seo

SEO: kako povećati vidljivost u tražilicama u 3 koraka

  • 6 min čitanja

Rating

Ako u svom poslovanju imate ikakav doticaj s modernim poslovnih praksama, vjerojatno ste čuli za optimizaciju tražilica, također poznatiju kao SEO (Search engine optimization).

Tvrtke koriste SEO tehnike kako bi:
  • povećale vidljivost na tražilicama,
  • povećale promet na svoju web stranicu i
  • ostvarile svoje poslovne ciljeve.
Ali što je točno SEO? Kako se možete bolje rangirati u rezultatima pretraživanja? Zašto se neke web stranice nalaze na vrhu rezultata pretraživanja, a neke se uopće ne prikazuju u istima?

Činjenica je da SEO nije pojam koji je poznat samo stručnjacima. Riječ je o sustavu koji se može naučiti i primijeniti na bilo koju web stranicu kako bi se omogućilo privlačenje, odnosno povećanje promet na način da se web stranica rangira visoko u rezultatima pretraživanja.

Zašto se želite rangirati visoko u rezultatima pretraživanja?

Započnimo s tim da, 93% svih online iskustva započinje s tražilicama, a prvih 5 rezultata na Google-u dobiva 67% klikova. Govoreći o tražilicama, Google računa na više od 90% globalnog organskog prometa. Očito je svima potrebna odlična vidljivost na Google tražilici.

2014. godine Conductor je došao do informacije da 64% cijelokupnog web prometa dolazi od organskog pretraživanja, a može se usporediti s 2% koji dolazi od društvenog, 6% od plaćenog pretraživanja, 12% od direktnog i 15% iz drugih upućivanih izvora. Ako još uvijek niste sigurni da li trebate SEO, čitajte dalje i pogledajte činjenice koje će vam pokazati u kojoj je mjeri SEO bitan.

U ovom ću članku pojasniti što je SEO i na koji način možete implementirati SEO tehnike kako bi povećali svoj promet i prodaju.

Što je SEO?

Započnimo s razumijevanjem što je zapravo SEO.

Optimizacija tražilica (SEO) je prema Wikipediji: postupak utjecanja na online vidljivost web stranice u neplaćenim rezultatima pretraživanja – često se spominju kao „prirodni“, „organski“ ili „zasluženi“ rezultati.

Recimo to jednostavnije: SEO je proces optimizacije online sadržaja, kako bi ga tražilice prikazale na vrhu rezultata pretraživanja stranica (SERP).

Što to znači?

Ako, primjerice, imate web stranicu koja prodaje ručno napravljen nakit, možete koristiti SEO metode kako bi optimizirali svoju web stranicu i probrinuli se da se vaša stranica prikaže na vrhu rezultata pretraživanja kada netko pretražuje ručno napravljen nakit.

U nastavku pogledajte primjer rezultata pretraživanja stranica (SERP):


seo

Izvor

Ovisno o ključnoj riječi, prva 3-4 mjesta u rezultatima pretraživanja obično zauzimaju plaćeni oglasi. U nastavku slijede neplaćeni („organski“) rezultati pretraživanja. Svaki put kada nešto pretražujete, tražilice kao što su Google, Yahoo! Ili Bing će vam prikazati relevantne rezultate koji se temelje na nekoliko kriterija: vašem upite za pretraživanje, lokaciji i dr.

Ali, SEO nikako nije samo alat za stjecanje besplatnog prometa na vašu web stranicu. Naravno, to je jedna od njegovih glavnih prednosti, ali ideja koja ga vodi je (ili bi trebala biti) optimiziranje vaše web stranice za namjeru pretraživanja.

Namjera pretraživanja je razlog zašto korisnik počne pretraživati. U nekim slučajevima može biti jednostavna: ako netko pretražuje „kupi DVD online“ ta osoba vjerojatno želi kupiti DVD online.

Kako svojim klijentima pomažemo sa SEO

Svojim klijentima pomažemo da postignu svoje ciljeve uz pomoć naprednih SEO strategija koje uključuju on-page i off-page SEO. Postižemo bolji položaj na Google SERP-u za ciljane ključne riječi koje našim klijentima omogućuje priljev novih organskih korisnika. 

Rezultat je veći broj korisnika koji lako pronalaze web stranicu klijenta i na istoj poduzimaju željene akcije. 

Pratimo napredak koji postižemo našim radom:


seo

On-page i off-page SEO

Postoje dvije široke kategorije SEO-a:
  • on-page SEO i
  • off-page SEO.
On-page SEO se odnosi na sve Google-ove faktore rangiranja koji su određeni izravnim pogledom na stranicu koju pokušavate optimizirati, kao što su: naslovi, HTML oznake, sadržaj, ključne riječi itd.

Off-page SEO se odnosi na sve varijable koje Google prati, a koje nisu ekskluzivno u vašim rukama, kao što su: broj linkova na vašu web stranicu, spominjanje vas i vašeg poslovanja na društvenim mrežama, gostujući blogovi itd. Svi navedeni elementi su važni u SEO strategiji.

3 koraka koja trebate poduzeti kako bi poboljšali vidljivost vaše web stranice

Sada kada smo ponovili što je SEO, pogledajmo koje korake možete još danas poduzeti kako bi povećali svoju vidljivost u Google-ovom SERP-u.

  1. Istražite svoje ključne riječi

Kako bi kreirali dobru SEO strategiju, za početak istražite ključne riječi.

Što je zapravo ključna riječ u SEO-u?

Ključna riječ je izraz za koji se pokušavate rangirati na tražilicama. Na primjer, to može biti: „mačja hrana“,“PPC softver“, „oprema za ribolov“ ili „rabljeni automobili“, ovisno o predmetu vašeg poslovanja.

Započinite vaše istraživanje označivanjem ideja za ključne riječi koje su povezane s vašim poslovanjem. Zatim popis možete proširiti korištenjem alata za prijedloge ključnih riječi kao što su Google AdWords Keyword Planner (kako bi ga koristili, trebate imati Google AdWords račun) ili Ahrefs keyword explorer: 


seo



Možete koristiti i druge besplatne ili naplatne alate za istraživanje ključnih riječi, ali najvažnije je da upamtite kako je od iznimne važnosti tražiti ključne riječi koje:
  • imaju visoki volumen pretraživanja (ljudi traže ključne riječi)
  • imaju nisku teškoću rangiranja (manja konkurencija za istu ključnu riječ)
  • su relevantne za vašu stranicu.
Istraživanje ključnih riječi ponekad može biti dosadan i monoton posao, ali je nužno odraditi ga "kako treba". Ako dobro istražite ključne riječi, trud koji ste uložili u SEO će vam se višestruko isplatiti.

  1. Kreirajte svoj sadržaj

Sadržaj i SEO su usko povezani – očito. Ako nemate sadržaj, nemate se na osnovu čega rangirani u tražilicama. Nakon što završite s istraživanjem ključnih riječi, kreirajte sadržaj koji ćete povezati s ciljanim ključnim riječima.

Sadržaj može uključivati:
  • postove na blogu,
  • slike,
  • infografike,
  • video zapise,
  • e-knjige itd.
Na ovaj način, botovima koji pretražuju vašu web stranicu će biti jasno za koje ključne riječi se trebate rangirati. Naš savjet je- nemojte pisati za tražilice, pišite za ljude.  

Google postaje sve bolji i bolji u kreiranju algoritama koji interpretiraju podatke na vašoj web stranici i usklađuju ih s namjerom pretraživanja – drugim riječima, Google bootovi „razumiju“ sadržaj vaše web stranice i usmjeravaju se na korisničko iskustvo.

Ako jednostavno ispunite svoj tekst ključnim riječima, a u njemu ne nudite ništa vrijedno ili korisno, kako su neki ljudi pokušali raditi prethodnih godina, imajte na umu da bi Google mogao sankcionirati vašu web stranicu. Fokusirajte se na pomoć svojim posjetiteljima da riješe probleme i ostvarite uspjeh.

  1. Optimizirajte svoju web stranicu

Tražilice ne čitaju samo tekst vaše web stranice – također razumiju i vaš kod. Optimiziranje vašeg sustava je ključan dio on-page SEO-a.

Trebate se pobrinuti da su svih osam elemenata koda optimizirani.

To su:
  • Oznake naslova
  • Meta oznake
  • Naslovi
  • Site-mape
  • Ime domene
  • Struktura URL-a
  • Struktura stranice
  • Alt oznake.
Svi navedeni elementi koda doprinose ukupnom rangiranju. Što su bolje optimizirani to dobivate više „bodova“ od Google-a prilikom indeksiranja vaše stranice.

Zaključak

SEO je osnovni faktor u bilo kojoj digital marketing strategiji. Ako imate online ili offline posao s web stranicom, savjetujemo vam da uložiti trud i vrijeme kako bi napravili barem osnovno optimiziranje za tražilice.

Nadam se da vam je ovaj članak razjasnio ključne stvari u pogledu SEO-a. Ako imate pitanja o načinu implementiranja SEO metoda na vašu web stranicu, kontaktirajte nas!

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni