Izrada optimiziranih članaka za web stranice

Optimizaciju web stranice možemo podijeliti u dvije kategorije:

Onpage optimizaciju – stvari koje radimo na web stranici da bi bolje rangirala kod pretraživača. Ovaj članak je usmjeren isključivo na Onpage optimizaciju. Prvenstveno na stvari na koje treba pripaziti kod izrade web stranice.

Offpage optimizaciju – stvari koje radimo izvan domene web stranice.

Onpage optimizacija

HTML tagovi bitni kod izrade optimiziranih stranica

Title – najvažniji tag na stranici, naslov stranice trebao bi sadržavati ključnu riječ pojam/izraz, kao prvu riječ, ukoliko nije moguće da title bude prva riječ tada je bitno da bude što bliže početku naslova.

Meta description – iako nije jedan od faktora koji će tražilice uzeti kod rangiranja stranice za pojedinu ključnu riječ, važan je zbog toga jer će tražilica uzeti tekst (do određenog broja znakova) koji se nalazi se unutar meta description taga i prikazati ga kod ispisa rezultata. Testiranja su pokazala da da će kvalitetan tekst poboljšati click-trough rate za stranicu kod ispisa rezultata.

Meta keywords – obezvrijeđen tag kojeg su tražilice izbacile iz svojeg algoritma, danas je ovaj tag totalno nebitan. Međutim google i dalje gleda da li je popunjen i što se nalazi u njemu, iz toga razloga nije dobro stavljati generičke keyworde koji će se pojavljivati na svakoj stranici jer će google to prijaviti kao grešku u google webmaster centru.

Meta robots – tag koji onemogućuje robotima da uzimaju određene stranice i stavljaju ih u svoj indeks. Znači da možete zabraniti tražilici da indexira određene stranice, samim time stranice se ne ispisuju kod pretrage.

Ostali Meta tagovi – postoji još nekoliko standarda prema kojima bi mogli raditi meta podatke na stranici (npr. Dublin Core koji je popularan u knjižničarskoj zajednici), međutim oni ne daju nikakav rezultat što se tiče bolje pozicioniranosti stranice kod ispisa rezultata pa ih se zasada ne koristi.

URL

Dužina – kraći URL bolje kotira na tražilicama, te je veća vjerojatnost da će se kopirati tj. postavljati na druge stranice.

Lokacija – što je ključna riječ bliže domeni, to bolje. U primjeru www.oxidian.hr/izrada-web-stranica bit će bolje od www.oxidian.hr/category/izrada-web-stranica/.

Razdjelnike riječi – crtice su još uvijek glavne za razdjeljivanje riječi kod naziva linkova. Znači bolje će kotirati stranica koja se zove www.oxidian.hr/izrada-web-stranica nego stranica koja se zove www.oxidian.hr/izrada_web_stranica . Znači u nazivima stranica uvijek koristiti znak „-“, umjesto znaka „_“.

Drugi dio članka Izrada optimiziranih članaka za web stranice možete pročitati ovdje.

Podijelite članak: