Kako poboljšati svoju web stranicu sa Google Optimize alatom

Google Optimize

Kao web dizajneri ili web developeri, vjerojatno ste osjetili strah od mijenjanja nekih elemenata ili sadržaja vaše web stranice. Također, vjerojatno ste pomislili da će te promjene utjecati na vaše korisnike. Cijeli trud oko razvoja web stranice bi mogao rezultirati negativnim feedbackom korisnika, što znači da je vaš trud učinio vašu web stranicu lošijom, umjesto da ju je učinio boljom. Ovdje uskače Google Optimize koji će vam pomoći da izbjegnete navedene pogreške, time što će se analizirati rezultati različitih verzija vaše web stranice.

Google optimize ja alat za testiranje koji vam omogućava da eksperimentirate sa vašom web stranicom. Korištenje Google Optimize alata će vam pomoći da razumijete što funkcionira, a što ne funkcionira za vašu web stranicu.

Google Optimize se sastoji od dva ključna elementa:

  • Vizualni Editor, koji vam omogućuje stvaranje različitih varijacija vaših stranica.
  • Paket izvješća, koristi podatke sa povezanog Google Analytics-a, kako bi vam pružio statistiku i mjerne podatke o svakoj varijaciji vaše stranice.

Postoje dvije verzije Google Optimize alata, koje se zovu: „Optimize“ i „Optimize 360“. „Optimize“ je bespletan, dok se za „Optimize 360“ plaća mjesečna naknada.

U ovom članku ćemo obraditi besplatnu verziju „Optimize” alata, koji odgovara za poslovanja male i srednje veličine.

Osnove Google Optimize alata

Kako bi počeli sa korištenjem Google Optimize alata, bit će potrebno da izaberete jedan od svojih Google računa i otvorite: optimize.google.com. Tamo kliknete samo na “get started” i slijedite instrukcije kada bi sve postavili po svojim preferencijama. Nakon što je vaš Google Optimize račun postavljen, bit će potrebno izraditi „Container“.

Prije izrade eksperimenta dobra je ideja povezati svoj Google Analytics račun sa Google Optimize. Ako koristite isti Google račun za obje usluge, možete samo kliknuti na “Link Property” i izabrati područje sa kojim ćete eksperimentirati. U slučaju da koristite drugi Google račun za Google Analytics onda jednostavno slijedite Google smjernice kako bi to konfigurirali (pronaći ćete to ispod “property list”, prilikom odabira “link property”).

Kada odaberete web stranicu sa kojom želite eksperimentirati, dobit ćete poruku “Add Optimize snippet to your site?”. To je neophodni instalacijski korak. Kliknite na “get snippet” i nakon toga kopirajte dati kod za Optimize plugin u svoj postojeći Analytics kod za praćenje. Ako ste nesigurni u to kako ovo napraviti, preporučamo da dozvolite profesionalcima da to naprave za vas.

Izradite eksperiment

Nakon što povežete svoju web stranicu sa Google Optimize, možete izabrati opciju “Create an experiment” i kliknuti na “create” na desnoj strani sučelja. Jednostavno dajte svojem eksperimentu ime i zalijepite URL stranice na kojoj mislite raditi eksperiment. Na primjer, ako želite testirati različite verzije vaše “Contact us” stranice, koristite URL stranice kao: www.example.com/contact. Nakon toga ćete biti u mogućnosti odabrati koju vrstu eksperimenta želite isprobati.

Postoje tri vrste eksperimenta koje možete odabrati:

  1. A/B test
  2. Test preusmjeravanja
  3. Multivarijatni test

1. A/B test

Ovaj test vam omogućava da testirate dvije ili više varijanti vaše stranice kako bi vidjeli čija je izvedba bolja. Ovo znači da moćete testrati originalnu verziju vaše stranice naspram novim verzijama. Svaka verzija je predstavljena u istoj količini vremena, tako da se njihova izvedba može promatrati i mjeriti neovisno o drugim vanjskim čimbenicima. Ako promiijenite boju ili tekst sadržaja na samo nekoliko elemenata stranice, ovo će vam omogućiti da vidite koja verzija najbolje odgovara vašim posjetiteljima. Na primjer, možete mijenjati boju gumbova, slika ili teksta kako bi dobili feedback o tome što funkcionira najbolje.

Verzija na kojoj primijetite manju stopu napuštanja stranice, znači duže korisničke sesije ili povećani broj bolje korisničke interakcije. Trebali bi koristiti tu verziju prije ostalih verzija.

2. Test preusmjeravanja

Test preusmjeravanja vam omogućuje testiranje izvedbe zasebnih web stranica, jednih nasuprot drugih. Ovo je slično A/B testu, ali umjesto usporedbe izvedbe varijacija jedne stranice, ovaj test uspoređuje dvije ili više kompletno različite stranice na različitim URL-ovima. Ovo je korisno kada se odlučuje o tome koja će stranica biti korištena za određene ciljeve. Google Analytics statistika za ovaj eksperiment će vam dati potreban feedback, kako bi mogli odlučiti sa kojom stranicom ćete nastaviti.

3. Multivarijatni test

Ovaj test testira varijante dva ili više elemenata istovremeno, kako bi se vidjeli koje kombinacije elemenata doprinose najbolje rezultate. Umjesto pokazivanja koja varijanta stranice je najefektivnija (kao u A/B testu), MVT identificira najefektivnije varijante svakog elemenata, isto kao i analiziranje interakcija između tih elemenata. Multivarijatni testovi su korisni kada je u pitanju optimiziranje više različitih elemenata stranice.

Vizualni Editor

Kako bi izradili varijante vaše stranice, prvo trebate skinuti Google Chrome Google Optimize ekstenziju. Ovo će vam osigurati pristup Vizualnom Editoru. Kada je instalirano, trebate kliknuti na “+New Variant” , zatim trebate imenovati svoju varijantu i kliknuti na “>” gumb. Ovo će vas odvesti do Vizualnog Editora, gdje možete izraditi varijante vaše stranice. Optimize Vizualni Editor sadrži tri glavne komponente:

Traka aplikacije se prikazuje na vrhu stranice koju uređujete. Glavne funkcije trake aplikacije:

  • Prikazuje ime trenutnog eksperimenta
  • Prikazuje status vašeg eksperimenta
  • Prikazuje listu svih promjena napravljenih u Editoru
  • Prikazuje listu varijacija
  • Omogućava vam da premještate elemente vaše stranice kako se vama sviđa

Paleta elemenata u Editoru se prikazuje niže, na desnoj strani zaslona. Kada je jedan element vaše web stranice izabran, on vam omogućava da uredite taj element. Ovo uključuje tipografiju, lokaciju i dimenziju alata za uređivanje. Kada napravite promjene u Visual Editor-u, kliknete na “save”, na vrhu u desnom kutu aplikacijske trake.

Eksperiment konfiguracija

Nakon što ste gotovi sa varijantama izrade, vrijeme je za zadnju konfiguraciju. Za ovaj zadnji korak morate postaviti ciljeve i ciljanje. Ti ciljevi su ili sa sadašnje liste na Google Optimize ili sa ciljeva koje ste postavili na svoj Analytics račun. Možete izabrati samo jedan primarni cilj i dva sekundarna cilja. U traci za ciljeve možete izabrati ono što želite pratiti i zatim nastaviti na ciljanje.

Opcija ciljanja vam omogućuje da postavite broj posjetitelja koji želite ciljati, a koji će vidjeti varijante vaše stranice. Na pirmjer, ako radite A/B test, možete izabrati da 30% posjetitelja vidi vašu novu varijantu stranicu, dok će 70% posjetitelja biti prikazana originalna stranica. Također možete izraditi “pravilo”, koje će odrediti kada se korisnicima prikazuje određena varijanta stranice. Ovo je veoma korisno kada želite ciljati specifičnu publiku sa izabranim varijantama stranice.

Nakon što je vaša konfiguracija završena, spremni ste za praćenje rezultata vašeg eksperimenta!

Zaključak

Google Optimize je iznimno koristan alat kada je u pitanju optimiziranje vaše stranice. Testiranje različitih varijanti vaše stranice kao što su grafički elementi, fontovi i boje je lakše sa integriranim Vizualnim Editorom. Ciljane publike sa izabranim varijantama stranice će vam pomoći da dobite bolji feedback od svojih korisnika i dat će vam ideju u kojem smjeru bi trebali nastaviti. Iako je to odličan alat sa učitanim značajkama, za neke korisnike bi moglo biti teško ovo postaviti ili razumijeti, tako da ako ste zainteresirani za optimiziranje svoje web stranice, slobodno nas kontaktirajte.

Podijelite članak: