Marketing plan primjer sa 3 jednostavna koraka za slijediti

marketing plan primjer

Kada pričamo o primjeru marketing plana, mislimo na primjer plana digitalnog marketinga. Digitalna transformacija je u punom zamahu i ubrzo će se pojam marketinški plan odnositi na digitalni prostor. Ipak, strateški dio svakog marketinškog plana ostaje isti. Kako bi izradili plan, morate poznavati svoj posao i sve što utječe na njega.

Nadalje, glavne komponente plana digitalnog marketinga, koje možete pronaći u našem primjeru marketinškog plana su:

  1. Marketing na društvenim mrežama
  2. Content marketing
  3. E-mail marketing
  4. SEO
  5. KPI

U ovom članku, vodit ćemo vas do vašeg vlastitog marketing plana, kojeg možete jednostavno izraditi slijedeći naš primjer za marketing plan.

Istraživanje

SWOT analiza

Tradicionalna SWOT analiza može biti od veome pomoći za sve, pogotovo za one koji misle da znaju sve što se događa u tvtci i za one koji su novi. SWOT analiza pokazuje jasnu sliku vašeg posla, naglašavajući dobro i loše. Također, to je ključni prvi korak svakog marketing plana.

Analiza konkurencije

Na isti način način na koji trebate poznavati svoj posao, također trebate poznavati svoju konkurenciju. Neka pitanja koja vas mogu voditi kod analize konkurencije su:

  1. Kako oni komuniciraju sa svojim korisnicima ili publikom?
  2. Kako komuniciraju jedni sa drugima online?
  3. Kakvu vrstu proizvoda ili usluge nude?
  4. Kako promoviraju svoj sadržaj? Koliko često?
  5. U kojim uspješnim projektima su sudjelovali?

Također, saznajte sve osnovne informacije o tvrtci: kada je osnovana, koliko zaposlenika ima, ima li internacionalne urede, ako da, gdje i koliko?

Dobra analiza konkurencije će vam pomoći da dobite bolju sliku kojim putem bi htjeli ići, ako ste nova tvrtka. Ili će vam pokazati što možete popraviti i dati vam inspiraciju na koji način.

Buyer persona

Buyer persona nije stvarna osoba.  To je prva stvar koju bi trebali imati na umu kada ju izrađujete. To je detaljni opis vaše ciljane publike. Zašto je buyer persona bitna za svaki primjer marketing plana? Zato što vam pomaže, kasnije, u izradi personalizirane poruke. Personalizirani marketing je novi način marketinga, zbog toga što privlači nove korisnike, koji su direktno zainteresirani u usluge i proizvode koje vi nudite.

Buyer persona bi trebala sadržavati informacije o:

  • Svojoj demografiki
  • Edukaciji
  • Karijeri
  • Navikama i hobijima; uključujući i koliko vremena provode online
  • Izazove i probleme

Krug kupnje korisnika

Možemo reći da je krug kupnje dio izrade buyer persone, ali on zahtijeva detaljne informacije i analizu. Krug kupnje pokazuje kako se ciljana publika ponaša dok kupuje online i sadrži informacije o sljedećim stvarima:

  • Koji uređaj publika koristi
  • Kada je u kupovini
  • Kako koriste web stranicu
  • Gdje odlaze s web stranice, bez da ostvare kupnju.

Ovo su samo glavni faktori bilo kojeg kruga kupnje, mogu biti detaljni koliko je god potrebno. Glavna uloga kruga kupnje je da vam pomogne poboljšati komunikaciju sa vašim korisnicima i optimizacijom web stranica.

Strategija

Postavite ciljeve

Sada kada ste gotovi sa analiziranjem prošlosti i sadašnjosti svojeg posla, konkurencije i korisnika, vrijeme je da pogledate u budućnost! Postavite neke ciljeve, oni su iznimno bitan dio bilo kojeg marketing plan primjera. Najbolji način da to napravite je koristeći SMART tehniku. Vaši ciljevi bi trebali biti:

  • Specifičan
  • Mjerljiv
  • Ostvariv
  • Relevantan
  • Vremenski definiran

Ovo vam može biti vodič koji će vam pomoći da dobite bolju predodžbu smjera u kojem vaš posao ide.

Izgradite brand

Brand je najbolji način za prepoznavanje i korisničku odanost. Izgradnji branda treba vremena i truda, ali najvažnija stvar je ostati konzistentan.

Brand uključuje sljedeće stvari: logo, boja, potpis, profili na društvenim mrežama itd. Sa uslugama također uključuje način na koji komunicirate sa svojim korisnicima. Koliko vam dugo treba da odgovorite, dostavite, rješite problem, odgovorite na pitanja?

Svako iskustvo koje korisnici imaju sa vašom tvrtkom, postaje dio vašeg branda.

Analizirajte svoju online prisutnost

  • Analiza web stranice: je li stranica responzivna i optimizirana?
  • SEO strategija: slijedite li osnovne SEO principe prilikom izrade sadržaja, ostvarujete li bolje rangiranje? Je li vaša web stranica SEO optimizirana?
  • Content strategija: pišete li i objavljujete li regularno interesantan sadržaj  na svakom društvenom kanalu?
  • Strategija društvenih mreža: slijedite li SM strategiju, izrađenu po vašoj ciljanoj publici i brandu? Uzimate li u obzir datu statistiku kada izrađujete nove objave?

Mjerenje

KPI

Ključni indikatori izvedbe (eng.key performance indicators) su specifični za svaki posao ili marketing kampanju. Ovise o vašim ciljevima. To je zadnji korak u svakom primjeru marketing plana. Oni vam pomažu da razumijete ide li vaš marketing plan u pravom smjeru i postoji li nešto za promijeniti.

Pošto je svaki posao drugačiji, KPI je također nešto jedinstveno za sve.

Mjerenje je nešto što je jednom definirano te bi trebalo biti odrađivano na regularnim bazama.

Zaključak

Izrada marketing plana uzima vremena. Sva 3 koraka pronađena u našem marketing plan primjeru, će vam pružiti put do uspjeha sa detaljnim instrukcijama i smjerovima.

Najizazovniji dio za neke je izrada buyer persone i kruga kupnje. Za one koji su novi u svijetu digitalnog marketinga, veći izazovi su SEO i strategije društvenih mreža. Ali, ne brinite, mi smo ovdje da pomognemo! Kontaktirajte nas s bilo kojim pitanjem, bilo da imate generalna pitanja o izradi marketing planova ili pak imate neka specifična pitanja, ovisno o vašem poslu.

Podijelite članak: