Izrada uspješnih web stranica

  • 6 min čitanja

Rating

Izraditi web stranicu koja će se smatrati uspješnoj nije lagan posao, no prije nego proglasimo neku web stranicu uspješnom ili neuspješnom, trebamo definirati koji su to faktori koji određuju da li će web stranica biti uspješna ili ne. Prva stvar od koje treba početi, su ciljevi same web stranice, tj. što sa web stranicom želimo postići. Da li želimo da ljudi prepoznaju naš brand, ili želimo putem stranice ostvariti prodaju, možda ipak želimo da se korisnici uvjere u našu kompetenciju. Dakle, ciljevi mogu biti različiti. Jedanput kada smo definirali koji su ciljevi web stranice, tada možemo definirati ključne indikatore uspjeha (eng. Key performance indicators) na temelju kojih ćemo u određenim vremenskim periodima promatrati napredovanje naše web stranice i definirati koje je još radnje potrebno poduzeti da bi mogli dostići definirane ključne indikatore.Ključne indikatore uspjeha definiramo tako da prvo definiramo što ćemo mjeriti a tada definiramo sa kojom brojkom bi ispunili ciljeve. Najednostavniji primjer bio bi prodaja, dakle za web trgovinu možemo identificirati ključni indentifikator prodaje, s time da želimo ostvariti 36 prodaja u godini. Taj identifikator možemo podijeliti prema kvartalima ili prema mjesecima pa tako možemo definirati da nam je cilj ostvariti 3 prodaje mjesečno. Da bismo došli do toga cilja, trebamo definirati i promatrati još nekoliko identifikatora kao što je npr. posjećenost stranice i konverzija posjetitelja u kupce, ako znamo da u pravilo na svakih 1000 posjetitelja ostvarima 1 prodaju, tada imamo konverziju od 1%. Dakle da bismo ostvarili svoj glavni cilj od tri prodaje trebamo dovesti najmanje 3000 posjetitelja na web stranice. Obzirom da je web analitika veoma napredovala u zadnjih nekoliko godina, možemo i pratiti iz kojih izvora dolaze posjetitelji koji ostvaraju kupnju u našoj zamišljenoj web trgovini. Pa tako možemo točno znati da je od 1000 korisnika, 500 došlo putem pretraživanja na googleu (također možemo znati koje točno keyworde su pretraživali prije dolaska), 300 ih je došlo putem plaćenog oglašavanja na drugim portalima, a 200 ih je došlo sa raznih portala na kojima smo ostavili linkove. Ukoliko imate pravilno postavljeno web analitiku na web trgovini tada točno možemo znati od kuda su došli posjetitelji koji su se pretvorili u kupcu, što nam je iznimno bitno da bi znali u što ulagati vrijeme i novac. Također to nam može biti jedan od bitnijih indikatora. Kao što ste mogli primjetiti veoma je važno imati postavljenu web analitiku na stranicama i to ne samo da prati broj posjetitelja koji će na stranicu doći, već treba pratiti i koje akcije posjetitelji na web stranicama poduzimaju. Imajte na umu da prodaja nije jedina akcija koju posjetitelja može „odraditi“ na stranici, akcije tj. ciljeve možemo definirati i kao učlanjenje u newsletter, ispunjavanje kontakt obrasca i nešto slično.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni