logo dizajn

Logo dizajn- Osnovna načela u 2019. godini

  • 6 min čitanja

Rating

Da bi mogli definirati logo dizajn i njegova načela, za početak trebamo definirati što je zapravo logo. U svojoj biti, logo ili logotipi su simboli sastavljeni od teksta i slika koje pomažu identificirati određene brendove. Dobar logo je prvi susret vašeg klijenta s vašim brendom. Ako je logo dobar, on može pomoći klijentima da razumiju što radite, tko ste i koje su vaše vrijednosti. 

Paul Rand, grafički dizajner koji stoji iza logotipa za IBM, UPS, ABC i druge, o logotipima je rekao:

Ako u branši komunikacija slika govori tisuću riječi, logo svake te slike je kao točna na i.

Logo može pomoći ili odmoći vašem poslovanju. Svakako morate imati snažan brend i originalan pogled na poslovanje. 

Da biste bili uspješni u svom poslovanju, trebate pronaći način na koji se želite istaknuti u odnosu na konkurenciju. Ovdje je autentičan logo obvezan. Potrošaču je potrebno samo 10 sekundi da procijeni sviđa li mu se ili ne određeni logo. 

SMART pristup

Iako ne postoje stroga pravila za dizajniranje dobrog logotipa, postoje dokazane smjernice i načela koja možemo naučiti od grafičkih dizajnera iz prošlosti. Ako promotrimo raniji dizajn logotipa, možemo uočiti načela koja se odnose na sve logo ikone. 

Ova se načela mogu pretvoriti u jednostavan akronim- SMART:
  • Simple- Jednostavan
  • Memorable- Upečatljiv
  • Appropriate- Prikladan
  • Resourceful- Prilagodljiv
  • Timeless- Bezvremenski
Logotipi jednog od najvećih logo dizajnera svih vremena, Saul Bass-a, stoje na kušnji vremena, a još uvijek izgledaju originalno i moderno. 

U nastavku donosimo primjer u kojem se mogu primjetiti sva SMART načela u svakom pojedinom logu:


logo dizajn

Logotipi Saula Bassa

 


Jednostavan

Jednostavnost logotipa jedna je od najboljih kvaliteta ako želite da vaš logo odoli iskušenju vremena. Jednostavan dizajn čini logo razumljivim i prepoznatljivim

Učinkoviti logotipi imaju nešto jedinstveno i neočekivano bez prevelikog troška i preopterećenosti. Ako stavite previše elemenata možda neće izgledati odgovarajuće i mogli bi prenijeti zbunjujuću poruku koja neće privući pozornost. 

Tvrtke kao što su Nike, Apple, IBM i Mcdonalds imaju jednostavan logo koji je postao uspješan i lako prepoznatljiv. Možemo vidjeti kako su neke tvrtke, protekom vremena, odlučile pojednostaviti svoj logo kako bi povećale prepoznatljivost. 

Primjer u nastavku prikazuje evoluciju Pepsi loga. S vremenom je tvrtka odlučila pojednostaviti svoj logo i učiniti ga prepoznatljivijim široj publici. 


logo dizajn

Logo dizajn evolucija - Pepsi

 

Upečatljiv

Učinkovit logo dizajn treba biti upečatljiv. Upečatljivost se postiže jednostavnošću. Ljudi brže pamte jednostavne oblike. 

Isti ciljevi vrijede i za boju. Boja ima ključnu ulogu u prepoznavanju brenda. Ljudi u logotipu prvo uoče boju. 

Kada razmišljate o boji vašeg novog logotipa, zapitajte se koju poruku želite prenijeti vašim logom

Svaka boja izaziva određene emocije. Na slici u nastavku možete pogledati koje boje pobuđuju koje emocije.


logo dizajn

Izvor

 

Prikladan

Prilikom izrade logotipa mislite na publiku. Logo treba biti prikladan za ciljanu publiku. 

Primjerice, ako prodajete žensku odjeću i koristite logo, možete koristiti kaligrafski i podebljan tekst s ružičastom ili ljubičastom bojom. Razmislite o vrsti vašeg poslovanja i branši.

Izradite prikladan logotip unutar ciljanog poslovanja. Prije izrade svog logotipa, svakako provjerite konkurenciju. 

Prilagodljiv

Dobar logo bi trebao imati mogućnost raditi na različitim medijima i aplikacijama. Logo bi trebao dobro izgledati u crno-bijeloj boji, kao i u ostalim bojama. 

Također, trebate izraditi logo koji se može lako isprintati na bilo čemu- majicama, šalicama, vozilima, nagradama, posjetnicama i dr. 

Izbjegavajte duge horizontalne logotipe koji se mogu teško smjestiti na različite projekte. Slika u nastavku prikazuje kako se logo može primjeniti na različite medije. 


logo dizajn

Akut Medica logo

 

Bezvremenski

Bezvremensko učinkovit logotip treba odoljeti testu vremena. Savjetujemo vam da ne slijedite slijepo trendove u dizajnu logotipa jer se brzo mijenjaju. Logotip bi trebao biti dugotrajan, odnosno učinkovit i relevantan i za 10, 20 ili više od 50 godina. 
 
Nikako ne preporučujemo redizajn svakih nekoliko godina. Svaki put kada se vizuali tvrtke promjene, ona gubi dio kredibiliteta. 

Potrošači vole stabilnost, a ako poslovanje to ne pokazuje, vjerojatno ćete izgubiti odane kupce. 

Zaključak

Neovisno o vrsti posla kojim se bavite i organizaciji koju vodite, dobar prvi dojam je od izrazito velike važnosti. Korištenje visokokvalitetnog logotipa i profesionalnih slika i dizajna u svim vašim proizvodima i brendu je najbolji način da kupci steknu izvrstan dojam. 

Ako vam je potrebna pomoć s dizajniranjem logotipa, kontaktirajte nas i rado ćemo vam pomoći.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni