biti teško mjeriti efektivnost kad je u pitanju ROI
  • Može biti pogrešno shvaćen od publike
  • Postoji potencijal zazora ako tvrtke nisu dobro izvedene.
Nema poricanja u tome da gerila marketing taktike mogu pridonijeti odlične rezultate poslovanju koje je spremno preuzeti neke rizike.

Primjeri gerila marketinga

Evo nekih poznatih primjera gerila oglašavanja koja su ispravno izvedena.

  1. Red Bull padobranska avantura

Red Bull je sklopio partnerstvo sa austrijskim padobrancem Felixom Baumgartnerom da postavi svjetski rekord za najviši padobranski skok. Naravno, Red Bull je sponzorirao događaj te su Red Bull-ovi logotipi bili preko cijelog Felixovog odijela za tijelo i cijeli događaj je bio uživo.


Izvor slike

2. King Kong 3D otisci prstiju

Kako bi izgradili zujanje za novo puštanje King Kong 3D-a, masivni otisci prstiju su bili razbacani na plažama i ljudi su to prenijeli na društvene mreže kako bi podijelili svoje iskustvo. Ti otisci prstiju su bili veći nego život i izgledali su kao da su došli od stvarnog Konga.

 
Izvor slike

Axe izlazni znakovi

Axe je koristio korisničke naljepnice privržene na klasične izlazne znakove pronađene u većini ustanova. Dodali su još jednu naljepnicu i kreirali priču o čovjeku koji bježi od žene koja ga juri, što se dobro odrazuje na sliku branda.


Izvor slike

Zaključak

Gerila marketing može biti odličan način da dosegnete publiku bez da potrošite puno novca na oglašavanje. Ako ga koristite efektivno možete ushititi svoju publiku i napraviti ih djelom vašeg branda, ali se morate pobrinuti da ispravno razumiju poruku.

Ova vrsta marketinga može biti stvarno korisna start-upovima i malim poslovanjima koji nemaju velike marketing budžete, ali i velike tvrtke ih često koriste, kao što možete vidjeti u primjerima iznad.Sve se vrti oko toga da se oslobodite od metoda tradicionalnog marketinga i kreiranja zadnjeg utiska sa publikom.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je bio koristan ovaj post?

Kliknite na zvijezdu da biste ga ocijenili!

Prosječna ocjena 4.8 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni