Mailchimp: savršena platforma za email marketing

  • 6 min čitanja

Rating

Počeli smo koristiti Mailchimp kao našu marketinšku platformu za e-mail kampanje, prije godinu dana. Iako to nije tako dugo, možemo reći da u prvih 8 mjeseci nismo koristili (ili znali) polovicu prednosti koje Mailchimp pruža vlasnicima tvrtki. Tek smo početkom kolovoza krenuli s detaljnom analizom svih mogućnosti koje pruža. U ovom članku govorit ćemo o prednostima Mailchimp-a iz našeg vlastitog iskustva. Svjesni smo da pola stvari još uvijek čeka da ih isprobamo.

Segmentacija popisa

Izrada popisa e-mail kontakata prvi je korak svake kampanje. Naši kolege naporno rade na prikupljanju e-mail kontakata koje kasnije možemo koristiti za naše kampanje pa ih je važno što bolje iskoristiti. Izrada popisa izgleda kao jednostavan zadatak, ali u stvarnosti nije. Segmentacijski dio može biti zavaravajući. Kada dobijemo popis e-mailova, unosimo ih sa svim podacima s kojima dolaze:
  • Ime
  • Prezime
  • Web stranica…
Nakon toga je sve u stvaranju i korištenju tagova. Počnimo s Merge Tags.

Merge Tags

Merge Tags pomaže prilagoditi osnovni predložak e-maila koji je namijenjen svima na vašem popisu kontakata. Omogućuje vam da navedete ime, prezime i ostale informacije u e-mailu. Ne trebate upotrebljavati merge tags samo za ono za što su namenjeni. Na primjer, imate mogućnost uvesti popis s e-mailom i telefonskim brojevima. Umjesto telefonskih brojeva možete unijeti bilo koje druge podatke, a kasnije ih staviti u e-mail pomoću merge taga * | PHONE | *. Koristili smo ih za našu SEO Optimization kampanju. Umjesto telefonskih brojeva unesemo mjesto na kojem je web stranica rangirana na Google-u, a s merge tagom svaki je vlasnik web stranice dobio ispravnu poziciju svoje web stranice u svojem e-mail-u, bez da svaki e-mail morao zasebno napisati.

List Tags

U početku smo radili uobičajenu pogrešku kreiranja nove liste za svaku grupu korisnika. Kasnije smo konačno počeli stvarati veći popis, s posebno kreiranim list tag-ovima. List tags omogućuju segmentiranje popisa na jednostavan i koristan način. Korisni su za izradu kampanja i za kasniju analizu kampanje. Na primjer, recimo da radite kampanju za popis od 60 korisnika na 2 jezika. Uz list tag jednostavno unesete jedan popis i podijelite ih pomoću oznaka. Nakon slanja e-maila, odlučite napraviti drip e-mail kampanju i ciljajte samo korisnike koji nisu odgovorili, a vašu su poruku već otvorili više od dva puta. Izradite još dva taga za njih (jer još uvijek imate dva jezika koja trebate pokriti). Nakon toga odlučite poslati poruku "Goodbye Email" onima koji su otvorili drugi mail, ali još uvijek nisu na njega odgovorili. Zatim izradite još dva taga. Ovdje je vrlo jednostavan grafički prikaz korištenja tag-ova:



Prikupljanje podataka

Izrada segmentiranog popisa omogućuje vam prikupljanje i razumijevanje podataka. Sa svakom novom kampanjom imate mogućnost povezivanja s Google Analyticsom ili Facebook pikselom. Svaka kampanja također ima svoje izvješće u kojem možete vidjeti:
  • Tko je otvorio e-mail
  • Koliko su puta otvorili e-mail
  • Koliko nije dobilo e-mail (kriva adresa i sl.)
  • Tko je otkazao pretplatu
  • Tko je kliknuo link u vašem e-mailu
Sve ove informacije mogu vam pomoći pri drip marketing kampanje. Ako pravilno segmentirate svoj popis  lako možete vidjeti tko je zaista zainteresiran za sadržaj ili proizvode koje nudite.

Izrada landing page-a

Landing page za određenu kampanju može biti odlična za vašu ciljanu publiku. Korisno je jer korisnik vidi samo potrebne informacije uz jasan CTA. Mi smo koristili Mailchimp za jednog od naših klijenata, Sebastus.com. Imali su marketinšku kampanju s ciljem promovirala jedrilice uz poseban kupon od 100 € za prvu rezervaciju. Nakon što su odlučili na promoviranje kampanje uz Google Adwords trebali su landing page gdje su mogli:
  • prikupiti e-mail adresu
  • Automatski slati šifre kupona
Napravili smo jednostavan landing page s uputama i CTA-om:




Nakon što kliknu na oglas, preusmjereni se na stranicu: https://landing.sebastus.com/100eurvoucherNakon što se prijave vide vašu poruku zahvale. Automatski su dodani na Mailchimp listu i primaju thank you mail. Sljedeći dan primaju poruku s kodom kupona. Za sve to je trebalo maksimalno 3 sata da se postavi, a nakon što završi, sve što morate je pratiti podatke i vidjeti kako ide! Ako želite stvoriti više landing page-a, slično kao i za prvu, možete je samo kopirati te promijeniti sadržaj. Lako, brzo i učinkovito. Kao i za svaku drugu kampanju imate i opciju praćenja izvedbe landing page-a putem Facebook piksela i Google Analytics-a.

Korisnička podrška

Iako Mailchimp ima velik broj korisnika korisnička podrška odgovara na pitanja u roku od 24 sata. Imate mogućnost postavljanja pitanja, slanja slika, slanja linkova kampanje kako bi oni mogli pregledati problem iz vaše perspektive. Važno je znati da sva pitanja koja možda imate su vjerojatno već odgovorena u njihovim brojnim člancima. Možete pronaći osnovne informacije o platformi, detaljne postavke i vodiče za izradu kampanja ili povezivanje na Google Analytics.

Zaključak

To su bile samo top tri Mailchimp pogodnosti koje trenutno koristimo. Postoji ih mnogo više o kojima ćemo pisati kroz vrijeme.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni