optimizacija tražilica

Optimizacija tražilica ili Search Engine Optimization (SEO)

  • 6 min čitanja

Rating

Optimizacija tražilica ili SEO je jedan od najvažnijih poslovnih koncepata za svaku tvrtku koja je prisutna online, odnosno koja ima web stranicu. Budući da većina modernih tvrtki ima web stranice očito je da SEO igra važnu ulogu u ostvarenju njihovih poslovnih ciljeva.

U ovom članku, objasnit ću kako optimizacija tražilica funkcionira i zašto je ključno implementirati SEO u sve online poslovne projekte.

Optimizacija tražilica, kada je napravljena ispravno, povećava vidljivost vaše web stranice na tražilicama. Zašto je to važno?  Postoje milijuni web stranica, a oko 2 milijarde blog postova se objavi svakodnevno širom svijeta. 
 
Čitatelji web sadržaja su bombardirani blog postovima, vijestima i infografikama. Sve ove web stranice i blogovi se natječu za jednu stvar – pažnju. Ako znate privući čitateljevu pažnju, oni će kliknuti na vašu web stranicu i vjerojatno izvesti željenu radnju (na primjer, kupiti vaše proizvode ili se pretplatiti na vaš newsletter).

Postoji nekoliko načina na koje možete pridobiti pažnju, a najvažniji je pojaviti se visoko u rezultatima pretraživanja.

Ako je vaša web stranica zakopana ispod stotine drugih web stranica, tko će je pronaći? Nitko.

Zato trebate primijeniti SEO tehnike kako bi se pobrinuli da se vaša web stranica prikazuje što je više moguće u rezultatima pretrage.

Prije svega, pogledajmo što je SEO, a zatim ću vam pokazati kako funkcionira.


Što je optimizacija tražilica (SEO)?

Optimizacija tražilica (SEO) prema Wikipediji je: proces utjecanja na online vidljivost web stranice ili web stranice u neplaćenim rezultatima pretraživanja- često se naziva “prirodnim”, “organskim” ili “zarađenim” rezultatima.

Recimo to jednostavnije:

Optimizacija tražilica (SEO) je proces optimiziranja vašeg online sadržaja, kako bi ga tražilice mogle prikazati na vrhu rezultata pretrage tražilice (SERP).

Svaki put kada nešto pretražujete, tražilice kao što su Google, Yahoo! ili Bing će vam prikazati relevantne rezultate bazirane na brojnim kriterijima: vaš upit za pretraživanje, lokacija i tako dalje. Sa optimizacijom tražilice možete utjecati na ove rezultate na način da se vaša web stranica rangira više u odnosu na druge stranice.

Količina prometa kojeg ostvarujete ovisi o vašoj poziciji u rezultatima pretrage. Naravno, što je vaš položaj viši, to ćete ostvariti više prometa.

Treba imati na umu da SEO nije samo alat za dobivanje besplatnog prometa na vašu web stranicu. Naravno, to je jedna od glavnih prednosti, ali cijela ideja iza njega je optimizirati vašu web stranicu za pretraživanje.

Pogledajmo kako tražilice prikazuju rezultate povezane s upitima pretraživanja.

SERP

Rezultati pretrage tražilice su rezultati koje vidite kada pretražujete nešto na tražilicama. Na primjer, ako idete na Google.com i utipkate "PPC software" dobit ćete ove rezultate


optimizacija tražilica

Izvor slike


Možete vidjeti da su prva tri mjesta zauzeli plaćeni oglasi, a četvrti rezultat je “organski”. Organski rezultati su web stranice koje se prikazuju kao rezultat algoritma tražilice.

Svaki SERP je jedinstven, čak i za upite pretraživanja koji se izvode na istoj tražilici pomoću iste ključne riječi ili upita za pretraživanje. Virtualno, gotovo sve tražilice prilagođavaju iskustvo svojim korisnicima prezentiranjem rezultata koji se temelje na širokom rasponu faktora iza termina pretraživanja, kao što je fizička lokacija korisnika, povijest pretraživanja i društvene postavke.

Dva SERP-a mogu izgledati identično i sadržavati mnogo istih rezultata, ali će često imati suptilne razlike. Plaćeni rezultati, za razliku od organskih rezultata, nisu rezultati algoritma tražilice. Umjesto toga, pojavljuju se kada oglašivač plaća da se prikazuju putem usluge kao što je Google AdWords.

Je li SEO bitan?

Naravno, 93% cijelog online iskustva počinje s tražilicom, a prvih 5 rezultata u Google-u dobiva 67% svih klikova. Kada govorimo o tražilicama, treba istaknuti Google koji ima više od 90% globalnog organskog prometa pretraživanja.

U 2014. godini Conductor je proveo istraživanje da 64% cijelog web prometa dolazi od organskih pretraživanja, u usporedbi s 2% od društvenih, 6% od plaćenih pretraživanja, 12% od direktnih i 15% iz drugih izvora upućivanja. Iako društvene mreže i drugi tipovi posjeta mogu generirati promet za vašu web stranicu, tražilice su i dalje najčešće korištena metoda dolaska do web stranica za većinu korisnika. Ovo vrijedi za većinu web stranica, bez obzira na to koja je njihova svrha.

Tražilice omogućuju ciljani promet na vašu web stranicu. Ljudi pretražuju informacije koje žele i kliknu na rezultate koje im tražilice nude. Ovo znači da su ljudi koji dolaze na vašu web stranicu već zainteresirani za ono što nudite. Ukoliko ste vlasnik tvrtke znajte da je na ovaj način vjerojatnije da će ljudi kupiti vaše proizvode ili koristiti vaše usluge.

Upiti za pretraživanja – riječi koje ljudi unose u tražilicu su izuzetno vrijedne. Promet koji ostvarite na temelju upita za pretraživanje može vašu tvrtku učiniti uspješnom ili neuspješnom. Ovo se posebno odnosi na tvrtke koje su orijentirane na pružanje online usluga kao što je ecommerce trgovina. Analiziranjem upita za pretraživanje vaših korisnika, možete optimizirati sadržaj vaše web stranice kako biste mogli bolje odgovoriti na potrebe vaših korisnika.



optimizacija tražilica


Zbog toga je SEO ključna komponenta inbound marketinga.


SEO kao ključna komponenta inbound marketinga

Inbound marketing je proces privlačenja posjetitelja prije nego što su spremni kupiti. Kreiranjem korisnog sadržaja i polaganom izgradnjom povjerenja i vjerodostojnosti, posjetitelje protekom vremena pretvarate u kupce. Kreiranje i dostavljanje sadržaja koji odgovara potrebama korisnika je jedan od najboljih načina na koji možete privući prave grupe korisnika.

Inbound je strategija korištenja pull marketing tehnika kao što su: content marketing, optimizacija tražilica, marketing društvenih mreža, blogovi i tako dalje, kako bi privukli nove klijente.

Za razliku od push tehnika (plaćeno oglašavanje, TV reklame itd.) – također znano kao outbound marketing – koji je dizajniran da ometa ljude s ciljem privlačenja njihove pažnje, pull marketing privlači pažnju korisnika polako, te isporučuje vrijednosti na svakom koraku njihovog korisničkog procesa (proces kupnje). Kao rezultat, SEO igra ključnu ulogu u inbound marketingu.

Web dizajn stranice i content marketing također ovise o SEO strategiji.

Kako započeti sa optimizacijom tražilica?

Utvrdili smo da je SEO ključan za moderne internet marketing strategije. Sada ćemo pogledati kako provesti optimizaciju tražilica. Da biste izveli kvalitetnu optimizaciju, morate poduzeti neke korake.

Morate:
  • istražiti svoje tržište
  • istražiti ključne riječi
  • kreirati SEO strategiju.
Prvi korak koji trebate poduzeti je upoznavanje vašeg tržište. Morate definirati persone korisnika i analizirati svoju konkurenciju.

Drugi korak je najvažniji. Istraživanje ključnih riječi je osnova cijelog SEO-a. Morate pronaći ključne riječi na koje ćete ciljati. Ovaj korak radite s razumijevanjem korisnikove namjere koja stoji iza upita.


optimizacija tražilica


Ključne riječi bi trebale biti relevantne, jednostavne i imati što je moguće veći volumen pretraživanja s što je manje mogućim brojem poteškoća.  Možete koristiti alate kao što su Ahrefs ili Moz keyword explorer za vaše istraživanje. Nakon što ste sve to odradili, vrijeme je da kreirate svoju SEO strategiju.

Lokalna optimizacija tražilica


optimizacija tražilica


Detaljnija optimizacija tražilica uključuje lokalni SEO. Savršen za male tvrtke, lokalni SEO vam pomaže da se povežete s klijentima u blizini. 

Recimo da je vaša tvrtka u Zürichu. Vaš cilj je adresu učiniti vidljivom povezujući se na web stranicama kao što su Google ili Facebook business. Neka vaš kontakt obrazac i broj također budu vidljivi. Možete kreirati oglase koji imaju mogućnost izravnog pozivanja tvrtke ako korisnik koristi mobitel. 

Nadalje možete koristiti određene ključne riječi prilikom izrade sadržaja ili oglasa. Navedene ključne riječi bi trebale pokazati gdje se vaša tvrtka nalazi. Možete izraditi različite oglase ili sadržaje za iste usluge ili proizvode te ih prilagoditi regiji u kojoj se želite istaknuti. Prikupite recenzije zadovoljnih korisnika u regiji, te ih pokažite publici na koju ciljate. 

Zaključak

Optimizacija tražilica je ključna strategija za svako moderno poslovanje. Ako ne koristite SEO, ostavljate puno potencijalnog prometa vaše web stranice neiskorištenim. Budite sigurni da će ga vaša konkurencija iskoristiti.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni