online shop

Kako kreirati online shop u Švicarskoj u 9 koraka

  • 6 min čitanja

Rating

Stvaranje uspješnog online shopa nije mali zadatak. U ovom članku ćete dobiti sve informacije koje su vam potrebne da bi vaš online shop bio uspješan. Prije nego što počnete prodavati svoje proizvode, potreban vam je jasan plan, te ćemo zbog toga definirati sve obvezne korake kreiranja online shopa.
  1. Proizvod/ Dobavljači
  2. Zakonska regulativa
  3. Ime domene
  4. Kupci
  5. Način plaćanja
  6. Dostava
  7. Online shop sustav
  8. Marketing
  9. Optimizacija

1. Proizvod/Dobavljači

Za početak, potrebna vam je jasna vizija što želite prodavati. Ako već imate tvrtku koja prodaje proizvode, možete preskočiti prva dva koraka, budući da vam je cilj proširiti se na internetu.

U suprotnom, trebate pronaći neke dobre dobavljače proizvoda. Naravno da to možete proguglati. Samo upišite ime proizvoda koji želite preprodati, a onda potražite opciju za distribuciju na stranici proizvođača. U većini slučajeva neće imati navedenu opciju na stranici, pa će biti potrebno da ispunite email i pitate ih žele li imati predstavnika u Švicarskoj.

Odlazak na sajmove u susjedne države i pronalaženje tvrtki koje nemaju predstavnike u Švicarskoj je također brz način pronalaska dobavljača s dobrim proizvodima.

Kada ste pronašli dobavljače proizvoda koje želite prodavati, trebat ćete logističku podršku kako bi proizvodi sigurno i zakonito stigli do vas. U tu svrhu možete koristiti neke od poznatih logističkih dobavljača, kao što je primjerice DHL, iz razloga jer mogu bez problema uvoziti proizvod u Švicarsku.

Cilj: Imati dobavljače za proizvode koje želite prodati u vašem online shopu u Švicarskoj.

 
online shop
 
Vratimo se na dobavljače proizvoda koje želite prodati. Potrebno je da s njima sklopite Ugovor o zastupanju.

Za početak, bit će potrebno da osigurate svoj položaj kako bi samo vi mogli prodavati njihove proizvode u Švicarskoj.  Ako je moguće, pokušajte dobiti ekskluzivan Ugovor za koliko god godina možete.

Druga važna stvar za razmotriti je zakonita/pravna baza za vaš online shop. Potrebno je da imate registriran neki oblik tvrtke (Einzelfirma oder GmbH) kako bi mogli izdavati račune svojim klijentima. Također, trebate razmotriti dva pravna dokumenta koja obavezno morate imati na vašem web shopu. Jedan je Uvjeti korištenja (Terms of use) a drugi  Pravila privatnosti (Privacy policy).

Možemo vam pomoći s oba dokumenta, ali će biti potrebno da definirate neke ključne stvari u pogledu uvjeta korištenja kako bismo to mogli razraditi u skladu s važećim pravnim normama.

3. Ime Domene

Ime domene je naziv koje će korisnici upisivati u Google ili drugi pretraživač kada budu pretraživali proizvode koje žele kupiti.
  • Bilo bi dobro da nazovete svoj webshop po brandu koji želite prodavati. Ovo je dobar plan ako prodajete jedino proizvode jednog brenda kao HederaVita.ch.
 online shop 
  • Ako planirate prodavati puno različitih proizvoda, a proizvodi su iste kategorije, bilo bi dobro da imenujete svoju domenu navedenom kategorijom kao  Mediamarkt.ch.
  • Jedan od pristupa je da imenujete svoju stranicu nečim što nije predstavljeno u stvarnom svijetu kao  Oxidian.ch. 
Najbolje bi bilo da krenete sa  TLD imenom za Švicarsku - .ch . Ako ova opcija nije dostupna, možete promjeniti željeno ime ili izabrati drugi  TLD, primjerice .swiss or .com.  S nazivom domene je potrebno odabrati davatelja usluge hostinga.

Hosting je u biti računalo (server) koje je uvijek online i spojeno na internet. Na tom serveru ćete imati dio prostora na kojem će se nalaziti vaš web shop u Švicarskoj. Naravno, mi se možemo pobrinuti u pogledu ovoga za vas.

4. Kupci

Ovo je ključan korak jer su vaši kupci temelj uspješnog online shopa. Trebate razmisliti o tome:
  • tko će biti vaši kupci,
  • koje su njihove sklonosti,
  • koje online i offline medije koriste,
  • kakve će vrste poruka i vizuala rezonirati s njima,
  • koje akcije će ih uvjeriti da kupe od vas.
Ako imate prethodno iskustvo s proizvodom, jednostavno ćete pronaći profil vašeg kupca. Ako nemate iskustva potrebno je da istražite kupce s našim starim prijateljem Google-om.

Idite na forume, blogove i stranice s odgovorima kako bi pronašli rasprave o proizvodima koje želite prodati. Na navedenim mjestima ćete pronaći mnogo korisnih informacija o vašim kupcima.

Što su:
  • njihovi najveći strahovi kada kupuju proizvode,
  • stvari koje ih čine nezadovoljnima,
  • uobičajna pitanja koja imaju.
Sve informacije koje pronađete, zapišite i grupirajte ako je to moguće. Možete grupirati po: sklonostima, proizvodima, spolu, godinama itd. Uskoro ćete imati nekoliko različitih skupina kupaca koje ćete kasnije obraditi u razvoju online shopa u Švicarskoj.  Na kraju ovog koraka, vaš cilj je da imate čistu viziju budućih grupa kupaca.

5. Način plaćanja

Kupci su danas navikli na mogućnost različitih načina plaćanja.  


online shop 
U Švicarskoj najpopularniji načini plaćanja su putem:
  • Invoice-a
  • Debitne Kartice
  • Kreditne Kartice
  • Paypal-a
  • Twint-a 
U prethodnom koraku smo prošli važnost istraživanja tržišta i kupaca. U tom koraku ćete pronaći i informacije o načinima plaćanja koje potencijalni kupci češće upotrebljavaju. Za početak ćete dakle to morati ponuditi.

Prije nego što kupcu ponudite načine plaćanja, potrebno je da uđete u ugovorni odnos s bankom i pružateljem usluge plaćanja (payment gateway provider). Predlažemo da odaberete banku koja već ima pakete za ecommerce, jer će vam to uštedjeti mnogo vremena. Kada odaberete banku, ona će vas voditi kroz cijeli proces dobivanja opcija za procesuiranje debitnih i kreditnih kartica, a u nekim slučajevima i za upravljanje Twint-om.

Molimo vas da uzmete u obzir kako mnogo ljudi u Švicarskoj koristi  Post Finance karticu, koja nije dostupna opcija kod svakog pružatelja usluge plaćanja. Kako bi započeli proces, potrebno je da imate registriranu tvrtku i u nekim slučajevima online shop koji je već postavljen i radi, kako bi banka mogla provjeriti da je sve ispravno. Također, u mnogim slučajevima bit će potrebno da imate račun u banci u kojoj želite uzeti paket za ecommerce.

Plaćanje Invoice-om

Ako odaberete omogućiti plaćanje putem invoice-a, dobro je potpisati ugovor sa specijaliziranom tvrtkom koja će skupiti novac u vaše ime, kao što je primjerice MF Group. Ove će tvrtke provjeriti vašeg klijenta u fazi kupnje na vašem online shopu, te će kupac moći izvršiti narudžbu ako se podaci kupca poklapaju, odnosno ako su ispravni.  


online shop 
Tvrtka će prikupljati novac od klijenta, a poslat će račun za svoju uslugu svaki mjesec. Tvrtka preuzima većinu rizika za vas, a tako i rizik od prijevare.

PayPal

PayPal je također odličan način plaćanja, ali je potrebno obratiti pozornost na proviziju (koja nije mala) i na njihovo pravo da zamrznu vaš račun ako to odluče učiniti. Naša preporuka je da ga koristite, ali ne kao primarnog pružatelja (provider), već kao drugu ili treću opciju na vašem online shopu.

6. Dostava

Dostava je najbolji dio posla kada imate online shop. Činjenica da imate mnogo posla s dostavom je pokazatelj kako je vaš online shop polučio veliki uspjeh!

Kupci u Švicarskoj očekuju dostavu naručenih proizvoda što je prije moguće. Bilo bi dobro da imate skladište proizvoda koje ćete prodavati.

Druga važna stvar je stjecanje pouzdanog partnera za isporuke (dostave), tako da se vaše pošiljke neće slomiti ili oštetiti na način da proizvod više neće biti pogodan za korištenje kada stigne kupcu. U Švicarskoj imate pregršt opcija u pogledu partnera za dostavu, te je ovo jedna od stvari za koju je potrebno pokrenuti pregovore u začetku razvoja online shopa. Morate znati koje su cijene za slanje paketa.

Na strani online shopa, dobra stvar bi bila imati besplatnu dostavu za klijente koji kupe proizvode iznad određenog iznosa.  Navedeno možete samostalno izračunati, a bitno je da ima ekonomskog smisla za vas.

7. Online shop sustav

Online shop sustavi su sustavi koje ćete koristiti za upravljanje proizvodima, kupcima i narudžbama online. Dva najbolja online shop sustava su:
  • WooCommerce (za shopove do 1000 proizvoda)
  • ili Magento (za veće shopove).
U ovom koraku, cilj je postaviti jedan od dva predložena online shop sustava na vašu domenu. Vrlo je važan dizajn na vašem online shopu, jer vam može omogućiti ili uspjeh ili neuspjeh, ovisno o kvaliteti. Vaš dizajn mora odgovarati potrebama i očekivanjima vaših klijenata.  


online shop 
Cilj je pomoću dizajna omogućiti kupcima da kroz proces narudžbe imaju što manje koraka. Ukoliko se uspije ostvariti navedeno rezultat će biti izvrsna konverzija (omjer između posjetitelja i kupaca). Nakon postavljanja, spremni ste ispuniti shop proizvodima.

8. Marketing

Tema Marketinga je vrlo opširna tema koju smo detaljno obradili u sljedećim člancima:U ovom dijelu ćemo navesti samo nekoliko stvari koje je potrebno da razmotrite kada razmišljate o marketingu za vaš online shop.

Social proof -vrlo važan za posjetitelje vašeg online shopa jer pokazuje da je online shop zakonit i da ste tvrtka koja ispunjava svoja obećanja. Social proof može biti otvorena mogućnost kupcima da komentiraju vaš proizvod na vašoj stranici, ocjena Google-a ili sličnih sustava  (primjerice tripadvisor).

Moguća je i verifikacija jedne od Švicarskih tvrtki koje su specijalizirane za to područje. Ova verifikacija će jamčiti da isporučujete svoj proizvod i da kupci imaju mogućnost u razumnom vremenu vratiti neodgovarajući proizvod (politika povrata). Vremenski rok je najčešće 14 dana.

Ako slijedite pravila ovih tvrtki, moći ćete primiti njihov bedž, koji imate mogućnost staviti na svoju web stranicu.online shop

Sadržaj objava

Sadržaj je velik dio vaših marketing napora, budući da trebate imati blog na kojem ćete redovno objavljivati članke.  Članci trebaju biti edukativni, sadržaj se treba odnositi na vaše proizvode te treba biti od pomoći kupcima. Potrebno je sadržaj optimizirati za Google, a o tome možete pročitati u članku o Google Optimizaciji.

Transakcijski emailovi

Transakcijski emailovi su nešto što svaki web shop mora imati od samog početka. Riječ je o potvrdnim emailovima koje će vaš kupac primiti nakon što otvori račun ili  izvrši kupnju na vašem web shopu. 

Na temelju promatranja vašeg kupca, morat ćete odlučiti koju vrstu jezika ćete koristiti u vašim transakcijskim emailovima. Hoćete li koristiti čisti njemački ili švicarski njemački, hoćete li se obraćati kupcima s više poštovanja ili na jednostavniji i opušteniji način.


online shop 

Ako je vaš web shop samo na engleskom jeziku, nećete imati brige oko obraćanja kupcima, budući da nema razlike između službenijeg i opuštenijeg obraćanja. Uvijek ćete koristiti izraz-you.  


online shop 


Društvene mreže

Vrlo je teško unaprijed predvidjeti koje će društvene mreže raditi za vaš online shop, prije nego što znate što uopće prodavati. Neke će društvene mreže biti odgovarajuće za određenu vrstu poslova, dok za drugu neće.

Pravilno bi bili utvrditi koje društvene mreže vaši kupci najviše upotrebljavaju, te tada ih popratiti na istima. Na primjer, ako imate mnogo Rusa koji žive u Švicarskoj, a želite ih za svoje buduće kupce, tada bi bilo dobro da imate profil na VKontakte. Ako vam više odgovara B2B prodaja, tada svakako napravite profil na LinkedIn.

Kao što vidite, mnogo je opcija i savjetujemo da ih birate vrlo oprezno, jer nije mudro potrošiti mnogo vremena i novca na društvenu mrežu koja vam neće vratiti uloženo (ROI).

9. Optimizacija

Kada vaša internet trgovina krene u stadij produkcije, konačno je vrijeme da napravite pauzu jer ste odradili sav posao i došlo je vrijeme kada će novac početi pritjecati. Zar ne? Ne.

Online shop nikada nije u potpunosti završen, trebate promatrati vaše korisnike i kupce kontantno i kod njih prepoznati određena ponašanja. Ovaj zadatak se radi s različitim alatima, jedan od njih je praćenje zaslona koji snima vaše korisnike. Ove snimke kasnije možete alalizirati kako bi utvrdili koje su slabe točne na vašem online shopu.

Riječ je o stalnom procesu u kojem testirate ideje i pratite što se događa. Primjerice, što ako dodate drugu metodu plaćanja, hoće li tada narasti ili će se smanjiti vaša konverzija ? Ili ako odlučite da želite radije imati videe umjesto slika na stranici gdje se nalazi proizvod, da li bi to bilo bolje za vaš online shop?

Ovo je samo nekoliko primjera i savjeta, što bi bilo potrebno provjeriti na stranici, ali je svakao potrebno provjeravati i marketing poruke, vizuale kako bi se utvrdio najbolji način.

Zaključak

Kao što vidite, mnogo je posla oko započinjanja uspješnog web shopa u Švicarskoj, ali uz pouzdane suradnike i Oxidian na vašoj strani, neće biti teško. Ako imate ikakva pitanja ili trebate pomoć u započinjanju vašeg online shop-a, slobodno nas kontaktirajte!

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni