korporativni dizajn

3 ključna elementa izvrsnog korporativnog dizajna u 2019. godini

  • 6 min čitanja

Rating

Ponekad je teško definirati dizajn. Pojam dizajn ne uključuje samo grafički dizajn već i strategiju dizajna. Koristi se u raznim industrijama, kao što su web dizajn, korporativni dizajn, inženjering i arhitektura.

Tvrtke koje imaju jak brand i identitet su u prednosti u odnosu na konkurenciju. Razlog tomu je što ljudi povezuju emociju s brandom, a automatski ste u prednosti ako vaš brand može probuditi pozitivne emocije kod ljudi.

Brand svake tvrtke se obično smatra jednim od najkorisnijih dodataka u bilanci tvrtke, a put prema dobrom brandu je usavršiti umjetnost korporativnog dizajna.

U ovom članku ćemo govoriti o korporativnom dizajnu i njegova 3 ključna elementa.

Korporativni dizajn je službeni grafički dizajn logotipa i imena tvrtke ili institucije koji se koristi na zaglavljima, omotnicama, formama, mapama, brošurama itd.

House style se kreira na način da se svi elementi rasporede u karakterističnom dizajnu i obrascu. Uspostavlja elemente poput tona glasa koji želite uzeti i stilske elemente kao što su naslovi. 

Korporativni dizajn je čvrsto povezan s korporativnim identitetom.

Što je korporativni identitet?

Evo službene definicije:

Kombinacija shema boja, dizajna, riječi i ostalih simbola kojima tvrtka stvara vlastitu vizulanu izjavu i prenosi svoju poslovnu filozofiju. To je trajni simbol koji pokazuje kako tvrtka vidi sebe, kako želi da je drugi vide i na koji način je drugi prepoznaju i kako je se sjećaju. 

Korporativni identitet ili korporativna slika je način na koji se korporacija, tvrtka ili poslovanje prezentira javnosti (kao što su korisnici i investitori, ali i zaposlenici).

U svijetu danas, gdje korisnici imaju na raspolaganju gotovo neograničene mogućnosti, svaka tvrtka treba biti gotovo stalno prisutna kako bi se istaknula. Jak korporativni identitet može pomoći tvrtkama u ostvarivanju njihovih poslovnih ciljeva.

Važnost korporativnog identiteta se može vidjeti u prednostima koje donose poslovanju:
  • lojalnost potrošača,
  • kreiranje korporativne persone,
  • poboljšanje poslovanja.
Identitet tvrtke je čimbenik koji pokreće čitavu organizaciju, olakšava zapošljavanje vrhunskih talenata i organizaciji daje okvir za poslovanje.

Moćni identiteti su koherentni.

Povezuju tri elementa:
  • ponudu vrijednosti koju nudite svojim kupcima,
  • sustav sposobnosti koji vam omogućuje da kreirate tu vrijednost i
  • skup proizvoda i usluga koji iskorištavaju mogućnosti i pružaju vam svoj prijedlog vrijednosti.
Svaki dobar korporativni identitet započinje s dobrim korporativnim dizajnom.

Elementi dobrog korporativnog dizajna

Logo

Logotip je grafički element kojim se sažeto i brzo može identificirati tvrtka. Logotip omogućuje da se vizualno predstavi proizvod ili tvrtka na način koji je lako pamtljiv i ukratko govori najvažnije informacije. 

Tipično, logo je dizajniran za brzo prepoznavanje. Često korisnici mogu prepoznati tvrtku samo po logotipu. Ali, logo je samo jedan aspekt strategije branda tvrtke. Naravno, pomaže kod razlikovanja tvrtke od njezine konkurencije.

Odličan logo ne znači ništa, sve dok brand ne postigne određenu vrijednost.

Elementi koji se koriste u dizajnu logotipa, a koji prenose pozicioniranje, poruke i ton su:
  • boje,
  • izbor fonta,
  • prilagođena tipografija ili kaligrafija,
  • stil ilustracije,
  • oblik i stil i
  • povijesne reference.
Svi ovi elementi se kombiniraju kako bi prenijeli određenu poruku.

Primjerice, luksuzni, organski i kućni stil; čist, korporativan, stabilan i učinkovit; ili mekan, senzualan i luksuzni.

Zahvaljujući tehnološkom napretku, sve više tvrtki se okreće optimiziranim i oblikovanim logotipima radije nego logotipu koji se nikada neće mijenjati. 

Osnovna ideja je da brand treba imati različite verzije logotipa, ovisno o mjestu gdje se primjenjuje
  • Malu i jednostavnu verziju logotipa možete koristiti za vašu mobilnu aplikaciju.
  • Crno-bijeli logotip bi vam mogao donijeti uštedu novca ako izrađujete promotivne majice.
  • Ako vodite kampanju koja ima za cilj privući mlađu populaciju, poput primjerice djece, savjetujemo da upotrijebite šarenu i crtić verziju svog logotipa kako bi se djeca što lakše mogli poistovjetiti s vašim brandom.
Slika u nastavku prikazuje tri poznata branda i njihove verzije istog logotipa. Možemo zaključiti da je magični broj za varijacije logotipa- broj 4.

Početna verzija logotipa sadrži sve informacije, no što idete dalje, uočljivo je kako se početna verzija mijenja, da bi naposljetku završna verzija sadržavala samo jezgru branda.


korporativni dizajn


Izvor


Tipografija

Proporcionalan, čist font može biti ključan na web stranici ili čak letku. Sadržaj na web stranici, ne samo za poslovne stranice, mora biti lako čitljiv

Web dizajner treba uzeti u obzir činjenicu da se tekst različito prikazuje na preglednicima. Fontovi se ne prikazuju jednako na svim preglednicima.

Iskoristivost također igra veliku ulogu u dizajnu tipografije. Ne preporučuje se uključivanje teksta u sve slike i <alt> tagove, budući da ih tražilice ne mogu čitati.

Minimalizam

Tijekom svih ovih godina, minimalizam je bio dominantan u digitalnom dizajnu. Razlog tomu ne leži samo u njegovoj estetici, već i u praktičnim prednostima. 

Minimalistički dizajn se brže učitava i bolje izgleda na manjim ekranima i uređajima. 

U tipografiji se serifs (male oznake na kraju iscrtavanja slova) izbjegavaju u modernom i minimalističkom brendiranju, ali možemo reći da se serifs vraćaju u ovoj, 2019. godini. Razlog povratka je sposobnost komunikacije s osobnosti brenda.

U ovoj godini možemo očekivati jedinstvene i oku privlačne serifs-e. Serifs postaju jaki i individualizirani što ovom trendu brendiranja daje klasičan, a moderan štih. 

Serifs mogu pomoći vašem brandu da se istakne, kao i poboljšati vaš slogan. Budite štedljivi u primjeni jer u velikim odlomcima teksta serifs može dovesti do distrakcije.

Na slici se prikazuje web stranica koja koristi serijsku tipografiju kako bi se istaknula svojom elegancijom i ukusom. Najvažniji proizvod ove web stranice je vino, te se zato ova vrsta tipografije izvrsno ukopila.


korporativni dizajn

Izvor

Boje

Svaki dobar korporativni dizajn bi trebao u obzir uzeti kombinacije boja, značenje boja i teoriju boja. Korporativna shema boja daje pregršt informacija o organizaciji i načinu poslovanja.

Boja bi trebala naglasiti filozofiju i strategiju svake organizacije.

Prema istraživanju, ljudima je potrebno manje od 90 sekundi da steknu mišljenje o proizvodu. U većini slučajeva će osoba mišljenje temeljiti na bojama. Zapravo, gotovo 85% korisnika navodi boju kao primarni razlog za kupnju određenog proizvoda, a 80% ljudi vjeruje da boja poboljšava prepoznavanje branda.

U 2019. godini je zastupljeno sve- od čistih bijelih do svijetlih i vibrantnih tonova. Bez obzira koristite li jarke ili suptilne i neutralne boje, klasične boje ili nove mješavine boja, pred vama je mnoštvo mogućnosti

Najčešće brandovi koriste jednu dominantnu boju kao što je vatreno crvena ili bijela, kako bi se razlikovali u odnosu na konkurenciju. 


korporativni dizajn


Izvor


Druga je mogućnost korištenje samo mrvice boja. Ako odaberete ovaj pristup, možete pažnju posjetitelja usmjeriti na vašu web stranicu i istaknuti željene informacije. 

Još jedan trend specifičan za 2019. godinu je upotreba kontrastnih boja. Rad s ovim bojama može vam biti naporan, no ako ga odradite "kako treba", isplatit će vam se jer ćete imati super vibrantan i upečatljiv brand.

Ponekad se možda želite opredijeliti za nešto svijetliji i upečatljiviji pristup. Shema boja s iridescencijom je odličan put prema ovom pristupu. Iridescencija je optički učinak gdje se čini da određene površine mijenjaju boju kada se gledaju iz različitih uglova. 

Zamislite mjehuriće sapunice ili stražnju stranu CD-a. Ovaj trend je i u dizajnu i modi trenutno vrlo popularan.


korporativni dizajn


Izvor



Zaključak

Da bi kreirali korporativni identitet koji će vam pomoći istaknuti se u odnosu na konkurenciju, a također vam i donijeti uspjeh, naš savjet je da se koncentrirate na korporativni dizajn. Definiranjem vrijednosti vašeg branda i oblikovanjem identiteta tvrtke probudit ćete pozitivne asocijacije u vašim korisnicima.

Ako vam je potrebna pomoć s dizajnom, obratite nam se s povjerenjem.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni