Kako povećati konverziju posjetitelja za 80%

Newsletter im Content-Marketing

Konverzija web stranice je glavni faktor za uspjeh vaše online marketinške strategije. To je radnja koja se dogodi kada korisnik na vašoj web stranici napravi ono što ste vi željeli, a to bi bilo korištenje vaših usluga i proizvoda. Tvrtke koje se koriste optimizacijom za konverziju imaju veliku šansu za povećanje svoje prodaje.

Većina korisnika zbog velike količine informacija u prosjeku ne ostaje na web stranici dulje od 8 sekundi. Primamljiv naslov sa jasnom ponudom i vizualnim elementima koji vode tamo gdje vi želite mogu zadržati korisnika. Također, otprilike 96% posjetioca web stranica nije spremno na kupnju. Promišljenim dizajnom i optimizacijom možete taj postotak smanjiti i povećati prodaju. U nastavku su nabrojane i objašnjene neke od metoda za povećanje konverzije na vašim web stranicama.

Sekunde su bitne

Brzina učitavanja vaše web stranice isto igra veliku ulogu u konverziji. Današnji korisnici imaju malo vremena i kratko se zadržavaju na web stranicama te je zato svaka sekunda bitna. Prema istraživanju Aberdeen grupe, pri učitavanju web stranice, jedna sekunda dulje rezultira smanjenjem konverzije za 7%. Besplatni alati kao Google PageSpeed Insights, Pingdom i GTmetrix vam mogu pomoći pri testiranju brzine učitavanja vaše web stranice.

CTA – spremni za akciju

Jasna vidljivost call-to-action (CTA) gumba je ključna za uspješnost konverzije. Najbolje postizanje vidljivosti je pomoću kontrasta u bojama. CTA gumb bi trebao biti u boji koja nije zastupljena na web stranici. Elementi kao što su strelice ili ilustracije moraju navoditi korisnikovo oko prema CTA gumbu. Također, jasna poruka na call-to-action gumbu može povećati postotak konverzije. Mozilla je povećala broj preuzimanja njihovog internet preglednika Firefox jednostavnom izmjenom poruke na CTA gumbu. Rečenicu ˝Try Firefox 3˝ su promijenili u ˝Download Now – Free˝.  Jasno su dali do znanja korisniku da je Firefox besplatan i da ga preuzmu. U novoj verziji stranice su još više reducirali tekst na CTA gumbu. Kontrastnom ilustracijom i zanimljivim naslovom navode  korisnikovo oko na željeni gumb.

Mozilla firefox homepage

Naslovi

Posjetitelji vaše web stranice moraju jasno vidjeti zašto bi trebali poslovati sa vama. Naslov na web-stranici je veliki dio prvog dojma koji ostavljate na korisnika. Naslov mora sadržavati jedinstvenu propoziciju vrijednosti. Osmišljavanjem jasnog i primamljivog naslova privući ćete pažnju korisnika.

Polja obrazaca – manje je više

Koliko puta ste odustali nakon što ste shvatili da niste ni blizu ispunjavanju obrazaca za prijavu na neku web stranicu. Zbog velikog broja polja za ispunu korisnik vrlo često odustane od interakcije. Smanjite broj polja obrazaca koje korisnik mora ispuniti prilikom prijave na vašu stranicu. Korisničko ime, e-mail adresa i lozinka su sasvim dovoljni za prijavu korisnika na web stranicu.

Dobar primjer takve prakse može se vidjeti na Dropboxu. Dropbox od korisnika traži samo ime i prezime, e-mail i lozinku.

Dropbox sign up

Negativni prostor

Bez obzira na ime, negativan prostor je zapravo pozitivan u web dizajnu. Negativni prostor obuhvaća sve prostore između elemenata na web stranici. Obuhvaća sve  od velikih koji se nalaze između headera i sadržaja, do malih koji se nalaze između slova riječi. Dobro organiziran negativni prostor dovodi do povećanja konverzije na vašoj web stranici. Prostor između redaka i riječi isto ima ulogu u čitljivosti i vidljivosti vaše web stranice. Pri biranju fontova za vašu web stranicu morate paziti na prostor između drugih elemenata i redaka. Što je font manji prostor između slova mora biti povećan. Također, prostor između redaka mora biti veći kako bi se postigla vidljivost.

Stranica poput somethingsplendid.com je zbog negativnog prostora vrlo jednostavna za navigaciju. Jasno su vidljive kategorije i dizajn nije prenatrpan. Negativni prostori su pravilno raspoređeni po svim elementima. Korisniku je interakcija na takvoj stranici ugodna, što povećava postotak konverzije.

Somethingsplendid homepage

Novi trendovi

U web dizajnu se trendovi neprestano mijenjaju. Dodavanje animacije na CTA gumb ili oko njega kako bi bio još očitiji, postaje sve više zastupljeno. Važno je da animacija bude suptilna i da prati vizualnu strukturu same web stranice. Pokret je samo još jedan način za povećanje vidljivosti CTA gumba. Također, cinemagraph (fotografija sa pokretnim elementima) je jedan od zanimljivih novih vizualnih elemenata koji mogu navesti korisnika da pogleda tamo gdje želite. Landing stranice se već odavno koriste i postale su važnije od početnih stranica.

Optimizacija uspjeha

Za uspješno poslovanje, optimizacija vaše web stranice je obvezan dio vaše marketinške strategije. Svakim novim trendom se pojavljuju novi načini za povećanje konverzije. Web stranice moraju biti vizualno privlačne, vrlo funkcionalne i jednostavne za korisnika kako bi postigli željene ciljeve.

Prošli smo kroz osnovne elemente optimizacije vaše web stranice. Na vama je da ih primijenite i povećate konverziju na vašoj web stranici. Ukoliko zatrebate bilo kakvu pomoć slobodno nas kontaktirajte.

Podijelite članak: