SEO Link building

  • 6 min čitanja

Rating

0
(0)

Kada je u pitanju SEO, postoje mnoge stvari koje možete napraviti kako bi poboljšali svoj ranking na tražilicama. Jedan od najvažnijih dijelova SEO-a, ali i najteži jest SEO Link building.

Želite napraviti mrežu linkova na drugim stranicama (backlinkovi – povratne veze) koje će voditi natrag na vašu web stranicu, kako bi tražilice prepoznale vašu web stranicu kao relevantnu te vas na taj način smjestile na višu poziciju na rezultatima pretraživanja (SERP – Search Engine Results Page). SEO Link building može biti “zeznut” posao i jednostavno ne postoji pravilo koliko backlinkova je potrebno kako bi bili broj jedan kod pretraživanja za željenu ključnu riječ. Nekim web stranicama je potrebno nekoliko backlinkova, dok je drugima potrebno puno više backlinkova. Sve ovisi o ključnim riječima koje se koriste i gustoći sličnih web stranica koje postoje na Internetu, ali i vrijednosti svakog linka.

Ovaj članak će vam dati uvid u to zašto su linkovi presudni za uspjeh vaše web stranice. Pokazat ćemo vam kako bi prikladan link trebao izgledati. Nakon čitanja ovog članka, trebali bi biti u mogućnosti napraviti prikladnu analizu linkova na vašoj stranici, ali i na stranici vaše konkurencije. Na taj način ćete vidjeti na kojim područjima bi trebali raditi više. Nakon toga ćemo vam pokazati kako da napravite sami linkove, ali i kako omogućiti da druge web stranice izrađuju backlinkove za vas.

Popularnost linkova

Kao što smo spomenuli, linkovi su presudan dio SEO-a. Svaka SEO kampanja koja ne uključuje link building neće donijeti uspjeh. Razlog tome je popularnost linkova, vrijednost koja se određuje tražilicama koje prepoznaju vašu web stranicu kao više ili manje bitnu, tj. popularnu.

Što ima više linkova s drugih stranica koje vode na vašu stranicu, vaša popularnost linkova za tražilice će biti veća. To će rezultirati boljim rangiranjem na SERP-u. Na primjer, ako postoji 100 linkova koji vode na vašu stranicu i samo 10 linkova koji vode na stranicu vaše konkurencije, veća je vjerojatnost da ćete biti bolje rangirani kod pretraživanja.

Jedan od najpoznatijih naprednih algoritama za popularnost linkova jest PageRank. PageRank je korišten od strane Google-a i daje vrijednost web stranici te ju rangira na SERP-u. Također, “čita” vrijednost stranica koje su objavile link koji vodi na vašu stranicu. Čim je veća vrijednost stranice, to je veća vrijednost linka.

Bolji linkovi = bolji rezultati

Stranice koje imaju isti rezultat rangiranja mogu imati različite vrijednosti, a to ovisi o količini različitih linkova koji postoje na stranici. Ako web stranica “linka” više, vrijednost svakog linka će biti niža. No ako web stranice koje su istog rangiranja imaju nekoliko linkova na druge stranice, ti linkovi će imati puno veću vrijednost. Iako Google više ne daje informacije s PageRank-a, postoji nekoliko alata koje možete koristiti kako bi vidjeli koliko visoko je stranica rangirana.

Sve ovo je bitno dobro razumijeti ako želite dobiti najbolje rezultate iz SEO Link building-a. Bitno je imati na umu da se vrijednost linka ne nalazi samo na stranici gdje je smješten, već i u samom linku. Uvijek je bolje postaviti link na ključne riječi za koje se želite rangirati na SERP-u.

Na primjer, ako se želite rangirati za “link building”, bolje je postaviti link na riječ “link building”, a ne na npr. “kliknite ovdje kako biste naučili više o link buildingu.”. Ako koristite ključne riječi kao anchor tekst za vaš link, on automatski govori tražilicama na što se odnosi ta linkana stranica.

Image links

Što s linkovima na slikama? Postoje načini kojima možete reći tražilicama o čemu je slika. Potrebno je da koristite ključne riječi koje želite u imenu slike (npr. link-building.jpg) i uvijek im dodajte ALT atribut (atribut koji opisuje sliku za tražilice) – po mogućnosti da uključuje i ključnu riječ.

Još jedna dobra stvar u tome da imate mnogo linkova koji vode natrag na vašu stranicu jest u stvarnim ljudima, korisnicima, potencijalnim kupcima, a ne samo u tražilicama. Čim više linkova postoji koji vode natrag na vašu stranicu, to je veća šansa da vas ljudi pronađu.



Nofollow atribut

Značajan factor za tražilice kada je u pitanju vrijednost linkova je <rel=”nofollow”> atribut. Postoje mnoge web stranice koje dodaju “nofollow” atribute linkovima na njihovim stranicama, koje vode na druge stranice, kako bi dale upute tražilicama da ne slijede te linkove. Ako izradite link sa “nofollow” atributom, zapravo niste napravili ništa za vaš SEO.

SEO Link building: izrada savršenog linka

Ako uzmete sve ovo u obzir, pitanje je, kako bi savršen link zapravo trebao izgledati? Prije svega, link bi trebao biti tekstualan link. Bolje je imati tekstualan link, umjesto slike, zbog toga što tražilice lakše razumiju tekst. Naravno, link ne bi trebao imati “nofollow” atribut, zbog toga što uništava cijelu njegovu vrijednost i zadnje, link bi trebao biti postavljen direktno na ključnoj riječi za koju se želite rangirati na SERP-u.

Također, kako bi dobili najviše od linka, bitno je na kojoj stranici je link smješten. Ako stranica sama po sebi nije indeksirana od strane tražilica, link neće imati vrijednost za SEO. S toga, stranica na koju se postavi link bi trebala biti indeksirana i bilo bi idealno kada bi bila povezana sa drugom stranicom na koju se linka.

Na primjer, link na stranici o web dizajnu koji vodi na drugu stranicu o SEO building-u će imati veće vrijednosti od linka na stranici o nogometu. Naravno, oba linka imaju vrijednost, ali savršeni scenarij bi bio prvi. Ako idemo dublje u cijelu priču, stranica koja ima .gov ili .edu domenu će biti vjerodostojnija tražilicama.

Također, trebali bi ugraditi linkove u statički tekst u sadržaju, najbolje na vrh stranice. Ako ih implementirate u listu linkova ili u JavaScript, postoji mogućnost da će imati manju vrijednost ili uopće neće biti pročitani od strane tražilica.

Diverzificirajte svoje veze

Ali opet, postoji jedan problem. Ako su svi vaši linkovi savršeni, tražilice bi mogle “misliti” da ih pokušavate izmanipulirati, što bi rezultiralo slabijim rangiranjem. To znači da svi linkovi imaju barem neku vrijednost. Neki imaju veću vrijednost, neki manju. Čak i “nofollow”, osrednji ili nepravilno postavljeni linkovi i dalje imaju svrhu. Cilj je uravnotežiti kvotu dobrih i loših backlinkova koji vode na vašu web stranicu, izbjegavajući sumnju od tražilica.

Imajući sve ovo u vidu, bitno je da analizirate linkove, ne samo svoje već i od konkurencije. Na taj način ćete znati koliko je posla potrebno uložiti u usporedbi sa svojom konkurencijom, a također možete pronaći i izvrsna mjesta za izgradnju svojih linkova, na temelju onoga što je izgradila vaša konkurencija.

Postoji mnogo online alata koji vam mogu pomoći za detaljnu analizu, kao što je ahrefs.com, moz.com itd. Kada dobijete sve informacije koje su vam potrebne, potrebno je da usporedite svoju stranicu sa stranicom konkurencije kako bi vidjeli što se može poboljšati, a s ciljem da se bolje rangirate od njih. To može biti više linkova, bolje ključne riječi, bolji linkovi (sa više cijenjenih stranica) itd. 

SEO Link building kampanja

Sada kada imate percepciju dobrog linka, možemo krenuti sa SEO link building kampanjom. Naravno, ako ste i dalje pomalo nesigurni oko toga kako započeti ili razviti strategiju, slobodno nas kontaktirajte kako bi vam pomogli da se vaša stranica indeksira i rangira u kratkom vremenu. 

Prije svega, kada započinjete s kampanjom, trebali bi razmotriti opciju da dobijete jednostavne linkove, koji vam možda neće dati onoliku vrijednost koju bi vam savršen link dao, ali će poslužiti da vaša stranica bude prepoznata od strane tražilica.

Ako imate nekoliko stranica na svojoj web stranici, linkajte sa jedne stranice na drugu. Ako imate blog, trebali bi postaviti i nekoliko linkova tamo. Linkovi na društvenim mrežama također mogu pomoći da dobijete nekoliko posjetitelja na web stranicu, a ako će ti posjetitelji smatrati vaš sadržaj kvalitetnim, moguće da će i oni podijeliti link vaše stranice.

Također, možete provjeriti sa svojim prijateljima i obitelji ako imaju vlastite blogove ili možda poslovne stranice na koje bi mogli postaviti link. Ista stvar vrijedi za vaše poslovne partnere, dobavljače, resellere ili organizacije s kojima surađujete. Svi ti jednostavni linkovi mogu izgraditi mrežu koja će vam pomoći da idete u dobrom smjeru.

Lokalne stranice i direktoriji

Također, pokušajte dobiti linkove od lokalnih stranica i lokalnih direktorija, jer takvi linkovi mogu učiniti vaše poslovanje više legitimnim i drastično poboljšati SEO. Jedan od dobrih primjera dobrog lokalnog direktorija je Google My Business. Svakako se pobrinite da tamo napravite profil kako bi Google povezao vašu web stranicu sa lokacijom vašeg poslovanja.

Na taj način ćete se rangirati više kada će netko pretraživati neko poslovanje oko vaše lokacije. Drugi direktoriji kao taj su na primjer, bingplaces.com, advicelocal.com, yext.com itd. Na što je više direktorija vaša stranica smještena, to više izgleda legitimnom i više prometa može doći na vašu web stranicu.

Rad na SEO Link building-u sa blogerima

Rad sa blogerima je također odlična stvar koju možete koristiti. Ako imate kvalitetan sadržaj, možete dogovoriti s blogerima da postave link na vašu stranicu koji može biti u njihovim referencama, listama resursa ili čak sadržaju. Potrebno je da imate priču koja prodaje kako bi vam blogeri dali backlink.

Probajte razmisliti o tome koje su vaše kvalitete i zatim ih iskoristite. Je li vaša stranica zabavna, pokazuje li široko znanje u određenom polju, imate li niže cijene – ako imate ono “nešto”, onda suradnja s blogerima neće biti toliko teška. Napravite listu potencijalnih blogera i kontaktirajte ih s porukom, ali ne s automatskim mailom. 

Link bait

Najmoćniji linkovi će obično biti generirani iz “link bait-a” – dijela sadržaja koji je dizajniran tako da privuče i ohrabri čitatelje da postave linkove na taj sadržaj na njihovoj vlastitoj web stranici. To može biti nešto interesantno, smiješno, zabavno ili bitno, sve dok potiče ljude da podijele taj sadržaj sa svojim prijateljima ili posjetiteljima na njihovoj stranici.

Najčešći “link bait-ovi” su YouTube video zapisi ili Wikipedia stranice. S toga je cilj izraditi takav sličan sadržaj koji će potaknuti ljude da ga dijele sa drugima. Izradite visoko kvalitetan blog na svojoj stranici i izradite link bait sadržaj sami te implementirajte forum na vašu stranicu gdje drugi mogu izraditi sadržaj za vas.

Također, linkovi na društvenim mrežama mogu imati “nofollow” atribut i nizak SEO utjecaj, ali nije cijeli online marketing SEO. Takvi linkovi generiraju svijest i utječu na povećanje prometa na vašoj web stranici – što je u konačnici ono na što se svodi marketing. 

Budite kreativni

Postoji još mnogo načina kako dobiti backlinkove. Pronađite forume koji imaju relevantan sadržaj vašem i postavite svoje linkove po forumu, ali nemojte biti previše napadni oko toga. Neki od tih linkova će biti “dofollow”, neki “nofollow”, ali će svejedno rezultirati povećanjem prometa na vašoj stranici, mada možda neće poboljšati vaš SEO. Također, možete napraviti PR kampanju za novine ili magazine, kako bi linkali na vašu stranicu – takvi linkovi su vrlo pouzdani i s toga su vrlo cijenjeni za SEO.

Ako ne znate kako ih “zakačiti” i dobiti besplatne linkove, možete ući u igru tako da platite za njih. No, to može biti pomalo škakljivo, jer ako tražilice skuže da su linkovi plaćeni, one će ih samo zanemariti, a vi nećete dobiti ništa za potrošen novac.

Naše mišljenje je da je to igra koja se u većini slučajeva gubi, tako da nikad ne implementiramo kupljene linkove u našu strategiju. Ako trebate pomoć u tome da odlučite jesu li plaćeni linkovi dobra ili loša ideja za vas, kontaktirajte nas i možemo zajedno razviti strategiju.

Plaćeni linkovi

Tražilicama je vrlo teško shvatiti koji su linkovi plaćeni, a koji nisu, tako da plaćeni linkovi ponekad funkcioniraju, a ponekad su samo trošak i mogu imati vrlo negativne posljedice.

Postoje neki načini plaćanja za linkove koji na kraju nisu kažnjeni od strane tražilica. Na primjer, ako plaćate visoko cijenjenu direktorij stranicu da spomene vaše poslovanje, ti linkovi će biti smatrani legitimnima i visoko cijenjenima od strane tražilica, iako ste zapravo platili za njih.

Trebali bi izbjegavati kupnju linkova ako je moguće, pogotovo ako je sadržaj na kojem je link tu samo zato što je za to plaćen, kao što je npr. loše napisan sadržaj itd. Sve u svemu, odluka je na vama!

Zaključak

Da zaključimo, SEO link building je najvažniji dio vašeg optimiziranja za tražilice koji traži puno posla i vremena. U savršen link spadaju sljedeće stvari:
  • dobra anchor tekstualna ključna riječ
  • dofollow atributi
  • smještenost na visoko cijenjenim stranicama
  • smještenost u sadržaju, umjesto u listi linkova
  • smještenost pri vrhu stranice
  • visoka popularnost linkova
  • visoko pouzdana stranica itd.

Ako ćete slijediti sve informacije koje ste dobili ovdje u članku, bit ćete u mogućnosti napraviti odličnu SEO Link building kampanju. Ako i dalje niste sigurno što i kako napraviti, kontaktirajte nas i dobit ćete pomoć od stručnjaka za najbolje moguće rezultate.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je bio koristan ovaj post?

Kliknite na zvijezdu da biste ga ocijenili!

Average rating 0 / 5. Vote count 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni