responzivan web dizajn

Responzivan web dizajn i što očekivati u 2019. godini

  • 6 min čitanja

Rating

Responzivan web dizajn (RWD) je pristup web dizajnu koji omogućuje da se web stranice prikazuju dobro na različitim uređajima i prozorima ili zaslonima ekrana. Dizajn i izrada trebaju odgovoriti ponašanju korisnika i okruženju na temelju veličine zaslona, platforme i orijentacije.

Kao što se korisnik prebacuje se svog prijenosnog računala na mobilni uređaj, web stranica bi se trebala automatski mijenjati kako bi se prilagodila rezoluciji, veličini slike i sposobnostima skriptiranja.

Responzivan web dizajn omogućuje prilagodljivu web stranicu koja odgovara mnogobrojnim i različitim veličinama zaslona. Umjesto izgradnje zasebnih web stranica za mobitele, tablete i e-čitače, web razvojni programeri koriste fluidne mreže, medijske upite i fleksibilne slike kako bi kreirali jednu web stranicu koja besprijekorno prikazuje sadržaj na svim kanalima.

3 glavna načela

U ovom ćemo poglavlju razmotriti 3 važna načela za responzivan web dizajn.
  • Sustavi fluidnih mreža
  • Fleksibilne slike
  • Medijski upiti

Sustav fluidnih mreža

Prije nego što je uopće postojao internet, tiskani materijal je bio glavni kanal komunikacije. U tisku je veličina onoga što će biti prikazano određena u apsolutnim mjerama. Kada se internet počeo koristiti, ovo je načelo još uvijek bilo u uporabi i web stranice su bile definirane u pixel veličinama. Za responzivne web stranice i responzivan web dizajn ova apsolutna veličina nije odgovarajuća. Stoga koristimo ideju relativnih veličina umjesto apsolutnih.

Fleksibilne slike

Najlakši način za rukovanje fleksibilnim slikama (slikama koje se prilagođavaju sadržaju) je korištenje CSS naredbe: img {max-width: 100%}. Navedena naredba govori pregledniku da bi slika trebala biti maksimalno 100% vrijednosti pixela i da bi trebala skalirati prema spremniku. Ideja je da se time spriječi rastezanje slike kada spremnik postane veći od slike.Izbjegava se degradacija slike i osigurava se da se slika po potrebi skuplja u spremnik. Ovako se održava i izvorni omjer slike.

Medijski upiti

Medijski upiti su dizajnirani tako da mijenjaju izgled web stranice kada su ispunjeni određeni uvjeti.  Ideja je da možete upotrijebiti medijski upit kako biste odredili kada će se veličina ekrana promijeniti. Otkriti ćete da ovo najbolje djeluje s pristupom koji se temelji na mobilnim uređajima, gdje definirate što želite na mobilnom uređaju a zatim krenete s prilagođavanjem i povećavanjem po potrebi.

Responzivan web dizajn- trendovi u 2019.

U nastavku navodimo neke od web dizajn trendova za responzivan web dizajn u 2019. godini.

Netradicionalno pomicanje (scrolling)

Općenito dizajneri koriste vertikalne svitke (vertical scrolls), no danas svi pokušavaju biti što više originalniji i jedinstveniji. Neke od web agencija koriste horizontalno pomicanje na svojim web stranicama kako bi privukli pozornost korisnika. Ove vrste web stranica također pokazuju sadržaj na različite načine. U 2019. godini će se koristiti višestruke forme netradicionalnog ili nepravilnog pomicanja dizajna za različite web stranice. Primjer u nastavku prikazuje web stranicu s horizontalnim pomicanjem i mnogo ilustracija.  

responzivan web dizajn 

Dizajn koji sadrži gradijente

Da biste koristili gradijente trebate znati na njih primijeniti teoriju boja. Ova se teorija može koristiti za provjeru upotrebe točnog broja gradijenata u korisničkim sučeljima. Umjesto korištenja čvrstih boja, gradijenti se mogu koristiti za prirodne prijelaze između tonova boja. Korištenje gradijenta u korisničkim sučeljima je jednostavno, ali moramo biti oprezni oko njihove upotrebe. Savjet je da se prekoračenje izbjegava jer će vas odvesti daleko od realnog pristupa. Slika prikazuje odredišnu stranicu koja koristi efekt gradijenta boje na cijeloj hero slici.  

responzivan web dizajn 

Animacija koja se pokreće pomicanjem

Kroz proteklih nekoliko mjeseci scroll-potaknuta animacija postala je više korištena u web okruženju. Ova vrsta web dizajna usredotočuje se na vizualne talente i vještine vizualnog dizajna koje se temelje na front-end razvoju. Slika u nastavku je web stranica, koja potiče korisnike da kliknu ili pregledavaju izgled web stranice kako bi vidjeli cijele linije usluga.  

responzivan web dizajn 

Korištenje apstraktnih oblika

Brandovi su počeli koristiti svestranije oblike za svoje web stranice kako bi ugrabili pozornost publike. Mnoge tvrtke su započele s integracijom moderne kombinacije gradijenata na svoje web stranice. Učinili su izvrstan posao uvođenjem apstraktnih oblika i grafike. Primjer u nastavku prikazuje webstranicu za digitalnu tvrtku koja ima sjedište u Švicarskoj. Cijela web stranica ima responzivan web dizajn, vrlo je slikovita i koristi mnoge apstraktne i šarene oblike.  

responzivan web dizajn 

Zaključak

Jasno je da će se u nastavku godine tehnologija nastaviti usavršavati i inkorporirati napredak u projekte web dizajna. Interakcije web stranica će postati besprijekorne i nevjerojatno glatke. Dizajneri će obavezno morati iskoristiti responzivan web dizajn kako bi napravili ljepša i interaktivnija dizajnerska rješenja.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni