Oglašavanje putem internet tražilica (SEM)

sem

Oglašavanje putem internet tražilica(eng. Search Engine Marketing-SEM) je proces otsvarivanja prometa na web stranici kupnjom reklama na tražilicama. Za mnoge korisnike, put od dobivanja informacija do kupnje proizvoda počinje na tražilicama. Odgovor na svako pitanje dobivaju pretraživanjem putem tražilica.

Pošto prve 3 pozicije u rezultatima pretraživanja (SERP) ostvaruju više od 60% svih klikova (izvor), očito je da visoko rangiranje na Google-u je jedno od najvećih prioriteta za bilo koje online poslovanje.

Jedan od načina da se pobrinete za visok ranking je stavljanje fokusa na optimizaciju tražilica (SEO). SEO može doprinijeti odlične rezultate bilo kojem poslovanju, ali ponekad to nije dovoljno. Ako se fokusirate samo na SEO i dalje vaša konkurencija može dobiti više pažnje.

Iako Google visoko rangira optimizirane web stranice i dalje postoji jedna kategorija koja se rangira više u rezultatima pretraživanja: plaćeni oglasi.

Umjesto optimiziranja i promoviranja vašeg sadržaja kako bi se eventualno prikazali na vrhu organskih rezultata pretraživanja, možete svoj put do vrha platiti.

Početni koraci

SEM je odličan način za oglašavanje vaših proizvoda ili usluga. Nudi lak i jednostavan način slanje željene poruke korisnicima. Također ima odličan povrat na investiciju (ROI) – Google je objavio različite studije slučaja, gdje je oglašivač povećao konverziju za 35% korištenjem Google oglasa.

Kako god, korištenje SEMa može biti skupa opcija. Pogotovo ako se natječete za konkurentne ključne riječi. Za njih se natječe mnogo oglašivača. Natjecanje je bazirano na količini internet korisnika koji pretražuju određene termine.

Pošto ih puno ljudi pretražuje, njihova cijena (trošak po kliku ili CPC) se može vrtoglavo povećati. Neki čak mogu koštati čak i nekoliko stotina dolara.

Ključ za uspješne SEM kampanje je osigurano pokriće vlstitih troškova oglašavanj. Recimo 20€ za klik na specifičnu ključnu riječ. Ovo može izgleda puno, ali ako netko kupi proizvod koji Vi oglašavate po cijeni od 100€, vrijedno je investiranja.

Ali se morate pobrinuti da:

  • Ponudite plaćeni proizvod ili uslugu (kako bi odmah dobili povratak na investiciju).
  •  da ciljate ispravne ključne riječi i eliminirate nebitne klikove.

Najpoznatiji model plaćanja u SEM-u je plaćen-po-kliku ili PPC. Prema tome Vi (oglašivač) plaćate samo za svaki klik na vaš oglas. Nije bitno koliko mnogo puta je vaš oglas prikazan (impresije), samo plaćate kada netko zapravo na njega klikne.

Zašto je ovo bitno?

Pošto je CPC za neke ključne riječi poprilično visok, a uobičajeno imate ograničeni marketing budžet, ključno je da istražite svoje ciljano tržište i kreirate oglase koji dovode kupce. Ključno je eliminirati nebitne klikove. To klikovi ljudi koji kliknu na oglas pošto misle da bi ih oglas mogao zanimati, ali se ipak uspostavi suprotno, pa jednostavno napuštaju stranicu.

Ali, ako kreirate odlične oglase i pokažete ih pravim ljudima, možete zaraditi puno novaca sa SEM-om. Zato je istraživanje tržišta i kreiranje neodoljivih ponuda sa vašim oglasima tako bitno. Ako trebate pomoć s tim, kontaktirajte nas još danas i zatražite besplatnu konzultaciju. Pomoći ćemo Vam da definirate svoje marketing ciljeve i preporučit ćemo vam najbolji način da ih ostvarite.

Ako ste i dalje u fazi građenja vaše publike i testiranja vašeg tržišta, SEM možda ne bi bio najbolji pristup za vas. Ali, ako već imate aktivne korisnike i proizvod ili uslugu za prodati, SEM je odlična opcija za vas.

SEM

SEM vs SEO: koja je razlika?

Na neki način, SEM i SEO bi mogli biti grupirani pod isti termin “marketing pretraživanja”. Zapravo, sve do nedavno se SEO smatrao dijelom SEM-a, ali u posljednje vrijeme je došlo do razlike između njih.

Generalno govoreći, SEM se odnosi na plaćeno internet oglašavanje.To je sistem gdje poslovanja plaćaju Googleu da prikazuje njihove oglase u rezultatima pretraživanja.

SEO se odnosi na sistem u kojem poslovanja ne plaćaju za promet i rangiranje. Umjesto toga, oni zasluže svoje SERP pozicije optimiziranjem i promoviranjem svojeg sadržaja.

Oba sistema imaju svoje prednosti i mane i oba bi trebala biti dio svake dobre marketing strategije.

Kako početi sa SEM-om

Ključne riječi su temelj marketinga tražilice. Tražilice imaju za cilj isporučiti točno ono što tražitelj traži. Izrada dobre SEM kampanje ovisi o:

  • razumijevanju vaše ciljane publike
  • postavljanju mjerljivih ciljeva
  • odabira ispravnih ključnih riječi za ciljanje
  • pisanju neodoljivih oglasa.

Morate izabrati najbolje ključne riječi za vašu kampanju. Te ključne riječi moraju biti relevantne (relevantne za vašu ponudu) i imati dobar volumen pretraživanja (opseg ljudi bi ih trebali pretraživati).

Postoje dva tipa ključnih riječi:

  1. “Short-tail” ili “head” keywords. Uobičajeno samo jedna ili dvije riječi u dužini, to su uobičajene riječi koje ljudi pretražuju. One su obično vrlo široke u značenju, na primjer: pseća hrana, plivanje ili gitara.
  2. “Long-tail” keywords.. Ove ključne riječi su duže fraze, uobičajeno oko 3 do 5 riječi u dužini. One su specifičnije, na primjer: kupite online pseću hranu online ili jeftine lekcije gitare u Ženevi.

Trebate kreirati listu ključnih riječi za ciljanje i zatim iskoristiti tu listu kako bi kreirali vaše plaćene kampanje. vaši oglasi će biti kreirani oko ključnih riječi koje izaberete, s toga je bitno da izaberete najbolje moguće ključne riječi kako bi povećali ROI.

Zaključak

Marketing tražilica ili SEM je odličan način internet oglašavanja. Može u kratkom vremenu doprinijeti mjerljive rezultate vašem poslu. S obzirom da zahtijeva određene investicije, preporučljivo je koristiti ju kada već imate proizvod ili uslugu za prodati.

Ako trebate pomoć sa SEM-om, kontaktirajte nas danas za besplatnu konzultaciju i pomoći ćemo Vam da odlučite koji je najbolji pristup za vaš posao.

 

Podijelite članak:

Pretplatite se na naš newsletter