Uz marketiško istraživanje do prave kampanje u samo 3 koraka

marketiško istraživanje

Svaka marketinška kampanja treba plan, koji uključuje istraživanje tržišta. Provođenje marketinškog istraživanja trebalo bi biti prvi korak u svakom projektu koji ste poduzeli. Isto tako, iako istraživanja koja ste učinili za druge projekte mogu biti korisna, u većini slučajeva svaki novi projekt treba svoje vlastito istraživanje. Započnimo!

U ovom članku naći ćete kratki pregled primjenjiv za svako marketinško istraživanje, organiziran u 3 jednostavna koraka.

Istaživanje ciljane publike

Upoznajte svoju publiku. To je zlatno pravilo koje nije lako slijediti.Prije pokretanja kampanje i stvaranja bilo koje vrste sadržaja, saznajte sve što možete o svojoj publici. Nakon stvaranja plana to bi trebao biti Vaš sljedeći korak.

Informacije koje trebate prikupiti:

  • osnovne informacije Vaše ciljane publike: dob, obrazovanje, radna mjesta, demografske informacije. To će vam pomoći da postavite odgovarajući ton Vaših poruka. To će vam dati uvid u jezik i vokabular koji biste trebali koristiti. Razmotrite hoće li Vaša poruka imati profesionalni, poslovni ton ili ako biste trebali biti opušteniji u komunikaciji.
  • njihove hobije i interese: saznajte kako provode svoje slobodno vrijeme. To može biti korisno u stvaranju ispravne poruke i pristupa. Može Vam služiti kao nadahnuće kako pristupiti svojoj publici, te ih povezati s Vašom tvrtkom i uslugama koje nudite. Cilj je u njima probuditi osjećaj povezanosti i poznanstva.
  • kanali kojima se služe: Vjerujem da Vam je ovo već poznato, ali svaka marketinška kampanja ima određene kanale na kojima najlakše dolazi do ciljane publike. Dakle, za neke kampanje to mogu biti Facebook, LinkedIn, Google+, za druge Google oglasi, baneri, YouTube videozapisi ili kombinacija bilo kojih navedenih kanala. Bitno je saznati gdje je Vaša ciljana publika.

Kako doći do traženih informacija?

Uvijek postoje studije i statistička istraživanja, posebno za određene zemlje. Ako malo pretražujete web, možete pronaći prave znanstvene studije koje pokazuju koliko vremena ljudi provode na internetu, u kojem dijelu dana, gdje, na kojim uređajima i na kojim kanalima. Također možete pronaći studije o dobnim skupinama, kako provode svoje vrijeme na mreži i gdje. Osim toga, uvijek postoji mogućnost stvaranja online ankete. Koristite različite društvene mreže i saznajte na kojima ljudi provode svoje vrijeme. I posljednja opcija, koja će uzeti više vremena i strpljenja, ali će vam dati prve rezultate su testiranja. Dovoljno je testirati dvije, tri verzije na različitim kanalima, pratiti rezultate i vidjeti koje su najuspješnije.

Analiza konkurencije

Konkurencija je pozitivna stvar za svako poslovanje. Osim što Vas konstanto navodi da radite na sebi kao tvrtki, ona Vam može pomoći kada se nađete u potpuno nepoznatom području. Pretpostavimo da stvarate kampanju za klijenta ili proizvod, za kojeg do sada nikada niste radili i niste upoznati s ciljanom publikom. Što možete učiniti? Naravno, prvo ćete naučiti i istražiti sve o proizvodu i klijentu, a zatim se obratiti konkurenciji. Ukoliko ne radite kampanju za potpuno novu tehnologiju ili izum za kojima tržište žudi, šanse su visoke da netko već promovira nešto slično. Zato prikupite sve informacije o tome kako to rade:

  • Koji pristup imaju s publikom? Je li komunikacija ležerna ili profesionalna?
  • Koje kanale društvenih medija upotrebljavaju? Kada i koliko često?
  • Koji sadržaj oni pružaju? Video, slike, e-knjige, oglasi, banneri?
  • Kako reagiraju na komentare i pitanja? Odgovaraju li uopće na njih? Imaju li oni forme za kontakt i / ili ankete na svojim stranicama?

Sve te informacije pružaju Vam dobar uvid i početne korake.

Istraživanje kulture u čije tržište se upuštate

Imajući u vidu da sve više i više tvrtki ima projekte širom svijeta i ne posluju samo u svojoj zemlji, upoznavanje zemlje je ključan korak u marketinškim istraživanjima. Zašto? Svaka zemlja ima različite norme i tradiciju. Mnoge stvari koje su u redu u Vašoj zemlji mogu, biti tabu teme u drugim zemljama. Tu je i jezična barijera. Iako ispravno možete prevesti svoju poruku, uvijek postoji pitanje konteksta. Bilo je mnogo uspješnih marketinških kampanja koje su se u nekim dijelovima svijeta pokazale vrlo uvredljivima ili su dovele do velikih nesporazuma.

Dobar primjer, koji dokazuje da bi istraživanje kulture trebalo biti na Vašem popisu, je priča o Pampersu (Proctor & Gamble) u Japanu. Oglas je na slici prikazivao rodu, koja nosi dijete. Za zapadne kulture, priča o rodama koji isporučuju bebe roditeljima dobro je poznata. No, u Japanu su korisnici su ostali zbunjeni i nisu razumijeli kampanju na pravi način. Zašto? Zato što su u Japanu djeca isporučena plutajućim breskvama. Možda se to nama čini neobičnim, ali jednako tako je za njih neobična priča o rodama. Kampanja u Japanu je zahtijevala potpuni redizajn.

Zaključak

Ova tri koraka mogu vam pomoći u pripremi izrade marketinškog plana. Ovakvo marketinško istraživanje odličan je početak. Nakon što prikupite tražene informacije, kreće izrada taktike i detaljne strategije.
Ako imate pitanja o marketinškom istraživanju ili marketinškom planu, slobodno nas kontaktirajte! Naš Oxidian Team spremno Vas očekuje.

Podijelite članak: