izraditi ebook

Kako izraditi ebook koji će vam pomoći u poslovanju

  • 6 min čitanja

Rating

Izradite ebook koji će vam pomoći ostvariti vaše poslovne ciljeve. U nastavku donosimo taktiku koju smo isprobali. Savjetujemo vam njezinu primjenu jer vam može biti vrlo korisna i uvelike vam pomoći u poslovanju.

Strategija je vrijednost koju nudite u ebook-u u zamjenu za nešto što je vama izuzetno vrijedno- e-mail adresu. Na ovaj način možete vrlo brzo prikupiti velik broj e-mail adresa korisnika, te povećati leadove i prodaju. 

U nastavku pogledajte kako možete izraditi ebook koji će pospješiti vaše poslovanje. Sam po sebi, ebook nije kompliciran pojam, no izrada i dizajniranje istog može biti vrlo teško.

Za početak trebate napisati sjajan sadržaj koji je vrijedan ciljanoj publici. Sadržaj može biti bilo što, od savjeta o određenoj temi do popisa i slično. No, nije dovoljno samo napisati sadržaj. 

Također trebate dizajnirati ebook koji će biti vizualno privlačan korisnicima. Loše dizajniran ebook će prije odbiti kupce nego ih zainteresirati za brand. 

Ebook mora biti oblikovan kako bi se ispravno prikazivao na svim uređajima i veličinama zaslona. Imajte na umu da korisnici najčešće čitaju sadržaj na svojim mobitelima.

Svakako uzmite u obzir i svrhu vašeg ebook-a - prikupiti potencijalne leadove za vašu tvrtku. U ebook obavezno uključite relevantne calls-to-action (CTA) kako bi što više čitatelja postali leadovi.

Zašto trebate izraditi ebook za vaše poslovanje?

Nekoliko je razloga za izradu i izdavanje ebook na vašoj web stranici:
  • povećanje popisa e-mail pretplatnika, 
  • generiranje leadova za vašu tvrtku,
  • povećanje svijesti o brandu i
  • povećanje prodaje.
Ebook može biti vrlo moćan marketing alat koji će vam omogućiti rast poslovanja. Možete ga koristiti za privlačenje publike, pružanje relevantnih i vrijednih informacija, te početak komunikacije. Izgradite odnos koji ćete kasnije moći iskoristiti u prodaji.  

Ključan dio inbound marketinga je relevantan sadržaj koji je ključan za klijenta. Klijenti će vas smatrati relevantnim izvorom jer im putem ebook-a potpuno besplatno pružate mnoštvo vrlo vrijednih informacija.

Ebook je jedan od najboljih alata za content koji imate na raspolaganju. Jeftin je i jednostavan za izradu, no to ne znači da ne treba biti kvalitetan. 

Kako izraditi ebook



1. korak: Odaberite temu za vaš ebook

Cilj vašeg ebook-a je generiranje potencijalnih leadova, pa savjetujemo da pri odabiru teme vodite račune o potrebama vaših klijenata.

Idealno bi bilo da klijent preuzme i pročita ebook, a zatim kontaktira vaš prodajni odjel kako bi se dodatno raspitao o proizvodima i uslugama. Ako vas klijent ne kontaktira, ne brinite, još uvijek imate njegovu e-mail adresu pa možete iskoristiti mogućnost slanja e-maila (naravno ako su privole u skladu s Uredbom o zaštiti osobnih podataka EU 2016/679).

Ebook treba pružiti informacije o vašem poslovanju, te proizvodima i uslugama ili niši u kojoj posluje vaša tvrtka. Svakako se uvijek fokusirajte na rješavanje problema vaših klijenata

Ako pišete ebook o recimo novom softweru koji ste razvili, istaknite na koji način vaš softver može pomoći klijentima u rješavanju njihovih problema. 


2. korak: Kratko pregledajte vaš sadržaj

Pisanje ebook-a je slično pisanju bloga. Najveća razlika je količina teksta. Ebook treba biti dulji od bloga, pa vodite računa da imate koherentnu strukturu

Dobar trik za izradu ebook-a je izrada nacrta teme o kojoj planirate pisati.

Razmislite o vašim klijentima.

Što:
  • klijenti žele znati,
  • ih najčešće smeta ili
  • ih zanima o proizvodu.
Upotrijebite prikupljene informacije kako bi izradili od 3 do 5 poglavlja, a svako poglavlje istaknite podnaslovima. Kada napišete i uvod i zaključak, već ste napisali pola ebook-a.

Koliko ebook treba biti dugačak?

Ovisi. Za početak promislite: Koliko je vremena potrebno da educirate svoje klijente o temi koju ste odabrali.

Ebook ne mora nužno biti dugačak. Knjiga od 5 stranica može biti bolja od knjige koja ima 30, ako kvalitetno i učinkovito obrađuje temu.


izraditi ebook

3. korak: Dizajnirajte i formatirajte vaš ebook

Uz istraživanje i pisanje, važna komponenta izvrsnog ebook-a je dizajn. Ako je vaš ebook vizualno privlačan, čitatelji će se zainteresirati za vaš sadržaj.

Odlučite se za stil pisanja, a zatim mu budite dosljedni tijekom cijelog procesa. Kako bi vaš tekst bio što kvalitetniji, koristite slike, nabrajanje, popise i ikone. Na ebook obavezno postavite CTA- calls-to-action gumbe kako bi privukli čitatelje i pretvorili ih u potencijalne klijente. 

Svaki put kada čitatelj klikne na vaš CTA i pokaže interes za vaš sadržaj, iskoristite to. Trebate voditi računa i o izlaznom formatu ebook-a.

Većina poslovnih ebook-ova će biti jednostavna PDF datoteka. Bilo bi dobro da razmislite želite li ebook ponuditi u nekom drugom formatu.

Dva najpopularnija formata su:
  • mobi
  • e-Pub- ebook u ovom formatu se može čitati na e-čitačima poput Kindle-a i nudi dodatne kanale kroz koje možete privući novu publiku.

Ključna stavka je svakako vaš sadržaj. Izvrstan dizajn neće moći pomoći vašem ebook-u ako sadržaj nije kvalitetan, no dizajn će privući ljude da vam pruže priliku na samom početku.

Ako je s druge strane, vaš dizajn loš, a vaš sadržaj sjajan, nitko ga neće preuzeti, pročitati ili dijeliti. 

Četiri su koraka dizajniranja ebooka:

  • odabir layouta- kako očekujete da se ebook koristi,
  • odabir boja- koje su boje u skladu s vašim brandom,
  • dizajn covera- cover koji će odlično izgledati i kao thumbnail, 
  • sadržaj.


Odabir layouta

Za početak trebate odrediti što očekujete od ljudi koji će koristiti vaš ebook. 

Želite li da bude kratak i prepun informacija ili da se čita izravno sa zaslona.

Ebook može biti orijentiran na portret ili pejzaž i sadržavati odličan tekst.

Ebook za ekran treba biti orijentiran na krajolik. Treba imati veće fontove i veće razmake između sadržaja kako bi se lakše čitao na zaslonu. 


Odabir boja

Kada odabirete boje za vaš ebook, trebali bi voditi računa o vašem brandu. Boje bi trebale biti u skladu s vašim brandom

Pomoću boja možete izraditi kvalitetan i profesionalan ebook. Medij koji koristite također "diktira" opcije boja.

Ako želite da ljudi printaju vaš ebook, nemojte koristiti previše boja jer vaši čitatelji možda žele tekst ispisati crno-bijelo. Ako je tekst isključivo namjenjen zaslonu, slobodno koristite boje koje vam se najviše sviđaju.

Slika u nastavku prikazuje Google Trust/SMB Whiteppaper koji je na odličan način iskoristio boju branda. Ovako je Google dodatno ojačao svoj brand.


izraditi ebook

Dizajn covera

Većina ljudi će vašu naslovnicu vidjeti u thumbnail formatu. To znači da trebate dizajnirati cover koji će izgledati jednako dobro u punoj veličini kao i znatno smanjen. 

Dizajn bi trebao biti čist, a naslov i tema jasni čak i pri smanjenom pogledu. 

Slika u nastavku prikazuje omote knjiga s web stranice UXpin. Svi omoti imaju izravan i neposredan dizajn. Naslovi su jasni i lako čitljivi. 


izraditi ebook

Izvor


Sadržaj

Content is a king. Ako imate ebook s izvrsnim sadržajem i lošim dizajnom, vjerojatno nećete potaknuti korisnike na preuzimanje. Ebook s izvrsnim dizajnom i lošim sadržajem će privući korisnike, no nećete iskoristiti puni potencijal vašeg ebook-a.

Čitatelj će preuzeti ebook i pročitati ga, ali ubuduće neće skinuti nikakav sadržaj jer će smatrati da je vaš sadržaj nekvalitetan.

Uzmite si vremena i pokušajte dokučiti što vaša publika želi čitati i na temelju donesenih zaključaka možete izraditi ebook. 

Nakon što izradite ebook, preostaje vam jedino odličuti kako ga želite promovirati.

Zaključak

Ebook-ovi su sjajan način za generiranje leadova za vaše poslovanje. Nude visokovrijedan sadržaj u zamjenu za informaciju- najčešće e-mail adresu. 

Ebook vam može pomoći da se istaknete u vašoj niši.

Ako vam je potrebna pomoć u izradi ebook-a, javite nam se i rado ćemo vam pomoći.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni