
Postavljanje SMART ciljeva
- 6 min čitanja
- Karla Sambolić
SMART je jednostavan akronim koji se koristi za postavljanje dobrih čvrstih ciljeva.
Značenje SMART-a jest:
Specifično, određeni dio kod postavljanja cilja treba odgovoriti na sljedeća pitanja: što, zašto, tko i gdje? Što želimo postići? Koja je svrha? Tko je uključen i gdje možemo postići da se naš cilj ostvari?
Mjerljivo – moramo uključiti neke brojeve, bilo to povećanje postotka, fiksni brojevi ili financijske vrijednosti, moramo postaviti neke brojke iza naših aktivnosti. A te brojke moraju biti – ostvarljive. Ciljevi će morati biti realni i dostupni, ne da ih postignemo lako, ali da su realistični zajedno s ostalim aktivnostima koje se odvijaju unutar poslovanja, raspoloživih resursa itd.
Relevantno, sve što radimo u marketingu mora biti relevantno za našu poslovnu strategiju i za našu ciljanu publiku. Hoće li sve raditi i hoće li biti interesantno drugima su ključne točke koje treba razmotriti ovdje.
I na kraju, vremensko definiranje. Moramo postaviti vremenski okvir za cilj. To može biti kratkoročno ili dugoročno, ali moramo imati datume za rad i za mjerenje. Nakon što našu poslovnu strategiju pretvorimo u ciljeve, možemo odlučiti o relevantnim taktikama. Za društvene mreže, to može biti događaj, a mjerenje bi ovdje bilo prisustvo na događaju.
Značenje SMART-a jest:
- Specific (Specifično),
- Measurable (Mjerljivo),
- Achievable (Ostvarivo),
- Relevant (Relevantno) i
- Timely (Vremenski definirano).
Specifično, određeni dio kod postavljanja cilja treba odgovoriti na sljedeća pitanja: što, zašto, tko i gdje? Što želimo postići? Koja je svrha? Tko je uključen i gdje možemo postići da se naš cilj ostvari?
Mjerljivo – moramo uključiti neke brojeve, bilo to povećanje postotka, fiksni brojevi ili financijske vrijednosti, moramo postaviti neke brojke iza naših aktivnosti. A te brojke moraju biti – ostvarljive. Ciljevi će morati biti realni i dostupni, ne da ih postignemo lako, ali da su realistični zajedno s ostalim aktivnostima koje se odvijaju unutar poslovanja, raspoloživih resursa itd.
Relevantno, sve što radimo u marketingu mora biti relevantno za našu poslovnu strategiju i za našu ciljanu publiku. Hoće li sve raditi i hoće li biti interesantno drugima su ključne točke koje treba razmotriti ovdje.
I na kraju, vremensko definiranje. Moramo postaviti vremenski okvir za cilj. To može biti kratkoročno ili dugoročno, ali moramo imati datume za rad i za mjerenje. Nakon što našu poslovnu strategiju pretvorimo u ciljeve, možemo odlučiti o relevantnim taktikama. Za društvene mreže, to može biti događaj, a mjerenje bi ovdje bilo prisustvo na događaju.