Segmentacija i personalizacija u marketingu baze podataka

S vremenom, želite se pobrinuti o bazi podataka, zbog toga što ste shvatili jedan-na-jedan odnos s klijentima i planovima.

To je moguće zbog povećane segmentacije koja omogućuje bolju personalizaciju. Rezultati mogu biti impresivni, ne samo u smislu prodaje, već i drugih mjernih podataka. Jasno je da angažman korisnika, lojalnost i prihodi pozitivno reagiraju na personalizaciju.

Mali postotak od vaše korespondencije i oglašavanja ne bi trebao utjecati na segmentaciju, tako da se kupci ne osjećaju da ih se uhodi, ali da su još uvijek izloženi širokom rasponu novih vijesti o brandu i ostalim ponudama.

Trgovci su svjesni STP teorije (eng. Segmentation, Targeting, Positioning, hrv. Segmentacija, Ciljanje, Pozicioniranje) gdje segmentiramo svoje korisnike u grupe koje međusobno dijele određene karakteristike. Kada je ovo napravljeno, možemo izraditi poruke koje će preciznije ciljati te segmente što je također dio našeg pogona za personalizaciju.

Pozicioniranje proizvoda ili usluge se može mnogo jasnije razumjeti kada imamo priliku povezati se s tim klijentima jedan-na-jedan. Tradicionalni izravni marketing koristeći usluge pošte možda je imao vrlo malo osnova za segmentaciju na kojoj je djelovao.

Na primjer, možda se razlikovao između regija, dohodovnih grupa i demografskih podataka, a jedan mjesečni e-mail mogao je sadržavati šest do osam različitih verzija marketinške kopije, ovisno o svim tim varijablama. Danas, s marketingom baze podataka, uobičajeno je doslovno identificirati stotine segmenata koje ciljamo, sa stotinama različitih poruka.

Dakle, u stvarnosti, trebat će vam velike količine klijenata da biste generirali velike količine podataka kako biste mogli raditi s velikom količinom uzoraka. Što je veći uzorak, točniji su podaci. Jednostavno rečeno, ako je jedan kupac od njih deset pokazao određeno ponašanje tijekom kupnje, to ne opravdava stvaranje segmenta. Ako 100 od 1,000 kupaca pokazuje isto ponašanje, onda možemo sve uzeti u ozbiljnije razmatranje. A ako 1,000 od 10,000 klijenata se i dalje ponaša isto, svakako imamo segment koji treba ciljati.

Ako vaša tvrtka ima velike količine posjetitelja i posjetitelja vaše web stranice, profiliranje klijenata će biti ključna aktivnost kako bi se stvorili bolji segmenti kupaca i bolje ciljanje.

Ukoliko vaša tvrtka ima proračun za upotrebu marketinga baze podataka, onda imate točne podatke profila kupaca koje treba ciljati. Ako vam nedostaje baza podataka da biste to učinili na određenoj ljestvici, tada možete imati koristi od ciljanja vanjskih baza podataka, kao što su Facebook ili Linkedln putem svojih plaćenih-po-kliku sponzoriranih e-mail programa.

Ukoliko imate bilo kakvih nedoumica oko segmentacije i personalizacije u marketingu baze podataka, slobodno nas kontaktirajte.

 

 

Podijelite članak: