PPC kampanje – dobite što više za svoj novac

Prečesto se događa da tvrtke započinju oglašavanje putem plaćenog oglašavanja sa namjerom da povećaju prodaju, da bi ubrzo nakon što prodaja počne počele više pažnje pridavati impresijama i klikovima. Iako kampanje ne ostvaruje nikakvu prodaju, tvrtke se često ne žele povući iz takvih kampanja jer ne žele ostati bez svih silnih posjetitelja i impresija. U mnogima slučajevima plaćeno oglašavanje je dosta slično kao igranje sa vatrom, možda izgleda zabavno, ali ako se ne radi u kontroliranim uvjetima mogli bi se opeći.
 
Da bi izbjegli opekotine na vašem žiro računu trebali bi se pridržavati slijedećih savjeta:
 
Definirajte cijenu koju ste spremni platiti za konverziju ili potencijalnog klijenta
Trebate definirati koliko vam vrijedi novi klijent na temelju prosječne cijene narudžbe, životne vrijednosti kupca, ili neke druge vrijednosti koja ulazi u operativne troškove. Jedanput kada imate ovu brojku vrlo je jednostavno izračunati CPA (cost per action/acquisition) tj. cijenu po kojoj dolazite do novog klijenta.
 
Na primjer, ukoliko se uspijete dogovoriti sa 10% svih potencijalnih klijent o prodaji, i svaka prodaja je vrijedna 1000 kn, tada jednostavno uzmete koliko je klijent vrijedan i pomnožite to sa brojem konverzija. Na primjer: 1000 kn x 0.10= 100 kn, dakle svaki potencijalni kupac vrijedi 100 kn a to je ujedno i cijena koju možete potrošiti da biste došli do novog kupca. Imajte u vidu da je ovo veoma pojednostavljen primjer u kojem nije uzeto u obzir koliko je vaša prodajna cijena, a koliko je nabavna cijena tj. koliki je profit po određenom proizvodu – ukoliko se radi o fizičkom proizvodu. Očito je da ukoliko neki proizvod plaćate 500 kn a prodajete ga po 1000 kn da si ne možete priuštiti dolazak do potencijalnih klijenata po cijeni od 100 kn po klijentu jer bi na taj način bili u minusu tj. nabavka novog klijenta bi vas inicijalno koštala više nego što bi na tome klijentu zaradili.
 
Uvijek pazite na to koliki je vaš CPA. Nakon što napravite 15 konverzija Google Adwords vam omogućuje da postavite automatske ponude tako da ostvarite svoj prosječan CPA. Na taj način ćete se osigurati da vaš novac neće otići na klikove koji vam neće donijeti ništa.
 
Pronađite koje ključne riječi donose organički promet i konverzije na vašoj stranici
Da bi vam ovaj savjet bio od koristi morate zadovoljavati dvije pretpostavke. Prva pretpostavka je da imate web stranicu koju ima razmjerno dobru posjećenost i stranicu koja ima postavljena praćenje konverzija. Ukoliko imate postavljen Google Analytics ali niste postavi praćenje konverzije slobodno nam se obratite da što prije riješite taj nedostatak. Dakle ukoliko imate postavljen GA sa praćenjem konverzije tada već znate koje ključne riječi vam donose nove klijente te također znate koliko možete plaćati po ključnoj riječi da bi došli do novog klijenta.
 
Znanje o tome koje ključne riječi vam donose nove klijente a koje ne je ključno ne samo kod PPC oglašavanje već i kod SEO, jer na taj način možete ciljati samo one ključne riječi koje vam donose profit.
 
Stalno motrite ključne riječi
Vjerovali ili ne, vrlo je lagano dobiti na stotine klikova od keyworda koji nemaju ništa sa vašim proizvodom i uslugom. To je vrlo vjerojatno, jedan od najlakših načina da potrošite svoj novac na plaćeno oglašavanje bez ikakvog efekta.
 
Svaki ozbiljniji sustav za plaćeno oglašavanje će vam dati izvještaj u kojem ćete moći vidjeti što su točno korisnici upisali u pretraživač da bi se aktivirala vaša ključna riječ. To se zove Search Term Report u Google Adwords-u. Predlažemo vam da na dnevnoj bazi koristiti ovaj izvještaj.
 
Nemojte raditi sami
Ukoliko nemate vremena da na dnevnoj bazi pratite kampanju koju ste pokrenuli te da maksimizirate svoj ROI, tada bi bilo poželjno da outsourcate posao.

Podijelite članak: