seo analiza

SEO analiza: Top 10 alata za poboljšanje rangiranja vaše web stranice

  • 6 min čitanja

Rating

SEO analiza može biti odlučujući faktor u uspjehu ili neuspjehu vaše web stranice. Kada vaš poslovni uspjeh ovisi o kvaliteti vaše web stranice (danas ovisi), morate se pobrinuti da učinite sve što možete da bi ju optimizirali kako bi privukli više posjetitelja i ostvarili više prodaja.

Ovaj proces je poznat kao optimizacija tražilice ili SEOSEO je proces optimizacije vašeg online sadržaja, tako da ga tražilica prikazuju na vrhu rezultata tražilice (SERP).

SEO je ključan ako se želite visoko rangirati na Google-u. Bez njega nećete doći na prvu stanicu rezultata pretraživanja stranica što znači da ćete izgubiti mnogo potencijalnog prometa. 67% od cijelog organskog prometa dolazi od prvih 5 rezultata na prvoj stranici rezultata pretraživanja stranica.

Međutim, prije nego što započnete optimizirati svoju web stranicu za tražilice, napravite analizu trenutnog stanja.

Što je SEO analiza i zašto je bitna?

SEO analiza je proces analiziranja vaše web stranice kako bi pronašli načine za poboljšanje rangiranja na tražilicama. Problem sa SEO je da kada novi Google-ov algoritam izađe, vaša web stranica bi mogla doživjeti nagli pad u rangiranju.

Google-ovi inženjeri neprestano rade na poboljšanju korisničkog iskustva poboljšanjem načina na koji pretraživanje funkcionira, što je odlično. Ali, ponekad ove promjene mogu imati negativan utjecaj na vašu web stranicu, ovisno o čimbenicima koje je Google promijenio.

Možete pogledati prethodne promjene algoritama ovdje. Postoji više od 200 faktora rangiranja koje Google uzima u obzir prilikom analize web stranice. SEO provjera web stranice vam može dati koristan uvid o područjima kojima je možda potrebno poboljšanje.

Struktura URL-a

Jedna od prvih stvari koje provjeravamo na web stranici klijenta je struktura URL-a. Struktura URL-a mora biti jasna, odnosno trebala bi sadržavati samo slova i brojeve bez ikakvih simbola. Također svaka stranica mora imati jedinstveni URL, a ne numerički.

Primjerice, primjer URL-a example.com/our-services/ je bolji od example.com/page=127/.

Slijedi provjera jesu li meta opisi i oznake naslova dobre. Ako nemate smislene nazive i opise za svaku stranicu vaše web stranice, to će imati negativne posljedice na vaš SEO. 

Ako ljudi ne mogu razumijeti o čemu je stranica iz naslova i opisa, Google neće prikazati vašu web stranicu u rezultatima tražilice (SERP).

Također ako je vaš naslov ili opis predug, bit će prekinut i prikazan s tri točke na Google SERP-u.


seo analiza

Izvor

SEO analiza alati

Različiti alati će vam dati različite informacije, ali većina dobrih alata će vam pokazati:
  • Izvješće o izvedbi ključnih riječi (trenutni rang, težina ključne riječi, mjesečna pretraživanja, ključne riječi konkurenata)
  • Konkurentne SEO podatke (SEO izvedbu drugih web stranica u vašoj niši)
  • Izvješće o linkovima (linkovi koji ne rade)
  • Podatke o izvedbi stranice (brzina učitavanja itd.)
  • Korištenje alt teksta za slike
  • Korištenje meta opisa
  • Duplicirani (dvostruki) sadržaj.
SEO analiza se mora provesti temeljito, osobito ako vaša web stranica nikad ranije nije bila optimizirana. Pogledajmo najbolje alate koji su na raspolaganju.

10 alata za SEO analizu na Google-u

  1. Google Search Console

Početna točka bilo koje SEO provjere na Google-u bi trebala biti Google Search Console (formalno poznata kao Webmaster Tools). Webmasterima omogućuje da provjeravaju status indeksiranja i optimiziraju vidljivost svojih web stranica.

Možete koristiti različite funkcije kao što su „Fetch as Google“ da bi provjerili kako Google „vidi“ vašu stranicu ili „Page Speed Insights“ kako bi provjerili koliko se brzo učitava vaša stranica.


SEO analiza

Izvor


  1. Google Analytics

Osim praćenja svih vrsta informacija o vašim posjetiteljima, Google Analytics vam može dati mnoštvo ideja za ključne riječi, pružajući uvid u izraze koje ljudi koriste kako bi stigli na vašu web stranicu.

  1. MOZ's Open Site Explorer

Besplatna verzija ima manje opcija nego plaćena, ali vam i ona pruža mnogo korisnih informacija, osobito statistiku analize linkova.

  1. Check my list

Ova ekstenzija Chrome-a će se pobrinuti da linkovi na vašoj web stranici – bilo vanjski ili unutarnji – zapravo rade.


SEO analiza

Izvor


  1. QuickSprout Website Analyzer 

QuickSprout alat daje opsežan pogled na:
  • SEO optimizaciju,
  • brzinu,
  • tagove/oznake,
  • ključne riječi,
  • linkove i čak
  • daje usporedbu s konkurencijom.

  1. SimilarWeb

Koristan alat omogućuje vam da usporedite promet između dvije web stranice.

  1. SEO Site Checkup

Ovaj alat vam omogućuje da izvedete brzi pregled svoje web stranice i prijavite bilo kakve pogreške.

  1. HubSpot's Website Grader

Ovaj besplatan online alat generira personalizirane izvještaje koji se temelje na sljedećim ključnim metrikama:
  • izvedba,
  • mobilna čitljivost,
  • SEO i
  • sigurnost. 
Vi samo trebate unijeti URL svoje web stranice i spremni ste.

  1. Screaming Frog SEO spider

Dizajniran posebno za SEO stručnjake, ovaj softver pretražuje web stranice koje vi specificirate, ispitujući URL-ova za uobičajne SEO probleme.

Na ovaj način se pojednostavljuje inače dugotrajan proces manualnog ocjenjivanja svakog linka na web stranici.

  1. Ahrefs' Site Explorer and Link Checker


    seo analiza

Izvor


Zaključak

Iskorištavanjem najboljih SEO praksi uz pomoć navedenih alata, možete započeti s provjerom kako se vaša web stranica rangira na Google-u i početi optimizirati svoj online sadržaj.

Važno je da s vremena na vrijeme provedete analizu vaše web stranice kako bi provjerili ima li kakvih SEO pogrešaka, kao što su linkovi koji ne rade, tagovi/oznake koje nedostaju ili duplikati sadržaja. Google će svaku stranicu s mnogo pogrešaka kazniti na način da smanji njezin rang. 

Ako vam je potrebna pomoć u SEO analizi na vašoj web stranici, kontaktirajte nas i rado ćemo vam pomoći.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni