Optimizacija tražilica ili Search Engine Optimization (SEO)

optimizacija tražilica

Optimizacija tražilica ili SEO je jedan od najvažnijih koncepata za svako poslovanje koje želi izgraditi online prisutnost (web stranicu). Pošto većina modernih poslovanja ima web stranice, očito je da SEO igra važnu ulogu u ostvarenju poslovnih ciljeva.

U ovom članku, objasnit ću kako optimizacija tražilica funkcionira i zašto je ključno implementirati SEO u sve online projekte.

Optimizacija tražilica, kada je napravljena ispravno, povećava vidljivost vaše web stranice u tražilicama. Zašto je to bitno?

Jer postoji milijun web stranica i oko 2 bilijuna blog postova objavljenih svakodnevno širom svijeta. Moderni web čitači su bombardirani sa sadržajem kao što su blog postovi, novi članci i infografike. Sve ove web stranice i blogovi se natječu za jednu stvar – pažnju.

Ako možete privući čitateljevu pažnju,oni će vjerojatno kliknuti na vašu web stranicu i izvesti željenu namjeru (na primer, kupiti vaše proizvode ili se pretplatiti na vaše e-mail novosti).

Postoji nekoliko načina za dobiti pažnju, ali najbitniji je pojaviti se visoko u rezultatima pretraživanja. Ako je vaša web stranica zakopana ispod stotine drugih web stranica, tko će je pronaći? Nitko.

Zato trebate primijeniti SEO tehnike kako bi se pobrinuli da se vaša web stranica prikazuje što je višlje moguće u rezultatima pretrage.

Prije svega, pogledajmo što je SEO, a zatim ću Vam pokazati kako funkcionira.

Što je optimizacija tražilica (SEO)?

Google SEO

Optimizacija tražilica (SEO) po Wikipedia-i je: proces utjecanja na online vidljivost web stranice ili web stranice u neplaćenim rezultatima pretraživanja- često nazvani “prirodni”, “organski” ili “zarađeni” rezultati.

Prevedimo to na svakodnevni jezik:

Optimizacija tražilica (SEO) je proces optimiziranja vašeg online sadržaja, kako bi ga tražilice prikazale na vrhu rezultata pretrage tražilice (SERP).

Svaki puta kada pretražujete nešto, tražilice kao što je Google, Yahoo! ili Bing Vam prikazuju relevantne rezultate bazirane na broju kriterija: vaš upit za pretraživanje, lokacija i tako dalje.

Sa optimizacijom tražilice možete utjecati na ove rezultate na način da se vaša web stranica rangira više od drugih stranica. Količina prometa kojeg ostvarujete ovisi o vašoj poziciji u rezultatima pretrage.

Ali, SEO nije samo alat za dobivanje besplatnog prometa na vašu web stranicu. Naravno, to je jedna od glavnih prednosti, ali cijela ideja iza njega je optimizirati vašu web stranicu za pretraživanja.

Pogledajmo kako tražilice prikazuju rezultate povezane sa upitima pretraživanja.

SERP

Rezultati pretrage tražilice je stvar koju vidite kada pretražujete nešto na tražilicama. Na primjer, ako idete na Google.com i utipkate “PPC software” dobit ćete ove rezultate.

Izvor slike

Možete vidjeti da su prve tri pozicije zauzete plaćenim oglašavanjem, a četvrta je “organska”. Organski rezultati su web stranice koje se prikazuju kao rezultat algritma tražilice.

Svaki SERP je jedinstven, čak i za upite pretraživanja koji se izvode na istoj tražilici pomoću iste ključne riječi ili upita za pretraživanje. Tako je zbog toga što virtualno, sve tražilice prilagode iskustvo za svoje korisnike prezentiranjem rezultata baziranih na širokom rasponu faktora iza termina pretraživanja, kao što je korisnikova fizička lokacija, povijest pretraživanja i društvene postavke. Dva SERPA-a bi mogla izgledati identično i sadržavati mnogo istih rezultata, ali će često imati suptilne razlike.

Plaćeni rezultati, za razliku od organskih rezultata, nisu rezultati algoritma tražilice. Umjesto toga, pojavljuju se kada oglašivač plati da se pojavljuju kroz uslugu kao što je Google AdWords.

Je li SEO bitan?

Naravno, 93% cijelog online iskustva počinje sa tražilicama, a prvih 5 rezultata u Google-u dobiva 67% svih klikova.

Pričajući o tražilicama,više od 90% globalnog organskog prometa pretraživanja odigrava se na Googleu. Očito, trebate dobru vidljivost na Googleovoj stranici rezultata.

U 2014., Conductor je istražio da 64% cijelog web prometa dolazi od organskih pretraživanja, u usporedbi sa 2% od društvenih, 6% od plaćenih pretraživanja, 12% od direktnih i 15% od drugih upućivanih izvora.

Iako društvene mreže i drugi tipovi posjeta mogu generirati promet za vašu web stranicu, tražilice su i dalje najkorištenija metoda dosezanja web stranica za većinu korisnika. Ovo je istina za većinu web stranica, bez obzira na to koja je njihova svrha.

Taražilice pružaju ciljani promet na vašu web stranicu. Ljudi pretražuju informaciju koju žele i kliknu na rezultate koje im tražilica nudi. Ovo znači da su ljudi koji su došli na vašu web stranicu već zainteresirani za ono što imate za reći.

Ukoliko ste vlasnik poslovanja, ovo znači da će ovi ljudi vjerojatnije kupiti vaše proizvode ili koristiti vašu uslugu.

Upiti za pretraživanja – riječi koje ljudi upišu u tražilicu su izuzetno vrijedne. Pretraživački promet može napraviti ili rastaviti organizaciju,posebno onaj orijentiran na pružanje online usluga kao što je ecommerce trgovina. Analiziranjem upita za pretraživanje vaših korisnika, možete optimizirati sadržaj vaše web stranice kako bi bolje zadovoljili potrebe vaših korisnika.

Zbog toga je SEO ključna komponenta inbound marketinga.

SEO kao ključna komponenta inbound marketinga

Inbound marketing je proces privlačenja posjetitelja prije nego što su spremni kupiti. Kreiranjem korisnog sadržaja i sporom izgradnjom povjerenja i vjerodostojnosti, posjetitelje pretvarate u korisnike.

To je jedan od najboljih načina za privlačenje prave grupe korisnika, kreiranjem i dostavljanjem sadržaja koji zadovoljava njihove potrebe.

Inbound je strategija korištenja pull marketing tehnika kao što content marketing, optimizacija tražilica, marketing društvenih meža, blogovi i tako dalje, kako bi se privukli novi korisnici.

Suprotno od push tehnika (plaćeno oglašavanje, TV reklame itd.) – također znano kao outbound marketing – koji je dizajniran da uznemirava ljude s ciljem dobivanja njihove pažnje, pull marketing zadobiva pažnju korisnika polako, dostavljanjem vrijednosti na svaki korak u njihovom korisničkom putu (proces kupnje).

Kao rezultat, SEO igra ključnu ulogu u inbound marketingu. Web dizajn stranice i content marketing također ovise o SEO strategiji.

Kako početi sa optimizacijom tražilica

Ustanovili smo da je SEO ključan kod modernih internet marketing strategija. Sada, bacimo brzi pogled na to kako provesti optimizaciju tražilica.

Kako bi izveli kvalitetnu optimizaciju, postoje neki koraci koje trebate poduzeti.

Trebate:

  • istražiti svoje tržište
  • istražiti ključne riječi
  • kreirati SEO strategiju.

Prvi korak je da poznajete svoje tržište. Trebate definirati persone korisnika i analizirati svoju konkurenciju.

Drugi korak je najvažniji. Istraživanje ključnih riječi je osnova cijelog SEOa. Trebate pronaći koje ključne riječi koje ćete ciljati. Radite ovo sa razumijevanjem korisnikove namjere iza upita. Ključne riječi bi trebale biti relevantne,jednostavne i imati čim veći volumen pretraživanja.

Možete koristiti alate kao što je Ahrefs ili Moz keyword explorer za vaše istraživanje.

Nakon što ste sve to napravili, vrijeme je da kreirate svoju SEO strategiju.

Zaključak

Optimizacija tražilica je ključna strategija za svako moderno poslovanje. Ako ne koristite SEO, ostavljate puno potencijalnog prometa za vašu web stranicu na stolu. I možete biti sigurni da će ga vaša konkurencija iskoristiti. Kontaktirajte nas još danas i zatražite besplatnu konzultaciju kako bi vidjeli kako možemo poboljšati vaše poslovne rezultate sa SEO-om.

Podijelite članak: