SEO Check- 3 glavna koraka koja se ne smiju preskočiti

SEO check je proces provjere svih elemenata važnih za bolje rangiranje kod pretraživanja. Taj postupak je važno provesti kako bismo bolje razumjeli koja se poboljšanja moraju poduzeti i iskoristili puni potencijal Vašeg postojećeg sadržaja. Postoji nekoliko različitih elemenata koje treba provjeriti i ocijeniti. Kao rezultat toga vlasnik web stranice dobiva puni uvid u ono što treba promijeniti, a što ne.

On-page SEO check

Potrebna je prva provjera stanja SEO na stranici. To uključuje detaljnu analizu web stranica kako bi potvrdila slijedi li osnovna SEO pravila.

Neki važni elementi svaki dobar SEO check mora sadržavati:

Vrijeme učitavanja web stranice – slow load web stranice su loše za SEO, kao i za korisničko iskustvo

Analiza strukture URL-a – URL-ovi web-lokacija moraju biti jedinstveni i jasni: www.example.com/title je dobro strukturiran dok www.example / p = 312 nije

Analiza tagova naslova – tagovi naslova moraju biti jedinstveni i sadržavati ciljane ključne riječi

Analiza H1 oznaka – stranice trebaju upotrebljavati H1 oznaku za naslove i sadržavati ciljane ključne riječi

Analiza meta opisa – ovaj tekst se prikazuje kod pretraživanja stranice na web pregledniku, ispod linkova samo web stranice,a trebao bi služiti kao kratak opis sadržaja stranice

Nazivi slika i alt teksta – nazivi slika i alt tekst trebaju opsivati sliku i uključivati ciljane ključne riječi

Provjera Google Sitemapa – Google sitemap trebao bi biti postavljen tako da Google može lakše razumjeti Vašu web stranicu i njen sadržaj

Provjera strukture mikropodataka – informacije o stranici trebaju se definirati pomoću programa Schema.org radi boljeg razumijevanja informacija

Svaka web stranica trebala bi provesti SEO check. Sve probleme na koje naiđete treba što prije prepraviti. Nakon što provjerite ove osnovne elemente, trebali biste se prebaciti na drugi dio SEO checka.

Content audit

Važan dio SEO checka je i analiza sadržaja tj. Content audit. U tom procesu trebate provjeriti koliko je optimiziran pisani sadržaj na web stranici. Iako ste već provjerili tagove naslova, H1 oznake i strukturu URL-a, ponovno biste trebali obratiti pažnju na ove pojedinosti jer je moguće da na nekim stranicama oni nedostaju.

Započnite s uvjerljivim uvodom kako biste informirali čitatelje o sadržaju i o problemima i rješenjima koja će se detaljnije raspravljati i naći na Vašoj stranici. Sadržaj mora biti lako razumljiv i lijepo strukturiran za čitatelje. Duže rečenice i profesionalni vokabular treba izbjegavati. Morate privući publiku i zadržati njihovu pažnju.

Kada je u pitanju SEO, provjerite koje su ključne riječi ciljane za određenu stranicu i vidjeti je li naslov stranice i zaglavlje H1 oznake ispravno napiasno. Također, je li ciljana ključna riječ previše puta korištena na istoj stranici. Broj upotrijebljenih ključnih riječi u članku ovisi o duljini članka, kod članka od 1000 riječi, ciljanu ključnu riječ treba spomenuti oko 10 puta. Međutim, moderan SEO copywriting doveo je do toga da broj ponavljanja ne znači nitšta, ukoliko sadržaj nije kvalitetan. Najbolje je stvoriti sadržaj u kojem se ključna riječ praktički ne primjećuje.
Konstantno ažuriranje Google algoritma osmišljeno je za kažnjavanje sadržaja niske kvalitete.

Nakon provjere sadržaja, korisno je napraviti izvješće u obliko tablice kao što je prikazano na slici.

Sadrži:

  • URL stranice za koju se provodi SEO check
  • Naslov stranice – naslov stranice pomoći će vam da lakše razumijete koje su stranice provjerene
  • Polje “TO DO”– sadrži popis stvari koje se trebaju poboljšati ili promijeniti
  • Polje za opis – opišite zašto su promjene potrebne i dodajte više informacija ako se primijetite nešto drugo

Ovakvo SEO check izvješće informira vlasnika web stranice o tome što treba mijenjati, na kojem dijelu stranice i zašto.

Istraživanje ključnih riječi

Iako su u mnogim slučajevima web stranice već definirale svoje željene ciljane ključne riječi, te se ključne riječi trebaju provjeriti zbog nekoliko važnih čimbenika:

Ciljane ključne riječi mogu biti definirane davno i zbog promjena na tržištu potrebno ih je promijeniti.
Odabrane ključne riječi imaju vrlo nizak mjesečni volumen pretraživanja i rangiranje za njih na tražilici učinit će male promjene bez velikog utjecaja
Ključne riječi koje imaju visok “keyword difficulty“, znači da su mnoge jake web stranice za njih rangirane, te je manjim i novim web stranicama teže s tim ključnim riječima doći do značajnijih pozicija.

Ako niste sigurni jeste li odabrali ispravne ključne riječi za SEO, trebali biste kontaktirati SEO stručnjake koji će Vam pomoći u tome.

Idealno odabrane ključne riječi trebale bi biti relevantne, s niskim keyword difficulty i visokim mjesečnim volumenom pretraživanja. Ovisno o Vašoj niši i ciljanim geolokacijama, mjesečna pretraživanja mogu se razlikovati.

Nakon završetka istraživanja ključnih riječi, trebate odlučiti koje ključne riječi trebate zadržati i koje biste trebali ukloniti iz svog SEO plana. Isto tako, dio istraživanja ključnih riječi uključuje i dodavanje nekoliko novih ključnih riječi, ovisno o aktualnim trendovima na tržištu.

seo check

Analiza konkurencije

Svaki SEO Check u sebi sadrži i analizu konkurencije. Sada kada imamo uvid u ključne riječi za optimizaciju stranica, moramo provjeriti konkurenciju koja je već rangirana za njih. Najlakši način je da jednostavno pretražite svoje ciljane ključne riječi u Googleu. Odaberite nekoliko web stranica koje su za njih najbolje rangirane za i započnite s analizom. Trebate otkriti zašto su svrstani među 10 najboljih rezultata pretraživanja.

Trebate analizirati njihov sadržaj jednako kao što ste analizilari svoj.Osim toga, morat ćete provjeriti njihovu domain authority i backlinkove koji na njih vode.

Domain authority (DA) je rezultat ranga tražilice koji je razvio Moz koji predviđa koliko će web stranica rangirati na stranicama s rezultatima tražilice. Domain authority kreće se od jedan do 100, veći rezultat označuje bolju sposobnost rangiranja. Kada pogledate konkurenta, usporedite vlastitu DA s njihovom. To će vam dati bolju sliku o tome možete li se natjecati s njima. Domain authority možete provjeriti uz Moz site explorer.

Analiza backlinkova konkurenta pokazat će Vam koliko backlinkova ostvaruju i na kojim stranicama. To će Vam dati insight o tome kako poboljšati svoju backlinking strategiju kako biste dosegnuli viši domain authority.

Zaključak

Kvalitetan SEO check uključuje puno truda, posebno kada je u pitanju veća web stranica. Međutim, nakon dovršetka, izvješće će vam pružiti odličan uvid u to kako i gdje nešto poboljšati. SEO dovodi do bolje vidljivosti stranice i u konačnici više posjetitelja. Ukoliko želite stručnu SEO analizu, obratite se našem Oxidian Team kako bi za Vas stvorili najbolju SEO strategiju.

Podijelite članak:

Pretplatite se na naš newsletter