Prednost praćenja ovih 3 Google Analytics mjernih podataka

google analytics

Ako ste webmaster vjerojatno ste upoznati sa Google Analytics-om, a čak i ako niste, vjerojatno ste čuli za njega. U većini slučajeva, webmaster instalira Google Analytics na web stranicu i zaboravi na njega, dok se većina webmastera uopće ne zamara sa postavljanjem Google Analytics-a.  Koja je to onda velika stvar sa ovim alatom i zašto bi ga trebali koristiti?

Kao što možete vidjeti iz naziva, Google Analytics je alat za analizu web stranice. Kada započnete sa postavljanjem hostinga za vašu novu web stranicu, vjerojatno ćete primjetiti da vam je vaš pružatelj hostinga već dao alat za analizu web stranice , koji se može pronaći u cpanel-u. Ako mislite da je korištenje ovog alata sve što trebate za analizu web stranice – u krivu ste! Iako su ti alati već postavljeni za vašu novu web stranicu, trebali bi dodatno postaviti Google Analytics. Objasnit ćemo zašto.

Osnove Google Analytics-a

Kao alat za analizu web stranice, Google Analytics pokriva sve osnovne statistike vaše web stranice, ali vam također daje i bolje, dublje izvještaje. Ti izvještaji vam mogu biti od velike pomoći kada je u pitanju poboljšanje web stranice. Svrha Google Analytics-a je da vam pomogne razumijeti kako se vaši posjetitelji ponašaju na vašoj web stranici. Razumijevanje posjetitelja vam daje vrijedne povratne informacije. Nećete biti u mogoućnosti oktiriti ponašanje korisnika, ako neka web statistika nedostaje ili ako su podaci neusporedivi sa ostalim statistikama ili mjernim podacima. Google Analytics je u mogućnosti odraditi sve to i još usporediti pružene podatke.

Instaliranje Google Analytics-a

Instaliranje Google Analytics-a nije komplicirano, tako da ne bi trebali imati probleme s time. Kako bi započeli, morate imati Google račun. Ako imate više web stranica koje želite pratiti, možete imati do 50 značajka web stranica pod jednim Google Analytics računom. Jednom kada odlučite s kojim računom ćete nastaviti, trebate otići na Google Analytics i prijaviti se na vrhu u desnom kutu. Tamo ćete pronaći 3 koraka koja trebate slijediti kako bi postavili svoj račun.

Nakon što kliknete na prijavu, slijedite proces registracije tako što ćete unijeti tražene informacije o vašoj web stranici. Jednom kada ste gotovi, primit ćete jedinstven kod koji treba biti unešen na svaku stranicu vaše web stranice. Ovisno o tome kako je vaša web stranica strukturirana tako i ovisi kako će ovo biti izvršeno. Neke CMS ili eCommerce platforme imaju različita mjesta ili plugin-ove gdje bi se kod za praćenje trebao unesti. U većini slučajeva, ovaj kod je smješten u podnožju web stranice kako bi se pobrinuo da su sve stranice uključene. Ako ste nesigurni u to kako ispravno smjestiti kod, trebali bi taj zadatak ostaviti za  profesionalne developere ili možete samo kontaktirati nas!

Bitni mjerni podaci za praćenje

Nakon što imate spreman i postavljen Google Analytics, bit će vam predstavljeno korisničko sučelje koje sadrži mnogo opcija. Postoji nekoliko osnovnih mjernih podataka na koje bi trebali obratiti pozornost.

1. Broj posjetitelja i pregleda stranica

Ovo će vam dati uvid u broj posjetitelja vaše web stranice u određenom periodu. Imajte na umu da pregledi stranice nisu ista stvar kao posjete stranice. Jedan posjetitelj vam može dati više pregleda stranice te je zbog toga broj pregleda stranice uvijek veći od broja posjetitelja. Veći broj pregleda stranice je vrijedan, jer to znači da su posjetitelji interaktivni sa vašom stranicom time što pretražuju druge stranice vaše web stranice. Cilj truda svakog webmastera je da ima čim više korisnika na svojoj web stranici. Ako radite na svojoj web stranici i dobro ju optimizirate , primijetit ćete porast korisnika koji posjećuju vašu web stranicu. Ovo nas dovodi do izvora vašeg dolazećeg prometa.

2. Izvori prometa

Poznavanje mjesta od kuda vaši posjetitelji dolaze je isto jako bitna informacija i to je ono što će vam izvori prometa pokazati. Ako radite neke marketing aktivnosti kojima ćete privući posjetitelje, dobit ćete kompletan pregled nad situacijom. Te mjerne jedinice će vam pokazati koliko je posjetitelja i sa kojih web stranica došlo. Ta vrijedna informacija će vam pružiti povratnu informaciju o tome gdje bi trebali povećati ili smanjiti marketing aktivnosti. Postoje tri različita tipa posjetitelja kada je pitanju izvor prometa:

  • Direktni posjetitelji: To su posjetitelji koji su direktno došli na vašu web stranicu, u većini slučajeva to su posjetitelji koji se vraćaju.
  • Upućivani posjetitelji: To su posjetitelji koji su došli s druge web stranice (možete vidjeti sa koje web stranice).
  • Organski posjetitelji: Posjetitelji koji su došli s tražilice (Google).

Odrađivanje marketinga za vašu web stranicu može rezultirati sa novim upućivanim i organskim posjetiteljima. Organski posjetitelji su iznimno vrijedni, zbog toga što su ciljana publika koja je došla sa tražilica pretražujući relevantan sadržaj. Preporučamo izradu barem osnovnog SEO-a za vašu web stranicu kako bi povećali broj organskih posjetitelja. Ispravno SEO optimizirane web stranice također smanjuju stopu napuštanja.

3. Stopa napuštanja

Nisu svi mjerni podaci dobri kada su visoki, stopa napuštanja vam pokazuje postotak posjetitelja koji odmah otiđu sa vaše web stranice. To se događa kada posjetitelj ne pronađe ono što je očekivao. Stopa napuštanja je uobičajena pojava, ali ako zapazite da se sve više povećava s vremenom, trebali bi biti upozoreni. Ako je to slučaj, provjerite odgovara li sadržaj vaše web stranice opisu i takođr pogledajte prikazuje li se web stranica ispravno na drugim uređajima (kao što je smartphone).

Google praćenje u Google Analytics-u

Pobrinite se za definiranje svojih ciljeva u Google Analytics računu. To će vam pomoći pratiti rezultate. Ciljevi mogu biti iskorišteni za praćenje različitih događaja koji se mogu pojaviti nakon marketing kampanja. U Google Analytics-u postoji četiri načina za praćenje ciljeva:

  1. URL destinacijski cilj
  2. Vremenski cilj
  3. Cilj posjeta stranice
  4. Cilj događaja

URL destinacijski cilj prati koji URL-ovi su posjećeni od strane korisnika. Jednom kada korisnik posjeti specifični URL odmah ispunjava cilj. Ova vrsta cilja se najčešće koristi kada bi htjeli da posjetitelji posjete specifičnu stranicu vaše web stranice (kao stranica ponude). URL destinacijski ciljevi također mogu biti postavljeni na način da se “okinu” samo kada posjetitelji dođu sa određene stranice. Na primjer, ako bi htjeli postaviti cilj za situaciju kada će posjetitelj posjetiti “Thank you” stranicu, možete postaviti cilj na takav način da će biti ispunjen samo kada korisnik dođe sa stranice za plaćanje. Ako je “Thank you” stranica otvorena iz bilo kojeg drugog izvora, cilj nije ostvaren.

Vremenski cilj prati koliko je dugo posjetitelj na određenoj stranici. Također, može biti postavljen tako da prati posjetitelje koji provode “više od” ili “manje od” određenog vremena, imajući dat limit. Ovo je iznimno koristan cilj ako imate članke ili video zapise na svojoj web stranici, jer će vam dati ideju o tome koliko posjetitelja zapravo čita vaše članke ili pregleda cijeli video.

Cilj posjeta stranice vam pokazuje koliko je stranica posjećeno od posjetitelja prije nego što napuste vašu web stranicu. Također može biti postavljen na “veće od”, “jednako od” ili “manje od” dane vrijednosti. Ako bi htjeli znati koliko je stranica otvoreno od vaših posjetitelja, ovo će vam pomoći da ih segmentirate. Ako imate eCommerce web stranicu, ova vrsta cilja vam može pokazati koliko je proizvoda viđeno od strane posjetitelja.

Cilj događaja je u mogućnosti pratiti bilo koje druge događaje koje smatrate bitnima. Na primjer, možete pratiti jesu li posjetitelji pritisnuli određene gumbe ili unesli informacije u neka područja na vašoj web stranici. Ova vrsta cilja je malo kompliciranija za postaviti, pošto zahtijeva korištenje JavaScript-a.

Preporučamo prepuštanje postavljanja Google Analytics-a profesionalcima, jer konfigurirani ciljevi mogu doprinijeti krive rezultate vodeći vas do krivih zaključka i radnji.

Zaključak

Korištenje Google Analytics-a će vam pomoći da bolje razumijete svoje korisnike. U usporedbi sa drugim alternativama, daje vam duboku analizu o tome kako se vaši korisnici ponašaju i što vole ili ne vole na vašoj web stranici. Pošto prati toliko mnogo statistika web stranice (postoji ih puno više od ovdje navedenih), pruža vam veoma detaljne izvještaje. Osim što je odličan alat za web analizu, njegovi izvještaji su također korišteni kao standard prilikom procjene web stranice. Ako vas netko traži da predstavite svoju statistiku web stranice, uobičajeni standard je korištenje Google Analytics-a. Razmatrajući sve ovo, Google Analytics je must-have alat za vašu web stranicu. Ako trebate bilo kakvu pomoć sa Google Analytics-om, slobodno nas kontaktirajte.

Podijelite članak: