4 koraka za bolje pisanje naslova članaka na vašem Blogu

pisanje naslova članaka

Kada pišete članak najviše pažnje posvećujete stvaranju sadržaja članka, ali koliko puta ste pažnju posvetili izradi kvalitetnih naslova? Pisanje kvalitetnih naslova članaka je iznimo bitno, zbog toga što je naslov prva stvar koju posjetitelj pročita! Na temelju naslova, posjetitelj će odlučiti hoće li krenuti dalje sa čitanjem članka ili možda uopće neće otvoriti članak. Pisanje kvalitetnih naslova je ključno kod uspjeha, zbog toga što loši naslovi mogu rezultirati neuspjehom content marketinga. Također, naslovi čine 50 % efektivnosti vaših blog postova!

Buzzfeed i Upworthy su dvije stranice koje možemo uzeti za primjer, jer imaju milijune posjetitelja mjesečno, a većinom zbog odličnih naslova.

Podrazumijeva se da naslov članka treba odgovarati sadržaju članka, tj. da se kroz naslov može shvatiti o čemu se radi u članku.

Donosimo vam 4 koraka koja se preporučaju slijediti za bolje i kvalitetnije naslove.

SEO linkbuilding

Korak 1. Korištenje specifičnih brojeva u naslovu

Korištenje specifičnih brojeva i podataka u naslovu je efikasan način na koji možete privući čitatelje. Ovdje je bitno napomenuti da su naslovi sa brojevima ostvarili 73% više društvenih dijeljenja i angažiranja.

Po Debri Jason, jedan od razloga zašto je dobro koristiti brojeve u naslovima je zato što su brojevi kao “brain candy”. Ovdje se misli na to da naš mozak privlačiju brojevi, zbog toga što automatski organiziraju informaciju u logički redoslijed. Kao što smo već rekli, u marketingu i oglašavanju, vaš naslov je reklama za vaš sadržaj. Također, jednostavan, malen i neparan broj, kao npr. 7 je slatkiš za vaš organizacijski um.

Sljedeća činjenica je da po Content Markting Institutu, mozak vjeruje više neparnim brojevima nego parnim. Kada je članak uključivao neparni broj 7, klik-po-stopi se povećao za 20%. Ovdje treba imati na umu da se umjesto riječi “sedam” koristi broj “7” u naslovima. Pa, umjesto da pišemo “Sedam savjeta za izradu Bloga” koristimo “7 savjeta za izradu Bloga”.

Također, ako pišete članak koji je korak po korak vodič o nekoj temi, ne bi trebali uključivati više od 9 koraka, zbog toga što je ljudskom mozgu teško procesirati više od 9 stvari u jednom trenutku.

U drugu ruku, ako pišete o alatima ili nekim drugačijim načinima da se nešto napravi, ne postoji limit brojeva koji možete koristiti!

Za članke sa neparnim i parnim brojevima treba imati na umu da i ovi članci sa parnim brojevima imaju OK izvedbu, nekad čak i bolju, a pogotovo kada autor aktivno promovira sadržaj.

Korak 2. Riječi koje možete ubaciti u naslove

Prilikom pisanja naslova članaka možete se voditi dolje navedenim smjernicama, tako da vam opet na kraju osmišljanje naslova ne uzme previše vremena.

Ovo su riječi koje vam mogu pomoći za izradu što boljih i kvalitetnijih naslova, tako da ih ubacite u svoj naslov:

  • Razlozi
  • Lekcije
  • Trikovi
  • Ideje
  • Načini
  • Principi
  • Činjenice
  • Tajne
  • Strategije
  • Savjeti

Primjeri prema smjernicama:

“5 savjeta za pisanje bloga.”

“8 principa za dizajniranje savršene landing stranice.”

“17 činjenica o content marketingu koje niste znali.”

Korak 3. Preporuča se korištenje tzv. “formula naslova”

Ovdje je dobra tehnika koristiti formulu naslova od mnogih fitness stručnjaka. Oni prvo identificiraju problem, ponude rješenje i zatim nešto obećaju.

Također, savjetuje se da naslovi započinju sa sljedećim riječima:

  1. “How to”
  2. “How”
  3. “Why”
  4. “Which”
  5. “Who Else”
  6. “Wanted”
  7. “This”
  8. “Because”
  9. “If”
  10. “Advice”

Korak 4. Počnite sa mjerenjem uspjeha naslova!

Kod mjerenja uspjeha naslova obratite pažnju na sljedeće stvari:

  • Upiti klijenata/korisnika. Kroz 2-3 mjeseca ćete vidjeti jeste li dobili nove upite od klijenata. Ovdje ne trebate očekivati ogroman broj upita na početku, ali sama činjenica da ćete dobiti nove upite je razlog da posvetite više pažnje optimiziranju i poboljšavanju naslova (kako novih, tako i starih). Nemojte zaboraviti da je ažuriranje starijih članaka također korisno!
  • Primjena ovakvih naslova bi trebala rezultirati sa većim brojem dijeljenja vašeg sadržaja na društvenim mrežama (ali, naravno ovdje se treba i potruditi da sadržaj dođe do prave publike.)

Zaključak

Naslov članka je iznimno bitna stvar, jer ako izradite kvalitetan naslov, vrlo vjerojatno će posjetitelji biti zainteresirani da nastave sa čitanjem vašeg članka.

Uz pomoć ovih 4 koraka koje smo naveli u članku, možete vrlo jednostavno izraditi bolje, što kvalitetnije naslove! Ukoliko vam je potrebna još kakva dodatna pomoć ili trebate dobro osmišljene prijedloge za vaše naslove, slobodno nas kontaktirajte!

Podijelite članak: