Responzivni web dizajn: 3 savjeta da poboljšate korisničko iskustvo i SEO

Kada dizajnirate novu web stranicu ili re-dizajnirate staru, vrlo vjerojatno ćete se zaokupiti sa estetikom i ignorirati sve ostalo. Vi (ili vaš web dizajner) možete provesti sate izabirući prave boje za sidebar ili eksperimentirajući sa rasporedom slika.

Ako želite da vaša web stranica postigne vaše poslovne ciljeve (svjesnost o brandu, generiranje potencijalnih korisnika itd.) trebate se fokusirati na više od toga kako vaša web stranica izgleda.

Naravno, dizajn je bitan i ne treba ga predvidjeti. Ali, ako se samo skoncentrirate na dizajniranje prekrasne web stranice, mogli bi štetiti svojem poslu.

U modernom digitalnom pejzažu, gdje ljudi imaju preko bilijun web stranica na koje mogu potencijalno „sletjeti“, ključno je sljedeće. Vaša web stranica treba biti optimizirana za iskoristivost (koliko jednostavno je koristiti vašu web stranicu). Također, treba biti optimizirana i  za korisničko iskustvo (koliko je ugodna interaktivnost sa vašom web stranicom).

Iako moderne web stranice ističu korisničko iskustvo, bitno je imati na umu da bi vaše web stranice trebale biti optimizirane za tražilice.

Ovdje responzivni web dizajn uskače. Kreiranjem responzivne web stranice osiguravate svojim korisnicima odlično iskustvo prilikom surfanja. Također, šaljete dobre signale tražilicama i vaš se sadržaj rangira visoko u rezultatima pretraživanja.

Pogledajmo kako možete ovo ostvariti.

Što je responzivni web dizajn?

Responzivni web dizajn (RWD) je pristup web dizajnu koji ostvaruje da se web stranice prikazuju dobro na različitim uređajima i prozorima ili zaslonima ekrana.

Ovaj pristup pruža jednoj prilagodljivoj web stranici da odgovara na višestruke veličine ekrana. Umjesto izgradnje odvojenih pametnih telefona, tableta i e-čitateljskih web stranica,  Internet programeri koriste fluidne mreže, medijske upite i fleksibilne slike kako bi kreirali jednu web stranicu i dostavili sadržaj neprimjetno kroz kanale.

Illustrtion by Stephanie Walter

Responzivni web dizajn je često navođen kao najvažnije svojstvo web stranice.

Čini vašu web stranicu dostupnom svima, bez obzira na uređaj koji koriste. Podržavanjem korisnika više uređaja, kreirate odlično korisničko iskustvo za sve vaše posjetitelje i također poboljšavate svoje rangiranje u tražilicama.

Po nekim istraživanjima, web stranice koje su ne-mobilno prijateljske su pale na prosječnih pet mjesta u rezultatima pretraživanja.

Evo prednosti koje RWS nudi:

  • UX: Web stranica se prilagođava bilo kojoj veličini ekrana, čineći ju dobrim i dugotrajnim rješenjem UX-a sa sadašnjom pletorom uređaja (uključujući mobitele (tablet hibride).
  • SEO: Postoji nekoliko SEO prednosti koje možete dobiti implementiranjem RWD, ali najveća je da responzivne web stranice smanjuju stopu napuštanja početne stranice (postotak posjetitelja koji odlaze sa vaše web stranice nakon što su vidjeli samo jednu web stranicu). Google klasificira web stranice sa visokom stopom napuštanja početne stranice kao ne relativno dovoljne i smanjuje njihove pozicije u rezultatima pretraživanja. Kako god, ako je vaša web stranica responzivna ljudi je neće napustiti zbog greške, prema tome će se vaša stopa napuštanja smanjiti, a vaše rangiranje na Google-u će se poboljšati.
  • Održavanje: Jednom kada je vaša web stranica responzivna, postoji jako malo uključenog održavanja, za razliku od toga kada imate zasebnu mobilnu stranicu. Nije zatraženo održavati korisničku-agent listu sa svim aktualnim mobilnim uređajima.

Kako poboljšati korisničko iskustvo i SEO sa responzivnim web dizajnom

Pogledajmo na neke načine kojima možete poboljšati oboje i UX i SEO sa responzivnim web dizajnom.

  1. Optimizirajte slike

Jedan od najvećih faktora koji može negativno utjecati na korisničko iskustvo je sporo učitavanje stranice.

Brzina stranice može značajno utjecati na vaše rangiranje.

Google veli da je najbolja praksa da je brzina učitavanja web stranice ispod tri sekunde. Google je također spomenuo da je prosječno vrijeme da se u potpupnosti učita mobilna landing stranica 22 sekunde, što je zapanjujuća količina vremena.

Slike zauzimaju većinu propusnosti na prosječnoj web stranici.

Izvor slike

Ovo je zašto je ključno optimizirati svoje slike kako bi se smanjilo vrijeme učitavanja.

Kako bi napravili ovo, možete koristiti uslugu kao što je Adaptive Images. To je jako mala PHP skripta koja detektira veličinu ekrana, a onda ju automatski prilagodi, sprema i nudi proporcionalno smanjenu verziju slike.

Brzi odgovor servera i optimizirane web stranice su must-have ako gledate na povećanje brzine i izvedbe vaše web stranice.

  1. Držite stvari jednostavnima

Dok je izgled i osjećaj vaše web stranice bitan, većina posjetitelja ne dolazi na vašu stranicu da ocjenjuje kako je dizajn gladak. Umjesto toga, dolaze na vašu stranicu da izvrše neke radnje ili da pronađu neke specifične dijelove informacija.

Evo nekih brzih popravaka koje možete implementirati odmah:

  • Nemojte koristiti puno boja
  • Koristite čitljive tipke
  • Koristite grafike ako pomažu korisniku da izvrši zadatak
  1. Koristite mrežu za isporuku sadržaja za statički sadržaj

Mreža za isporuku sadržaja (CDN) je sistem distribuiranih servera (mreža) koji dostavlja stranice i drugi web sadržaj korisniku, baziran na geografskoj lokaciji korisnika, podrijetlu web stranice i mreži za isporuku sadržaja.

Da maksimizirate na brzini trebat ćete se pobrinuti da vaš pružatelj ima server lokacije blizu većine ciljane publike. Na primjer, ako je vaša publika većinom u Njemačkoj, bitno je da je vaš CDN server u Francuskoj, Italiji ili Švicarskoj.

Izvor slike

Zaključak

Slijedeći savjet u ovom članku, počet ćete kreirati web stranice koje su korisničko-centrirane i optimizirane za tražilice.

Responzivni web dizajn će vam omogućiti da kreirate prvoklasnu web stranicu koja se učitava brzo, pruža odlično korisničko iskustvo i rangira se visoko na Google-u.

Ako trebate više pomoći sa kreiranjem responzivnih web stranica, kontaktirajte nas još danas i bit će nam drago pomoći.

Podijelite članak: