Interactive Design

Što je Interactive Design?

  • 6 min čitanja

Rating

Moderni uređaji i aplikacije svakim danom postaju sve složeniji, a time i interakcija korisnika s njima. Nove tehnologije ponekad mogu biti teške za upotrebu, a ako ih ljudi ne mogu odmah razumjeti, često od njih odustaju.

Zbog toga je Interactive Design danas toliko važan. Korisnici očekuju optimizirano, besprijekorno korisničko iskustvo kao osnovni zahtjev na svim uređajima (desktop, mobitel, tablet).

Najvažniji korak u kreiranju digitalnog iskustva koje ne samo da privlači posjetitelje, nego osigurava stvarnu vrijednost i posjetiteljima i tvrtki započinje s razvojem korisničkog iskustva (UX).

Zato je UX dizajn toliko važan u modernom poslovanju. Ako izradite proizvod za vaš web ( primjerice, web stranicu ili aplikaciju) morate biti sigurni da je jednostavna za korištenje.

UX vs IxD

Dizajn korisničkog iskustva (User experience (UX) design) se može definirati kao proces stvaranja proizvoda koji pružaju smislena i osobno relevantna iskustva. Važan koncept u UX dizajnu je proces kojim korisnici oblikuju iskustva.

Prilikom prvog susreta s proizvodom, korisnik stvara trenutni utisak- koji se protekom vremena razvija. Ovo je tipično ako je proizvod korišten kroz neki duži vremenski period.

Većina današnjih tvrtki je digitalna (na primjer, web shop) ili su barem digitalno prisutne (web stranice, blogovi i dr.).

Dakle kada govorimo o UX dizajnu većinu ljudi će to asocirati na dizajniranje digitalnih sustava, na primjer: proces kupnje u web shopu ili korištenje aplikacije.

Spomenuli smo kako moderni proizvodi moraju biti jednostavni za upotrebu. Ovo nas dovodi do izraza "iskoristivosti".  


Interactive Design 

Iskoristivost je atribut koji procjenjuje koliko je jednostavno koristiti korisnička sučelja. Riječ „iskoristivost“ se također odnosi na metode za poboljšanje jednostavnosti korištenja tijekom procesa dizajna. Zadatak svakog dobrog dizajnera je poboljšati iskoristivost proizvoda na kojem on ili ona radi.

No, osim iskoristivosti postoji još jedan važan dio UX dizajna, a to je interaktivni dizajn.Po definiciji  Interactive Design Association (IxDA):

Interactive Design (IxD) definira strukturu i ponašanje interaktivnih sustava. Dizajneri interakcije nastoje stvoriti značajne odnose između ljudi, proizvoda i usluga koje koriste.  Zadatak je uvijek isti, neovisno o tome da li se radi se o računalima ili mobilnim uređajima.

Prakse Interactive Designa se razvijaju sukadno svijetu tehnologija. Pojednostavljeno, može se reći da je Interactive Design održavanje interakcija između korisnika i proizvoda.

Najčešće kada ljudi govore o Interactive Designu, misle na softver proizvode kao što su aplikacije ili web stranice. Cilj dizajna interakcije je stvoriti proizvode koji omogućuju korisniku da postigne svoje ciljeve na najbolji mogući način.

Područje Interactive Designa

Područje interaktivnog dizajna može biti podijeljeno u 5 dijelova:
  • Ljudska i tehnološka komunikacija (Human/machine communication) je prijevod razgovora između uređaja i korisnika
  • Akcije/reakcije (Action/reaction) analiziraju kako se interakcije događaju i razvijaju
  • Stanje stvari (State) osigurava da korisnici znaju što se događa i zašto u aplikaciji
  • Tijek rada (Workflow) osigurava da korisnici znaju kako koristiti alat ili aplikaciju
  • Neispravnost (Malfunction ) uzima u obzir pogreške koje se neizbježno moraju dogoditi.


Interactive Design koncepti

Postoje tri glavna koncepta Interactive Designa:

1) Dizaj usmjeren prema cilju

U fokusu dizajna usmjerenog prema cilju nalaze se potrebe i želje specifične za svakog korisnika. Takva vrsta dizajna je potpuna suprotnost starijim verzijama dizajna, koje su se usmjeravale na tehnološke sposobnosti usluge ili proizvoda koje se nude.  


Interactive Design


2) Iskoristivost

Sučelja moraju biti dizajnirana na takav način da čine stanje temeljnog sustava jednostavnim za korištenje.

U knjizi Human Computer Interaction autora Alana Dixa, Janeta E. Finlay, Gregorya D. Abowd, Russella Beale, iskoristivost je podijeljena na tri načela:
  • Mogućnost učenja: koliko lako novi korisnik može naučiti navigirati sučeljem?
  • Fleksibilnost: na koliko načina korisnik može ostvariti interakciju sa sustavom?
  • Robusnost: koliko dobro se pruža pomoć korisnicima kada se suoče sa greškama?

3) Pet dimenzija

Pet dimenzija Interactive Designa je koristan model za razumijevanje što dizajn interakcije uključuje.

Gillian Crampton Smith, akademik dizajna interakcije, je prvi put predstavio koncept četiri dimenzije jezika Interactive Designa, na što je Kevin Silver, viši dizajner interakcije u IDEXX-u, dodao peti.
  • 1D: riječi bi trebale biti jednostavne za razumjeti i napisane na način da lako prenose informacije krajnjim korisnicima.
  • 2D: vizualna reprezentacija su sve grafike ili slike, u suštini sve što nije tekst. Trebalo bi ih koristiti umjereno.
  • 3D: fizički objekti ili prostor se odnosi na fizički hardver, bilo da se radi o mišu, tipkovnici ili mobilnom uređaju putem kojeg korisnik ostvaruje interakciju.
  • 4D: vrijeme je duljina koju korisnik provede u interakciji sa prve tri dimenzije. Uključuje načine na koje korisnik može mjeriti napredak, isto kao zvuk i animaciju.
  • 5D: ponašanje je dodano od Kevina Silver u članku, What Puts the Design in Interaction Design. To su emocije i reakcije koje korisnik ima kada je u interakciji sa sustavom.


Interactive Design 

Interactive Design za web shop

Dok kupuju proizvode online, većina ljudi se oslanja na pregledavanje putem web shopa kako bi otkrili koji su proizvodi dostupni i koji najbolje odgovaraju njihovim potrebama.
  • Homepage, odnosno početne stranice su mjesta upoznavanja korisnika s web shopom, te asortimanom proizvoda i usluga koje se prodaju. Početna stranica treba obavezno učinkovito predstaviti stranicu i pokazati što se prodaje i po čemu se razlikuju od konkurencije. Početna stranica je za web trgovinu, istog značaja kao i izlog za fizičku trgovinu. Što je više stvari nagurano u prozor, to će biti niža ukupno percipirana vrijednost.
  • Navigacijske opcije i kategorije proizvoda moraju biti jasne, a oznake koje imaju smisla korisnicima samostalne. Korisnicima mora biti omogućeno da brzo razumiju svaku kategoriju kao i da razumiju kako se ta kategorija razlikuje od ostalih, kako bi odlučili gdje žele kliknuti.
  • Stranice ne bi trebale biti preopterećene informacijama o proizvodima i call-to-action mogućnostima. Ljudi ne vole čitati masivne tekstove. Opisi proizvoda trebaju biti kratki i razumljivi.
  • Provjere i prijave trebaju biti jednostavne. Ti procesi bi poželjno trebali biti intuitivni, te što je najvažnije kratki.
  • Onboarding bi trebao biti što jednostavniji. Za registraciju je dovoljno ime i adresa e-pošte. Jednostavna struktura stupaca ulaznih polja je najbolji način za kretanje.
  • Obrazac za naplatu treba biti podijeljen u semantičke skupine ako ima puno pitanja.
Iz primjera u nastavku možemo vidjeti kako su jednostavne informacije o proizvodu slojevite. Ispod slika proizvoda se nalaze samo najbitnije informacije. Čitav layout je pojednostavljen i optimiziran za maksimalnu čitljivost i upotrebljivost.  


Interactive Design

Izvor

 

Zaključak

Dizajniranje proizvoda ili usluga više ne uključuje samo vizualni dizajn. Radi se o stvaranju pozitivnog korisničkog iskustva i omogućavanju korisnicima glatkih i bezbolnih interakcija.

Važno je primijeniti temeljna načela dizajniranja interakcije u moderne projekte dizajna, budući da korisnici očekuju proizvode koji im pružaju takvo iskustvo, a tvrtke grade uspjeh na pružanju izvrsnih iskustava svojim korisnicima.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni