izraditi logo

Kako izraditi logo za vlastitu tvrtku u 2019.

  • 6 min čitanja

Rating

U ovom članku ćete naučit kako možete izraditi logo za vlastitu tvrtku. Logo je iznimno bitan dio tvrtke. Obično prva stvar koja ljudima "padne na pamet" pri spomenu nekog branda je upravo logo. Podsjetimo se svima poznatih logotipa tvrtki McDonald’s ili Nike.

Dobro dizajniran logo vam može pomoći utvrditi vaš brand. Drugim riječima, dobar će logo olakšati ljudima da upamte vas i vaš brand.

Pitate se kako možete dizajnirati takav logo? Za početak razmislite o poruci koju želite prenijeti uz pomoć vašeg logotipa, te započnite proces samog dizajniranja. 

Što je logo?

Logo je grafički element koji sažeto i brzo identificira tvrtku. To je način na koji se vizualno prezentiraju proizvodi, usluge, tvrtke ili individualci. Logo se lako pamti i može ukratko ispričati priču.   

Najčešće je logo dizajniran kako bi omogućio brzo prepoznavanje. Korisnici često prepoznaju tvrtku samo po njezinom logotipu. No, treba uzeti u obzir da je logo samo jedan aspekt strategije branda tvrtke. Može pomoći u isticanju i razlikovanju tvrtke u odnosu na njezinu konkurenciju, ali neće imati nikakav značaj ako brand sam po sebi nema vrijednost.  

Bilo bi izvrsno da logotip tvrtke potiče prvi (iznimno važan) dojam o vašem poslovanju potencijalnim klijentima i partnerima. Dobar logo može izgraditi kvalitetan odnos između vašeg poslovanja i vaših kupaca, privući vjerne kupce, uspostaviti identitet branda i pružiti profesionalan izgled vašoj tvrtki.

Neki od elemenata koji se koriste u dizajnu logotipa za komuniciranje pozicioniranja, poruka i tonova su:
  • boje,
  • odabir fonta,
  • prilagodljiva tipografija ili kaligrafija,
  • stil ilustracije,
  • oblik i stil i
  • povijesna referenca.
Primjerice svi se spajaju i komuniciraju na sljedeći način:
  • bogati, organski i domaći,
  • čisti, korporativni, snažni i učinkoviti ili
  • mekani, senzualni i luksuzni.

Efektivan logo

Da bi logo bio efektivan mora biti:
  • Jednostavan. Jednostavan dizajn logotipa omogućuje brzo i lako prepoznavanje.
  • Pamtljiv. Efektivan logo dizajn bi trebao biti pamtljiv, što se ostvaruje jednostavnim, ali opet, prikladnim logotipom.
  • Bezvremenski. Efektivan logo bi trebao biti bezvremenski. Zapitajte se: hoće li vaš logo biti efektivan za 10, 20, 50 godina?
  • Svestran. Efektivan logo bi trebao biti jednako funkcionalan na različitim medijima i aplikacijama.
  • Prikladan. Logo bi trebao biti dizajniran u skladu sa svojom svrhom.

izraditi logo


Kako izraditi logo?

Za početak odlučite za što se zalaže vaša tvrtka. Vaš logo bi trebao prikazivati vašu odluku. Razmislite o svojoj misiji kako bi došli do novih odličnih ideja. Prvo i najvažnije je da se fokusirate na svoju poruku i njome prenesete ono što želite da vaši klijenti znaju o vašoj tvrtki. 

Što vas čini jedinstvenima u usporedbi s konkurencijom? Koje su povlastice i očekivanja vaše ciljane publike? Nakon što pronađete odgovore na ova pitanja, imate nekoliko načina na koje možete nastaviti dizajnirati vaš logotip.

Pogledajte kakve logotipe imaju druge tvrtke u vašoj industriji

Ako istražite vašu konkurenciju možete pronaći odlične ideje za vlastiti logotip. Koristi li konkurencija kvalitetne slike? Ili možda primjenjuje nešto upečatljivije?

Razmislite koliko se želite razlikovati od konkurencije.

Neka bude funkcionalan

Važno je da logotip bude u ravnoteži između jednostavnog i elegantnog - želite da vaš logo bude zanimljiv, ali ne želite da bude prekompliciran i da ga netko mora satima analizirati kako bi ga shvatio. Lako je izraditi logo, kada znate što želite njime postići.

U nastavku donosimo primjer koji prikazuje logotip vijesti za portal u DACH regiji (D- Njemačka, A- Austrija, CH- Švicarska). Dach također znači krov na njemačkom jeziku. Logotip tvrtke je izrađen u skladu sa značenjem riječi i djelatnosti tvrtke.


izraditi logo


Dobar logo bi trebao biti:
  • skalabilan,
  • jednostavan za reproducirati,
  • pamtljiv i
  • prepoznatljiv.
Ikone su bolje nego fotografije, što treba uzeti u obzir ako se logotip znatno povećava ili smanjuje.

Koristite ga za ilustriranje ključnih poslovnih prednosti

Ilustriranje ključnih poslovnih prednosti može biti vrlo teško postići logotipom, ali dobar dizajner će vam moći pomoći. Ključno je da istaknete prednosti koje vaša tvrtka nudi kroz slikovito izlaganje. Manipulirajte slikama kako bi poslali poruku o svojoj tvrtki.

Na primjer, FedExov logo izgleda jednostavno.


izraditi logo


Ako pažljivije pogledate razmak između E i X, primijetit ćete malu strelicu koja nije vidljiva na prvi pogled. Ova strelica simbolizira FedEx-ovu brzinu i točnost. Boje imaju svoje značenje, te se razlikuju prema dijelovima poslovanja FedExa.

Izbjegavajte trendove i kreirajte bezvremenski logo

Ako redovno mijenjate logotip, možete zbuniti ili čak iživcirati vaše korisnike. Kreirajte logo koji će izgledati dobro i za 10 ili 20 godina.

Boja je ključna

Kada uzimate u obzir osobnost branda, trebate razmisliti o svakom aspektu slike. Svijetle i podebljane boje mogu privući nečiju pažnju, ali isto tako mogu izgledati neobično; matirani tonovi su sofisticirani, ali nisu toliko uočljivi.

Svaka boja ima drugačiju implikaciju i može doprinijeti boljem shvaćanju vaše poruke.

Logo dizajn proces

Brief za izradu dizajna

Prilikom izrade logotipa, prvi korak je analiza briefa za izradu dizajna za koji smo dobili odobrenje klijenta. Ovo je najvažniji korak u postupku dizajniranja logotipa. U ovom koraku prikupljate podatke o idejama i potrebama koje imate. 

Ova bi faza trebala dati odgovore na tri pitanja: 
  • Po čemu se vaša tvrtka razlikuje od konkurentnih tvrtki na vašem području?
  • Koji su vaši poslovni i marketing ciljevi?
  • Kakvi su vam poslovni planovi za budućnost?
Što više informacija imamo o vašem poslovanju, možemo vam ponuditi pametnija i bolja rješenja.

Istraživanje

Nakon prikupljanja informacija u prvoj fazi, vrijeme je za istraživanje. Prije upuštanja u bilo koji projekt logo dizajna istražujemo industriju i konkurenciju. Istraživanjem prikupljamo informacije o prostoru u kojem će logo djelovati. 

Brainstorming

Nakon faze istraživanja slijedi faza brainstorminga. U prvom koraku organiziramo pronađene podatke i tražimo ključne riječi koje bi mogle poslužiti kao smjernice. Pronalazak ovih riječi će nam pomoći u stvaranju logotipa koji ih odražava na najbolji mogući način. 

Uzimajući u obzir pronađene riječi, izrađujemo tablicu raspoloženja

Kreativno skiciramo logotip. Nakon skiciranja grubih oblika logotipa prelazimo na računalni softwer.

U ovoj fazi intuitivno istražujemo, te oblikujemo najveći broj misli i osjećaja. Nakon što smo skicirali ideje, trebamo ih procijeniti u odnosu na brief za izradu dizajna i istraživanje, te u uži krug odabrati samo one najperspektivnije. 

Uzmite u obzir da proces izrade logotipa može potrajati, no ključno je pronaći najbolji koncept. 

Development

Nakon brainstorming faze slijedi faza u kojoj razvijamo ideje u software-u. Na slici koja slijedi su prikazane ideje logotipa za zdravstvenu ustanovu specijaliziranu za starije osobe.


izraditi logo


Za izradu logotipa koristimo Adobe Ilustrator radi vektorske grafike. Naposljetku sve ideje filtriramo u tri varijacije logotipa koje zatim šaljemo klijentu na pregled i odabir. 


izraditi logo


Nakon što odaberete jedan od prijedloga, možete imati tri dodatne revizije prije konačnog logotipa. Slika u nastavku prikazuje logo nakon jedne revizije (drugi font) za koji se klijent odlučio. 


izraditi logo

Zaključak

Logo je ključan dio vizualnog identiteta tvrtke. Kada pokušavate odlučiti kako izraditi logo, trebate u obzir uzeti mnoge čimbenike. Prije nego započnete kreirati svoj logotip posavjetujte se sa stručnjakom. 

Kontaktirajte nas kako bi vam mogli pomoći izraditi idealan logo za vas i vaše poslovanje.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni