Kako registrirati svoju web stranicu sa Google-om

Kada objavite skroz novu web stranicu, prva stvar koju ćete htjeti napraviti jest da vaša stranica bude prepoznata od Google-a.

Očito, želite da ljudi pronađu vašu web stranicu lako kako bi ih mogli doseći sa svojom porukom.

Nakon svega, organsko pretraživanje dovodi do 51% cijelog online prometa. Ovo znači da pola posjetitelja koji su došli na vašu web stranicu da su vas pronašli pretražujući nešto na Google-u i da se vaša stranica prikazala u rezultatima.

Ali, kako postići da se vaša web stranica pojavljuje u organskim rezultatima pretraživanja?

Postoji mnogo načina da napravite to, ali jedan od prvih i najviše presudnih koraka je da registrirate svoju stranicu sa Google-om.

Zamislite ovaj scenario…

Razvili ste nevjerojatnu web stranicu. Kreirali ste puno odličnog sadržaja, investirali ste u moderni dizajn i napokon ste objavili svoju web stranicu.

Očekivali ste da u trenutku kada objavite svoju web stranicu da će doći promet, posjetitelji koji će provjeriti vaše blog postove i zaokupiti se s vama.

Umjesto toga, vidite nula prometa i pitate se što se događa…

Pogledajmo kako možete izbjeći ovaj scenario i odmah se registrirati (indeksirati) na Google-u, kako ne bi trebali čekati tjednima ili čak mjesecima da prvi posjetitelji dođu na vašu web stranicu.

Prvo, pogledajmo kako Google pronalazi vašu web stranicu.

Kako Google pronalazi vašu web stranicu

Google koristi ogroman skup računala za indeksiranje milijardi stranica na Internetu. Svaka web stranica je indeksirana na Internetu – skenirana od strane Googlebot-a – i indeksirana u baze podataka.

Izvor: Audacity

Kroz proces indeksiranja, Googlebot traži nove stranice, updateove postojećih stranica, linkove koji ne rade itd. Jednom kada je indeksiranje gotovo, svi rezultati su pohranjeni u Google-ov indeks i bilo koje nove stranice ili updateani sadržaj na starim stranicama će biti updatean prema tome.

Google zatim procesuira rezultate, gledajući na sve informacije na vašoj web stranici, kao što su: naslov, meta opis, alt tagovi i tako dalje.

Kad god korisnik pretražuje specifični izraz, Google bots pretražuje bazu podataka i prikazuje relevantne rezultate korisnicima.

Pošto Google indeksira nove stranice automatski, možda nikad nećete trebati registrirati svoju web stranicu ručno na Google-u – možete samo pričekati da vas alati za indeksiranje pronađu.

Postoji jedan veliki nedostatak ovom pristupu i to je vremenski okvir koji je potreban Googlebot-u da pronađe vašu web stranicu. Možda će trebati nekoliko dana Google-u da indeksira vašu stranicu, a ako vaša stranica nije dobro optimizirana, možda ćete čekati čak i duže dok Google ne shvati o čemu je vaša stranica.

Ako vodite webshop ili bilo koji drugi posao gdje je brzina bitna, bolje je manualno predati svoju web stranicu Google-u, kako bi vas pretraživači mogli brže pronaći.

Kako indeksirati svoju web stranicu sa Google-om

Prva stvar koju možete napraviti jest provjeriti je li vaša web stranica već indeksirana. Jedino ako nemate skroz novu web stranicu, vjerojatno je, ali ne škodi da ipak provjerite.

Idite na Google i pretražite stranicu: vašadomena.com

Ako Google još nije pronašao ništa od vašeg sadržaja, nećete dobiti nikakve rezultate uopće. Ako je vaša web stranica već indeksirana, to je odlično, ali sigurno postoji još mjesta za poboljšanje.

Jedan od ključnih koraka za poboljšanje rangiranja vaše web stranice je prijavljivanje za Google Search Console-u. To je alat koji vam omogućava da vidite različite korisne informacije o svojoj web stranici: vrijeme učitavanja vaše web stranice, problemi sa sigurnošću, greške indeksiranja itd.

Također vam omogućava slanje site-mapa i omogućava vam da vidite kako se vaša web stranica prikazuje u rezultatima pretrage.

Kako bi započeli, idite ovdje. Prijavite se sa svojim Google računom. Utipkajte vaš URL domene.

Nakon toga, trebat ćete potvrditi vlasništvo domene. Nakon što prođete taj proces, možete početi koristiti Search Console. Sada je vrijeme da uploadate svoju site-mapu na Google.

Što je site-mapa?

Službena definicija iz Google-a kaže:

Site-mapa je dokument gdje možete navesti web stranice svoje stranice kako bi rekli Google-u i drugim tražilicama o organizaciji vašeg sadržaja stranice. Pretraživači web tražilica kao što je Googlebot čitaju taj dokument kako bi inteligentnije pretražili vašu stranicu.

U osnovi, to je dokument (XML format) gdje su sve informacije o stranicama na vašoj web stranici pohranjene. Glavna funkcija je dopustiti tražilicama da znaju kada se nešto promijenilo na vašoj web stranici.

Interesantni eksperiment proveden od strane Casey Hendry, koja je odlučila testirati utječu li site-mape na vrijeme pretraživanja, rezultiralo je interesantnim rezultatima.

Bez site-mape, Google-u je potrebno prosječno 1375 minuta da pretraži i indeksira novi sadržaj.

Izvor: Moz.com

Sa site-mapom, prosječno vrijeme se smanjilo na 14 minuta.

Izvor: Moz.com

Očito je da site-mape drastično smanjuju vrijeme koje je potrebno Google-u da pretraži i indeksira novi sadržaj.

Natrag na Search Console-u: kliknite na „Sitemaps“ kategoriju na lijevom dijelu zaslona i zatim na „Add sitemap“ gumb.

Za drugi korak, trebate URL site-mape vaše stranice. Možete koristiti web stranicu kao XML-Sitemaps.com kako bi kreirali svoju site-mapu (jednostavno unesite svoj URL u alat).

Nakon toga, uploadajte site-mapu u Google Search Console-u i gotovi ste!

Zaključak

Kreiranje i predavanje site-mape kroz Google Search Console-u može biti odličan način kako bi smanjili vrijeme koje je potrebno Google-u da pronađe, pretraži i indeksira vašu web stranicu.

Ako se borite sa pojavljivanjem u rezultatima pretraživanja stranica, ovo je prvi korak koji možete poduzeti kako bi se pobrinuli da Google pronađe vašu web stranicu. Ukoliko zatrebate bilo kakvu pomoć slobodno nas kontaktirajte.

Podijelite članak: