marketing mix

Moderni marketing mix

  • 6 min čitanja

Rating

Marketing mix je kombinacija alata koje tvrtka koristi kako bi ostvarila svoje marketing ciljeve. Svaka tvrtka ima vlastite marketing ciljeve. Na primjer, jedna tvrtka želi podići svjesnost o brandu, dok bi druga mogla biti fokusirana na dobivanje novih klijenata kroz online oglašavanje. Pošto se njihovi marketing ciljevi razliku, tako će se i njihove marketing strategije i alati za postizanje tih ciljeva razlikovati.

Marketing mix omogućuje analizu elemenata marketing strategije koji bi trebali biti korišteni za ostvarivanje definiranih ciljeva. Očito, marketing budžeti su ograničeni, tako da tvrtka ne može biti fokusirana na svaki mogući marketing kanal. Treba izabrati neke od njih.

Bitno je razumjeti osnovne marketing koncepte kako bi bili uspješni u marketingu. Možda izgleda jednostavno na prvu, mnogo trgovaca i oglašivača misli da nisu bitni. Međutim itekako jesu.

Ako jasno razumijete što je marketing mix, možete efektivnije razviti svoju marketing strategiju.Marketing mix je uglavnom povezan sa 4P marketingom, 7P uslugama marketinga i 4C teorijama razvijem devedesetih godina.

4P marketing mix

E. J. McCarthy je 1960. klasificirao marketing aktivnosti u alat dizajniran kako bi opisao 4 različite odluke koje organizacija mora donijeti kako bi uspješno integrirala marketing u svoje poslovanje. Poslovne škole dan danas uče ovaj koncept.

4P model se sastoji od:
  • Proizvoda
  • Cijene
  • Mjesta
  • Promocije
Ovdje je grafička reprezentacija:


moderni marketing mix

Izvor slike



Pogledajmo svaki od ovih elemenata.

Proizvod

Proizvod se odnosi na artikl koji zadovoljava korisnikove želje ili potrebe. Proizvodi mogu biti opipljivi (roba) ili nematerijalni  (usluge, ideje ili iskustva). Morate se pobrinuti da imate pravi tip proizvoda koji je tražen na Vašem tržištu.

Tijekom faze razvoja proizvoda, trgovac mora napraviti opsežno istraživanje o životnom ciklusu proizvoda kojeg stvara.

Svaki proizvod ima životni ciklus koji je napravljen od različitih faza:
  • faze rasta,
  • faze zrelosti i
  • faze pada prodaje.
Vrlo je važno ponovno obnoviti proizvod nakon što dosegne fazu pada prodaje. Jedan od najčešćih primjera bi mogli biti pametni telefoni, gdje je novi model uobičajeno izdan svake godine.

Cijena

Cijena proizvoda je u osnovi iznos koji korisnik plaća kako bi u njemu uživao. Ona je jako bitna komponenta definicije marketing mixa. To je jedina varijabla marketing mixa koja ima izravne implikacije na prihod.

Postavljanje cijena proizvoda je ogroman efekt na cijelu marketing strategiju. Proizvodi low-end i high-end proizvodi nisu reklamirani na isti način, a cijena se može koristiti kao jedinstvena prodajna točka.

Mjesto

Mjesto se uglavnom odnosi na pronalazak prave strategije distribucije i mjesta za ponuđeni proizvod ili uslugu. Trebate pozicionirati i distribuirati proizvod na mjesto koje je pristupačno potencijalnim kupcima.

Promocija

Promocija se odnosi na marketing komunikaciju.

Sadrži različite elemente kao što je:
  • oglašavanje
  • organizacija prodaje
  • promocija prodaje
  • javni odnosi.
Oglašavanje se odnosi na plaćene promocije tvrtkinih proizvoda. Primjeri uključuju TV reklame, radio reklame itd. U zadnjem desetljeću, digitalni marketing je najkorišteniji oblik promocije.

Moderni marketing mix: 7 P marketing

Pošto je original 4P-ova razvijen u 1960.-tima, marketing profesija se značajno razvila i promijenila. Postala je daleko više profesionalna i prigrlila je moderne tehnologije. Stoga je nastala nova marketing teorija. 7P model je marketing model koji modificira 4P model. 7P je generalno korišten u industrijama koje u ponudi sadrže usluge.

Ovaj model dodaje tri dodatna P mixu, a to su:
  • Ljudi
  • Proces
  • Fizički dokaz

Ljudi

U marketing mixu, ljudi se odnose na dvije kategorije:
  • Zaposlenici tvrtke. Oni su bitni zbog toga što oni vrše usluge. Bitno je zaposliti i trenirati prave ljude za posao, kako bi dostavili najbolju moguću uslugu korisniku.
  • Korisnici. Kako bi razvili stvarno uspješnu marketing strategiju, tvrtke se moraju pobrinuti da razumiju ciljano tržište. Trebaju upoznati svoje korisnike i njihove potrebe, želje i što ih potiče da reagiraju kako reagiraju.

Proces

Procesi unutar Vaše tvrtke utječu na to koliko će dobro Vaša usluga biti izvršena. Morate se pobrinuti da imate dobro-optimizirane procese, kako bi smanjili troškove što je više moguće. To može biti bilo što od sistema plaćanja, razdoblja prodaje ili distribucijskog sistema.

Fizički dokaz

Ovo se odnosi na okruženje u kojem se usluga javlja. Uključuje mjesto gdje se usluga pojavila i mjesto na kojem se ostvaruje interakcije korisnika i usluge. Ovo uključuje stvari kao što je dizajn interijera, raspored prostora, atmosfera okoline i tako dalje.

Zaključak

Marketing mix je osnovni koncept u marketingu. Igra ključnu ulogu u procesu dizajniranja marketing strategije. Ključno je da tvrtke razviju marketing planove koji uzimaju u razmatranja sve spomenute elemente u ovom članku kako bi si osigurali uspjeh.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni