Informacijska arhitektura : povećajte broj upita i prodaju

informacijska arhitektura

Što je to Informacijska arhitektura?

Sve što ima riječi arhitektura u naslovu zvuči prilično komplicirano ali kao što ćete vidjeti u ovom tekstu radi se ustvari o prilično jednostavnoj stvari koja je neophodna za svaki web projekt.

Informacijska arhitektura je proces organiziranja sadržaja na vašoj stranici tj. proces organizovanja kategorija na vašoj web trgovini.

Zašto je organiziranje web sadržaja bitno?

Zato jer je od iznimne važnosti da korisnici vaše web stranice mogu pronaći sadržaj koji žele u najviše tri klika od stranice tj. landing pagea na kojoj se trenutačno nalaze. Isto tako sadržaj mora biti organiziran na način da je njima razumljiv, a ne na način da je razumljiv jedino vlasnicima web stranice.

Ako ste vlasnik web trgovine tada je stvar prilično jasna. Obzirom da već znate koje proizvode ćete na web trgovini prodavati, sada ih je “samo” potrebno posložiti u kategorije na način da one budu jasne vašim budućim korisnicima. Najlakši način za napraviti tako nešto je putem excel datoteke. U nastavku je primjer za našu web stranicu Oxidian.hr.

informacijska arhitektura

Sadržaj informacijske arhitekture

Unutar informacijske arhitekture trebale bi se nalaziti i sve pomoćne stranice na web trgovini kao npr. stranica : kontaktirajte nas, o nama itd. Tu se nalazi i sadržaj koji se obvezni izraditi bilo zbog zakonskih obveza trenutno na snazi u RH ili zbog ugovora koji ćete potpisati sa payment gateway providerom.

Ovo su stranice koje ćete morati izraditi (stranice ovise o tome s kojim payment gateway providerom ste potpisali ugovor, uvijek se radi o istom sadržaju ali stranice ponekad imaju drugačiji naziv).

To je sadržaj kao:

  • Uvjeti i prava,
  • Dostava i povrat robe,
  • Kupovina online,
  • Pravila privatnosti,
  • Osobni podaci (podaci o tvrtci).

Dakle sad taj sadržaj trebate posložiti u obliku naslova u excel datoteci, nakon čega će jedan od naših stručnjaka za sadržaj pregledati isti, usporediti sa najpretraživanijim ključnim riječima na Googleu unutar vaše branše i dati vam povratni prijedlog da li su naslovi kategorija dobro pripremljeni ili ne.

Ključni pojmovi

Ovo je najčešća zamka u koju ulazi dosta vlasnika web stranica i web trgovina, a to je da nazive kategorija daju po stručnim riječima koji se koriste u njihovoj branši (tako nešto je moguće ako ciljana publika isključivo na istoj razini znanja kao i vi). Do sada su naša istraživanja pokazala da je to veoma loš način izrade kategorija i sadržaja.

Npr. u članku smo već spomenuli payment gateway, a bolji naziv bi bio Sustav za plaćanje putem kreditnih kartica. Da li sada vidite koja je razlika u jasnoći kod jednog i drugog termina? Prvi termin (payment gateway) je jasan samo osobama koje se bavi sa izradom web trgovina ili vlasnicima web trgovina koji su već nešto slično implementirali. Drugi termin (Sustava za plaćanje putem kreditnih kartica) je jasan svima i korisnicima koji prvi put čitaju tekst i vlasnicima većih trgovina.

Ako želite koristiti profesional alat za izradu informacijske arhitekture onda bi svakako predložili lucidchart.com pomoću kojeg se postiže ista funkcionalnost kao i kod excela samo što više vizualno atraktivnije i malo lakše sa snalaženje. Također Lucid chart dolazi i sa predefiniranim templateima koje možete koristiti za primjer izrade informacijske arhitekture.

Primjer ovakve informacijske arhitekture koja je napravljena za našeg klijenta – Sebastus.com možete vidjeti u prilogu.

informacijska arhitektura
Zaključak

Izrada informacijske arhitekture olakašava i ubrzava izradu vaše web stranice i web shopa i omogućava da bolje upoznate svoje korisnike. Otkrivanje ključnih riječi koje korisnici koriste kada pretražuju vaše proizvode pomoći će vam shvatiti njihov način razmišljanja i kasnije olakšati marketinške aktivnosti.

Podijelite članak: