Razumijevanje SEO-a

Razmišljati o SEO-u je najbolje prije nego se stranica napravi, ali u većini slučajeva o SEO-u se razmišlja kasnije, nakon što je stranica već završena. SEO se ne uzima u obzir prije nego što se stranica počne raditi – što nije dobro.

Ako niste razmišljali na vrijeme, a želite da se vaša stranica dobro rangira kod pretraživanja, imate sreće – nije sve izgubljeno. U većini slučajeva možete prilagoditi stranicu kako bi ju čim više rangirali kod pretraživanja. Uzmimo za primjer neku stranicu koja se nigdje ne pojavljuje kod pretraživanja. Prilagodite nekoliko stvari i vidjet ćete pravo poboljšanje. Naravno, jeftinije je sve napraviti ispravno ispočetka, ali nikad nije prekasno za promjene.

U današnje vrijeme, zapravo postoje samo dvije važne tražilice: Google i Bing. Ako uspijete da se vaša stranica pokazuje u ovim tražilicama dok ju netko pretražuje i da je pritom dobro rangirana, onda će vam ići dobro i sa tražilicama koje pružaju rezultate pretraživanja za većinu svjetskih preglednika. Što sa Yahoo-om? Yahoo dobiva rezultate pretraživanja od Binga. Što sa AOL, EarthLink i Comcast? Ove stranice dobivaju rezultate pretraživanja od Google-a. Ako ciljate na tržište u Rusiji onda je Yandex vaš prvi izbor.

Znači,  cilj je da budete uspješni sa ove dvije tražiliceGoogle-om i Bing-om. Stvari koje ćete napraviti da optimizirate vašu stranicu za Google i Bing će vam pomoći kod ostalih tražilica.

Što zapravo podrazumijevamo pod optimiziranje stranice? Podrazumijevamo strukturiranje stranice i kreiranje pretraživačkog sadržaja na takav način da smo optimalno pozicionirani kod pretraživanja. To bi značilo da kada netko pretražuje vašu uslugu, firmu ili informaciju vaša stranicu se prikazuje na vrhu ili blizu vrha.

Razmotrite što tražilice zapravo rade kada netko pretražuje. One trebaju shvatiti koje su stranice u gomili stranica najviše prikladne za pretraživača. Tražilice to obavljaju na dva načina: 1. gledanjem na tekst koji se nalazi u web stranici i 2. gledanjem na linkove koji pokazuju na web stranice. Naravno, sve je u detaljima i tražilice imaju doslovno stotine kriterija na koje gledaju. Jesu li ključne riječi ono što pretraživač traži u stranici i ako je tako, gdje se ključne riječi nalaze na stranici? U URL-u, nazivu stranice, naslovu sadržaja, u samom sadržaju? Kako su riječi formatirane? Jesu li boldane, na početku ili na kraju stranice? Ukazuju li te ključne riječi u linku na stranicu? Od kud ti linkovi koji ukazuju na stranicu uopće dolaze?

Kao što je gore spomenuto, tražilice gledaju na stotine stvari, ali nažalost, one ne pružaju detalje. SEO polje se konstanto mijenja te je vaš zadatak da ne zaostajete za njim te da ga dobro razumijete.

Ukoliko imate nejasnoća po pitanju SEO-a ili vam zatreba pokoji savjet, možete nas uvijek kontaktirati.

 

Podijelite članak: