SEO optimizacija

SEO optimizacija (eng. search engine optimization) stoji za uvođenje promjena na web stranicama kako bi se one čim bolje rangirale organski ili prirodno. SEO optimizacija nije povezana sa plaćenim oglašavanjem. Rezultati su bazirani na algoritmima što su zapravo matematičke jednadžbe koje su jedinstvene po tražilici.

Unatoč razlikama u rezultatima tražilica, svaka tražilica ima zajednički cilj – osigurati najbolje moguće rezultate. Rezultate prirodnih pretraživanja pokreću algoritmi tražilica. Pokreću ih ovisno o tome koliko se stranica čini relevantom obzirom na ključne riječi koje su pretraživane i popularnosti stranice općenito.

Postoje mnoge stvari koje treba uzeti u obzir kad se priča o SEO optimizaciji, no tri su osnovne točke za postavljanje pametne osnove. To su sljedeće osnove: arhitektura, sadržaj i povezivanje.

Seo optimizacija – planiranje ključnih izraza

Prije nego što uronimo u SEO arhitekturu, sadržaj i povezivanje, moramo definirati ključne izraze za koje želimo biti pretraživani i pronađeni. Planirajte svoje prioritetne ključne izraze prije nego što izvršite optimizaciju za pretraživanje.

Na internetu postoji milijardu web stranica. Usmjeravajte SEO plan na široke ključne fraze. Za razliku od usmjeravanja na male ključne fraze ovo će vam dati veću šansu za privlačenje kvalificiranih pretraživanja.

Uzmimo za primjer Two Trees environmental. Ovo je srednja tvrtka za zaštitu okoliša koja pruža savjetovanje malim tvrtkama i privatnim zemljoposjednicima. Oni su stručnjaci za botaniku, geologiju, inženjering i planiranje okoliša. Ključni izrazi na koje će se htjeti fokusirati kako bi privukli idealne klijente nisu samo riječi poput zaštite okoliša i konzultacija. To su izrazi kao što je naziv tvrtke i specifični opisi posla kojeg rade.

Evo kratkog popisa nekih izraza koji opisuju rad koji Two Trees nudi: Two Trees okoliš, ekološko savjetovanje u malom gospodarstvu, planiranje okoliša i ekološki inženjering.

Za tvrtke koje su na raspolaganju samo određenoj zemljopisnoj regiji, sljedeći korak u definiranju prioritetnih SEO ključnih fraza je da oprezno biraju ključne fraze. Ključne fraze bi trebale biti povezane sa gradskim ili županijskim lokacijama koje te tvrtke predstavljaju. Razmislite o tome; organizacijama koje su na raspolaganju samo određenom tržištu nema smisla targetirati ljude kojima ne mogu pružiti uslugu. Ako je vaše poslovanje geografski locirano, zapamtite ovu jednadžbu: opis poslovanja ili usluge + mjesto ili regija jednako je optimiziranoj ključnoj frazi.

Kako do kvalificiranog prometa?

Zapamtite da želite više od samog privlačenja prometa. Želite kvalificirani promet! Izradite popis idealnih izraza za koje bi željeli biti pronađeni. Ne zaboravite da fraze moraju biti specifične za vaš posao i lokaciju, a ne na široke riječi koje nisu specifične za ono što radite. Ovime ćete jedino privući ta kvalificirana pretraživanja. Ovaj popis ključnih fraza bit će vaš kompas kao i svaki budući SEM (Search engine marketing) rad, koji je prirodan i za plaćeno oglašavanje.

Iako postoji mnogo načina kako optimizirati web stranicu, za razumijevanje osnova, usredotočit ćemo se na najbolje prakse koje smo već spomenuli. To su: arhitektura web stranice, sadržaj i povezivanje.

Arhitektura web stranice za dobru seo optimizaciju

Arhitektonska struktura web stranice je vrlo važna kako bi pomogla tražilici da ju bolje pročita. Arhitektura web stranice uključuje upotrebu URL-ova, koda web stranice, pa čak i čistoću vašeg koda. Blogovi postaju briljantan dio SEO zagonetke, zbog načina na koji su arhitekturirani.

Upotreba URL-a

Ono što je najvažnije za osnove SEO optimizacije je da pazite na upotrebu URL-ova. Na primjer, stranica za planiranje okoliša – Two Trees bi se mogla postaviti kao twotreesenvironmental.com/planning. Također, mogla bi biti SEO arhitekturirana i imati prioritetni ključni izraz ili fraze koje opisuju ono o čemu se radi na stranici, kao što je twotreesenvironmental.com/los-angeles-environmental-planning.

Neki koriste crtice između riječi kako bi stvorili prirodni prostor što je više u skladu s načinom na koji ljudi pretražuju. Ne upisujemo sve riječi zajedno u okvir za pretraživanje. Zbog toga, kada arhitekturirate URL-ove, pitajte svog webmastera da imenuje stranice. Nemojte zaboraviti staviti crtice između nekih od tih prioritetnih ključnih fraza. Većina blogova to automatski čini tako što naslov u postu sadrži ključne fraze u URL-u.

Meta oznake

Meta-oznake bi trebale biti napisane na način koji će pomoći opisati svaku web stranicu. Potrebno je imati jedinstvene meta-oznake na svakoj stranici vaše web stranice. Budući da arhitekturirate svoju stranicu za uspjeh kod pretraživanja, u interesu vam je provjeriti jesu li meta-oznake napisane ispravno.

Meta-oznake su HTML kod koji se može mijenjati, bilo to u web-sustavu kojim upravljate ili možete zatražiti od webmastera da poništi meta-oznake za vas. Arhitektonski govoreći, vidjet ćete kako URL na postu ima ključne riječi u nazivu. To je automatski učinjeno – ovisno o tome kako je kod bloga postavljen. Tehnički, to se zove permalink.

Sadržaj stranice

Sadržaj ponovno dolazi kao moć u online marketing-u, ali ovaj put za podršku SEO optimizacije. Sadržaju se mogu pridodati ključne fraze tamo gdje bi to odgovaralo kako bi se privukla pretraživanja na vaš blog i vašu web stranicu. Koristite sadržaj s ključnim frazama i postovima bloga, osobito u nazivima, pa čak i dok pišete online članke i priopćenja za tisak.

Što više razumijete SEO optimizaciju, to ćete više pronaći kreativne načine za tkanje svojih izraza. Bilo to u sadržaj stranice, postove na blogu, online članke ili priopćenja za javnost. Sadržaj je sjajan način edukacije i informiranja, no kada se dodatno koristi za SEO, možete dobiti višestruku moć iz njega.

Povezivanje

Posljednji dio SEO zagonetke je povezivanje. Tražilice gledaju na to koliko je linkova došlo sa relevantnih stranica koje upućuju na vašu web stranicu. Također, gledaju i na interne linkove na stranicama. Možete zatražiti od ljudi da se povežu s vašom web stranicom ako su u komplementarnim industrijama. Možete kreirati vašu vlastitu moć internog linkanja sa linkovima između stranica na vašoj web stranici. Imajući ključni izraz s bogatim sadržajem koji se često dodaje i linkovi koji su stvoreni s relevantnim ključnim izrazima u njima potaknuti će SEO.

Sada kada razumijete tri najvažnija dijela optimizacije za tražilice možete krenuti na posao sa SEO optimizacijom. Ukoliko zatrebate bilo kakvu pomoć – kontaktirajte nas.

Podijelite članak:

Pretplatite se na naš newsletter