social proof

Što je social proof i zašto mora biti uključen u vaš sljedeći web projekt

  • 6 min čitanja

Rating

Najprije definirajmo što je social proof. Social proof je utjecaj djelovanja i stavova ljudi oko nas (bilo u stvarnom životu ili online) na naše vlastito ponašanje.

Prema Interaction Design Foundation-u, social proof je "tendencija ljudskih bića da prate postupke drugih kada donose odluke i stavljaju naglasak na one radnje kako bi pretpostavili ispravnu odluku". To se može koristiti za postizanje vjerodostojnosti potencijalnim korisnicima i za promicanje prihvaćanja u dizajnu proizvoda i usluga.

Upotrebljava se iz dva razloga u UX dizajnu (user experience design):
  • pružanje vjerodostojnosti (ako korisnici pronađu koristan ili vjerodostojan c+ izvor imat će više povjerenja da izvor može biti koristan ili vjerodostojan za njih)
  • i poticaj na usvajanje /korištenje (pogled na veliku količinu drugih ljudi koji rade nešto je psihološki pokazatelj korisnicima da bi i oni trebali raditi istu stvar).
Ovdje ćemo pogledati različite tipove social proof-a i načine kako ih možete implementirati u vlastiti dizajn web stranice.

Recenzije proizvoda

Kad kupujete nešto online, kliknete li odmah na gumb za kupnju? Velika je šansa da vjerojatno pročitate nekoliko recenzija prije nego što kupite.

Istraživanje je pokazalo da se 70% potrošača oslanja na online recenzije prije odluke o kupovini. Taj je postotak čak i viši među mlađim korisnicima. 74% potrošača više vjeruje trgovinama kada imaju pozitivne recenzije, a 60% ih je izjavilo da zbog negativnih recenzija odustaju od kupnje.

Najveći online prodavači prikazuju recenzije na svojim stranicama proizvoda zbog snažnog utjecaja recenzija. Recenzije pomažu kupcima da se osjećaju sigurnije za vrijeme kupnje. Recenzije također pomažu vašim proizvodima u rezultatima pretraživanja za vaše jedinstvene ključne riječi.

Najbolje mjesto za prikazivanje recenzija vaših korisnika je na stranicama proizvoda i gdje su jasno vidljive. Najbolji primjer bio bi Amazon. Oni prikazuju recenzije korisnika i ocjene zvjezdicama za svaki proizvod.


social proof

Logotip brendova

Logotipi brendova još su jedan primjer dobrog social proof-a. Oni pokazuju vjerodostojnost vašeg poslovanja i povećavaju vrijednost onoga što nudite. Dodavanje logotipa dobro funkcionira ako su ta poduzeća prepoznatljivi brendovi u vašoj industriji. To može utjecati na pozitivan dojam potencijalnih posjetioca i pretvoriti ih u kupce.

Dodavanje logotipa robne marke kao social proof može povećati stope konverzija i pomoći korisnicima u njihovoj odluci.

Korisnička iskustva

Korisnička iskustva mogu potencijalnim kupcima pružiti dodatni poticaj na akciju. Korisničko iskustvo može biti izraženo u obliku citata ili videa. Dolaze od stvarnih kupaca i pružaju vjerodostojnost vašim proizvodima ili uslugama. Korisnička iskustva trebala bi biti prikazana na vašim najvažnijim stranicama kao što su:
  • vaša početna stranica,
  • stranice proizvoda ili usluge
  • i obrasci.
  Trebalo bi uključiti sliku i ime osobe čiji citat se nalazi među iskustvima korisnika. Kroz A/B testove bolje se može procijeniti utjecaj iskustava korisnika na konverzije.

Dobar primjer je mHelpDesk.com. Oni su postavili korisnička iskustva u kombinaciji videa i teksta. Imaju i zasebnu stranicu pod nazivom "Kupci" na kojoj potencijalni korisnici mogu vidjeti iskustva drugih kupaca koja ih mogu potaknuti na kupovinu.



social proof

Trust Seals

Trust seals su ikone koje se obično mogu pronaći u footeru većine online trgovina. Pružaju mogućnosti sigurne online transakcije (VeriSign) ili su pokazatelji da na stranici nema malware-a (McAfee Secure). Njihova je glavna svrha prikaz legitimne stranice koja je provjerena od (vjerodostojne) treće strane.  

Istraživanja Econsultancya and Tolun-a pokazala su da je gotovo polovica ispitanika traži trust seals kada kupuju na njima nepoznatim online trgovinama. Ispod teksta se nalazi slika najučinkovitijih trust seals. Prepoznatljivi su korisnicima i mogu vam pomoći u povećanju stope konverzije.


social proof

Zaključak

Prvi kontakt koji korisnici imaju s vašim brendom vaša je web stranica. Vizualno privlačna web stranica ključna je za zadržavanje posjetitelja, a povjerenje vaših potencijalnih klijenata ključno je za dobru konverziju.

Dodavanjem social proof-a na web stranicu možete uvelike poboljšati svoje konverzije i riješiti sve korisničke nedoumice.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni