Korištenje YouTubea za marketing

YouTube je web stranica na kojoj možete pogledati bilo kakav video zapis. Postoje video zapisi o svemu mogućem i nemogućem, od snimaka kućnih ljubimaca, nepoznatih bendova, trikova, starih tv reklama pa sve do video spotova čija produkcija košta nekoliko milijuna dolara. Korisnici su dosada postaviti na YouTube nekoliko milijuna video zapisa koji su dostupni svima na besplatno gledanje – potrebno vam je samo računalo i preglednik.
 
Većina video zapisa na YouTubeu je amaterska, producirana od strane neprofesionalaca sa običnim web kamerama ili kućnim kamera – i to je o.k, korisnici vole gledati amaterske video zapise. U zadnje vrijeme sve je više profesionalnih video zapisa, mnogi od kojih služe da bi promovirali proizvod ili uslugu.
 
Male i velike tvrtke su otkrile YouTube. U stvari, YouTube je trenutačno jedan od najpopularnijih kanala za internet marketing. Ako je Vaša tvrtka prisutna na webu, trebali bi ju promovirati i sa YouTube video zapisima.
 
Kratka povijest YouTubea
Ukoliko nikad niste posjetili web stranicu YouTube, tada propuštate jednu od najboljih stvari na internetu danas. Teško je za povjerovati da je YouTube star tek 5 godina; što smo radili na internetu prije nego su postojali YouTube video zapisi za gledanje?
 
YouTube su osmislili tri bivša zaposlenika PayPala: Chad Hurley, Steven Chen, i Jawed Karim. Nakon što su napustili PayPal tražili su nove poslovne prilike. Nakon što su odbacili nekoliko ideja shvatili su da postoji vrlo velika potreba za servisom koji bi omogućio postavljanje, gledanje i dijeljenje video zapisa – i tako je nastao YouTube.
 
U veljači 2005 registrirali su domenu YouTube.com i počeli sa razvojem stranice. Razvoj same web stranice uklapa se u stereotip takvih projekata jer su počeli, pogodite gdje – u Hurleyov garaži. Chen, koji je po zanimanju bio programmer, radio je sa Adobe Flashom na kojem je razvio video player koji je omogućio gledanje video zapisa u pregledniku. Hurley, stručnjak za korisnička sučelja, uveo je tagiranje video zapisa što je korisnicima omogućilo da dijele video zapise koji im se sviđaju. Zajedno su pronašli način putem kojeg su omogućili korisnicima da stave video zapise na svoje stranice što je uvelike povećalo doseg YouTubea.
 
Nakon što je završen razvoj postavili su javnu beta verziju stranica u svibnju 2005. Nakon nekoliko mjeseci rješavanja bugova, službeno su pokrenuli YouTube u prosincu 2005.
 
Prodaja YouTubea
YouTube je postao izrazito popularan od prvog dana od kada je stranica puštena za javnost. Prvi mjesec posjećenost stranice je bila 3 milijuna, što je iznimno dobar rezultat za startup tvrtku. Broj korisnika se je utrostručio do trećeg mjeseca, da bi nakon 6 mjeseci broj mjesečnih posjeta dosegao 30 milijuna te dosegao 38 milijuna korisnika mjesečno do kraja prve godine. To je uvrstilo YouTube među prvih 10 siteova na Webu i jednu od najbrže rastućih web stranica u povijesti.
 
Brz rast nije ostao nezamijećen, posebno od konkurencije. Google je krajem 2006 godine platio 1.65 milijardi dolara za YouTube – tvrtku koja je postojala nepune dvije godine i koja još nije imala znatnijih prihoda.
 
YouTube je time postao krunski dragulj u Googleovoj kruni. YouTube je i dalje zadržao neovisnost te danas izgleda gotovo identično kao i kod prvog puštanja u promet. Jedina razlika je u broju korisnika koji se i dan danas povećava astronomski brzo.
 
YouTube danas
Broj video zapisa i korisnika na stranica nastavlja rasti, što je dobro za tvrtke koje traže dodatne kanale za oglašavanje. U zadnje dvije godine broj posjeta stranici se je udvostručio što je za web stranicu koja se već nalazi u top deset najposjećenijih stranica na svijetu zapanjujuće.
 
Koliko je velik YouTube danas? Prema comScoreu, tvrtki koja se bavi istraživanjem tržišta, YouTube je trenutačno treća web stranica po broju posjeta na cijelom svijetu. Trenutačno ta brojka iznosi blizu 200 milijuna korisnika mjesečno. Korisnici koji posjećuju YouTube gledaju jako puno video zapisa, više od 2 milijarde dnevno, što predstavlja gotovo 40% od svih video zapisa koji se gledaju na internetu.

Podijelite članak:

Pretplatite se na naš newsletter