Vodič za osnovno postavljanje WooCommerce trgovine

WooCommerce

WooCommerce je besplatan plugin za online prodaju namijenjen za WordPress stranice. Prije izrade web trgovine, bitno je da točno znate što želite prodavati online i na koji način, jer ćete tada imati bolju zamisao kako zapravo želite postaviti svoju WooCommerce trgovinu.

U ovom članku proći ćemo detaljno postavljanje WooCommerce trgovine na WordPressu.

Kako bi vam bilo lakše pratiti nastavak članka, bilo bi dobro da imate neko osnovno znanje o WordPressu, kao što je instaliranje pluginova, tema i dodavanje i uređivanje postova i stranica.

Koraci koje ćemo proći u članku su sljedeći:

1. Proizvodi

1.1. Vrste proizvoda

1.2. Dodavanje proizvoda – Simple Product

1.3. Dodavanje proizvoda – Varijabilni proizvod

2. Postavljanje dostave

3. Postavljanje opcija plaćanja

4. Postavljanje poreza

Prije nego što krenemo sa koracima za postavljanje WooCommerce-a, bitno je da instalirate WooCommerce plugin na svoju WordPress stranicu. Nakon što ste instalirali i aktivirali plugin, možete krenuti sa realizacijom svoje online trgovine.

Postoji mnogo primjera za koje bi se online trgovina mogla izraditi, zapravo, može se izraditi za bilo što što si možete zamisliti. Bila to online fashion trgovina, fitness trgovina, trgovina knjiga, namještaja – ideja je bezbroj.

Naravno da ukoliko želite napraviti online fashion trgovinu i online fitness trgovinu da ćete imati drugu zamisao kod izrade trgovine, jer će neke stvari kod postavljanja biti različite, ali to su već sitnice i detalji koji se razrađuju na samom početku izrade trgovine.

Ovi koraci će vam dati osnovno znanje o postavljanju WooCommerce trgovine, a kada njih usvojite, prilika je mali milijun, jer možete izgraditi kakvu god online trgovinu želite prema svojim željama. Pa krenimo.

1. Proizvodi

postavljanje woocommerce trgovine

1.1. Vrste proizvoda

Jedna od postavki koju možete urediti, a vezana je uz sam proizvod jest “Tip proizvoda”  (eng. Product Type). Postoji više vrsta proizvoda i njih ćemo sada objasniti. Ovdje je bitno da znate u koju skupinu bi svrstali svoj proizvod.

a) Jednostavan proizvod (eng. Simple product ) – pokriva većinu proizvoda koje možete prodavati. Takvi proizvodi imaju dostavu. Za primjer možemo uzeti knjigu.

b) Grupni proizvod (eng. Grouped product) – skupina povezanih jednostavnih proizvoda koji se mogu kupiti zasebno, ali se u ovom slučaju nalaze u koleciji. Uzmimo za primjer fitness suplemente za one koji žele dobiti na snagi. U kolekciji će se nalaziti više jednostavnih proizvoda te će vjerojatno i cijena biti povoljnija nego da se kupuje svaki proizvod zasebno.

c) Vanjski proizvod (eng. External/Affiliate product) – ovo je proizvod koji spominjete i opisujete na svojoj web stranici, ali se prodaje negdje drugdje, tj. vi ga predstavljate unutar svoje trgovine, a korisnik će klikom na taj proizvod završiti na nekoj drugoj web trgovini gdje će moći i obaviti kupnju.

d) Varijabilni proizvod (eng. Variable product) – proizvod sa varijacijama. Ovdje se misli na jedan proizvod koji može imati različite SKU oznake, cijenu, opcije itd. Na primjer, traperice koje su dostupne u različitim bojama i veličinama.

Kada ste odlučili gdje vaš proizvod spada u ove gore 4 navedene skupine, možete još birati između dvije opcije. Hoće li vaš proizvod biti virtualan proizvod ili proizvod koji se može fizički dostaviti.

Virtualni proizvod (eng. Virtual) je proizvod koji ne zahtijeva dostavu. Ovo bi mogla biti neka usluga. Ako odaberete virtualan proizvod isključit ćete sva polja vezana uz dostavu i kalkulator dostave koji bi se inače prikazao prilikom stavljanja proizvoda u košaricu i check out-a.

Proizvod koji se može preuzeti (eng. Downloadable) – kao što i sam naziv govori, ovo je proizvod gdje možete pružiti datoteku koja se može preuzeti. Nakon uspješne kupnje, klijent dobiva datoteku koju može preuzeti u obliku linka. Primjer za ovo može biti PDF kuharica.

1.2. Dodavanje proizvoda – Simple Product

Proizvod ćete dodati odlaskom u WordPress nadzornu ploču, te pod “Proizvodi” (eng. Products) u padajućem izborniku odabrati“Dodaj proizvod” (eng. Add Product).

Ovdje je sada sve isto kao kada želite dodati novi post na svoju WordPress stranicu. U naslov upišite ime proizvoda, a u opis – opis proizvoda.

Sljedeći korak jest dodavanje slike proizvodu. Obratite pažnju na to da ime slike bude odgovarajuće imenu proizvoda. Nakon što postavite sliku, dodajte ime vašoj slici unutar WordPressa, Alt Text i kratak opis slike. Također, možete dodati i više slika za jedan proizvod – time ćete napraviti galeriju proizvoda.

Sljedeći korak je da u “Product Data” izborniku odaberete o kojoj vrsti proizvoda je riječ. U ovom primjeru obrađujemo “Simple Product” kako i piše u podnaslovu, tako da ćemo i odabrati “Simple Product”.

U općim informacijama o proizvodu (eng. General), na mjesto za regularnu cijenu (eng. regular price) upisujete cijenu proizvoda. Na mjesto za cijenu na rasprodaji (eng. sale price) upisujete cijenu proizvoda na sniženju. Također, ovdje imate opciju odabira datuma, od kada – do kada traje cijena na sniženju.

Ovdje još imate opciju odabira poreza, tj. hoće li na proizvod ići porez ili ne (dio sa porezom ćemo objasniti detaljnije kasnije u članku).

Sljedeće što dolazi za ispuniti jest dio sa Inventarom (eng. Inventory). Ovaj dio je bitan za one koji imaju fizičke proizvode. Prvi dio za popuniti je SKU. SKU označava unikatni broj proizvoda tj. šifru proizvoda. SKU koristite kako bi mogli pratiti inventar. SKU nije nužno unositi, ali dobro dođe u slučajevima kada klijent naruči proizvod preko mail-a ili preko telefona te vam veli SKU proizvoda. Na taj način ne može doći do zabune u vezi proizvoda. Također, ovdje još možete izabrati opciju upravljanja zalihama. Time možete upisati koliko još proizvoda imate na skladištu i tome slično.

Zatim, na izborniku za dostavu (eng. Shipping) unosite podatke o težini proizvoda i dimenzijama.

1.3. Dodavanje proizvoda – Varijabilni proizvod

Ukoliko imate proizvod koji npr. dolazi u različitim bojama, veličinama ili samom stilu, potrebno je izraditi jedan proizvod, ali ne jednostavan, nego varijabilan. Kod dodavanja proizvoda sve ostaje isto; u nadzornoj ploči u izborniku “Products” izaberete “Add Product”, dodate ime proizvoda i opis. Sada u “Product Data” izborniku birate opciju “Variable product” i možete primjetiti da se je nadodao još jedan tab za uređivanje – varijacije (eng. variations). Prije nego što krenete dodavati varijacije, trebate dodati atribute. U istom tom izborniku idete na Atributi (eng. Attributes) koji možete nazvati “Boja”. Pod vrijednost upišete npr. Bijela I Plava I Zelena. Svaku vrijednost je potrebno odvojiti znakom “I”. Ovdje nemojte zaboraviti označiti polje za “Vidljivost na stranici proizvoda” (eng. Visible on the product page) i “Korišteno za varijacije” (eng. Used for varations). Ako to zaboravite označiti proizvodi će se samo izlistati na stranici, tj. klijent neće imati mogućnost odabira između varijacija.

2. Postavljanje dostave

postavljanje WooCommerce trgovine

Većina korisnika želi brzu dostavu, koja je jeftina i dostupna, po mogućnosti besplatna. Iz poslovne perspektive, razumljivo je da želite da dostava bude i vama isplativa i da imate jednog pružatelja, umjesto više njih. Tako će biti jednostavnije održavanje i upravljanje.

Bilo bi dobro da na početku odaberete barem jednu opciju dostave ili po mogućnosti besplatnu dostavu + još nekoliko opcija.

Prvo što bi trebali napraviti je izraditi zone dostave. Na primjer, ovdje možete izraditi jednu zonu koja će se odnositi na lokalnu dostavu unutar vašeg grada, drugu zonu unutar vaše države i treću zonu koja će se odnositi za internacionalne narudžbe. Zone dostave dodajete u WordPress nadzornoj ploči odlaskom na WooCommerce -> Settings -> Shipping.

Sada možete dodavati imena zonama te na koje će se regije dostava odnositi. Također, možete dodavati i poštanske brojeve kako bi bili precizniji. I to je to, izradili ste zone dostave. Uvijek započnite listu zona od zone koja je najspecifičnija do one koja je više generična.

Besplatna dostava je odličan način kako bi privukli nove kupce. Kod postavljanja besplatne dostave imate mogućnost odabira što zapravo klijent treba ispuniti kako bi ostvario pravo na besplatnu dostavu. To može biti vjerodostojan kupon za besplatnu dostavu, minimalni iznos narudžbe ili kombinirano jedno s drugim.

3. Postavljanje opcija plaćanja

postavljanje WooCommerce trgovine

Kako bi imali uspješnu online trgovinu, morate biti u mogućnosti primiti online plaćanje. Postoji nekoliko načina da se to ostvari. Jedan od njih je da se netko prijavi u račun gdje drži svoj novac te ga zatim prebaci na vaš račun. Dobar primjer za ovo je PayPal. Drugi primjer je Stripe, gdje klijent upiše detalje svoje kreditne kartice na vašoj stranici, a vi koristite tehnologiju s vaše strane kako bi komunicirali s bankom i potvrdili i povukli novčana sredstva.

Sve što trebate napraviti jest pobrinuti se da je vaše stranica sigurna. Trebate imati SSL certifikat. Nakon što imate instaliran SSL certifikat na svojem serveru, potrebno je otići u WordPress nadzornu ploču na WooCommerce -> Settings -> Checkout te pronaći dio gdje piše “Force secure checkout” i označiti ga. Spremite promjene. Sada kada će netko ići kroz checkout, bit će prisiljen koristiti SSL, a to će odmah zaštiti sve informacije o njihovim kreditnim karticama.

Također, unutar WooCommerce-a postoje još 3 opcije za plaćanje, a to su: bankovni transferi, plaćanje preko čekova i plaćanje prilikom dostave ali se prema potrebi mogu dodati i druge metode plaćanja.

4. Postavljanje poreza

Kod postavljanja poreza, prvo bi trebali ispuniti neke osnovne informacije o porezu. Idite na WooCommerce -> Settings -> Tax i zatim ispunite polja koja vam se nude. Iako većinu polja nećete trebati, neka bi s druge strane trebalo ispuniti. Bitna stvar za ispuniti ovdje je kako želite da se prikazuje vaš porez.

Sljedeća stvar za napraviti je dodati porez odlaskom na WooCommerce -> Settings -> Tax -> Standard Rates. Ovdje bi trebali popuniti kod zemlje, kod države, postotak, ime poreza i prioritet.  U ime poreza dodajete npr. Porez države, Porez po poštanskom broju, Savezni porez itd.

Zaključak

Ovim člankom trebali ste steći neko osnovno znanje o proizvodima koji Vam se nude unutar WooCommerce-a te o dostavi, plaćanju i porezu. Ukoliko ste jedan od onih kojima treba izrada web trgovine, a ne bi se sami upuštali u tu izradu – mi Vam stojimo na raspolaganju. Slobodno nas kontaktirajte s upitom.

Podijelite članak: