google optimize

Google Optimize: testirajte i poboljšajte vašu web stranicu

  • 6 min čitanja

Rating

Kao web dizajneri ili web developeri, vjerojatno se ponekad prestrašite kada trebate promijeniti neke elemente ili sadržaje na vašoj web stranici. Također, vjerojatno pomislite kako će te promjene utjecati na vaše korisnike.

Ako promjene na web stranici rezultiraju negativnim feedbackom korisnika, zaključujemo da promjene čine web stranicu lošijom umjesto da je poboljšaju. 

Ovdje uskače Google Optimize koji će vam pomoći da izbjegnete navedene pogreške, na način da će analizirati rezultate različitih verzija vaše web stranice. Google Optimize je alat za testiranje koji vam omogućuje eksperimentiranje s vašom web stranicom. Korištenje Google Optimize alata će vam pomoći razumjeti što funkcionira, a što ne funkcionira za vašu web stranicu.

Google Optimize se sastoji od dva ključna elementa:
  • Vizualnog Editora, koji vam omogućuje stvaranje različitih varijacija vaših stranica.
  • Paketa izvješća, koji koristi podatke s povezanog alata Google Analytics-a, kako bi vam pružio statistike i metrike za svaku varijaciju vaše stranice.
Postoje dvije verzije Google Optimize alata: „Optimize“ i „Optimize 360“. „Optimize“ je besplatan, dok se za „Optimize 360“ plaća mjesečna naknada.

U ovom članku ćemo obraditi besplatnu verziju „Optimize” alata, koji je odličan za male i srednje tvrtke.

Osnove Google Optimize alata

Da biste počeli koristiti Google Optimize alat, prvo trebate izabrati jedan od svojih Google računa i otvoriti: optimize.google.com. Ovdje samo kliknite na “get started” i nastavite slijediti upute kako bi sve postavili prema svojim preferencijama. Nakon što je vaš Google Optimize račun postavljen, trebate izraditi „Container“.


google optimize


Prije izrade eksperimenta bilo bi dobro da povežete svoj Google Analytics račun s Google Optimize-om.

Ako koristite isti Google račun za obje usluge, možete samo kliknuti na “Link Property” i izabrati područje s kojim ćete eksperimentirati. U slučaju da za Google Analytics koristite drugi Google račun, jednostavno slijedite Google smjernice kako bi ga konfigurirali (pronaći ćete ovo ispod “property list”, prilikom odabira “link property”).

Kada odaberete web stranicu s kojom želite eksperimentirati, dobit ćete poruku “Add Optimize snippet to your site?”. To je neizostavan korak instalacije. Kliknite na “get snippet” i nakon toga kopirajte primljeni kod za Optimize plugin u svoj postojeći Analytics kod za praćenje. Ako niste sigurni kako odraditi ovaj korak, preporučujemo da se prepustite u ruke profesionalcima.

Eksperimenti

Nakon što povežete svoju web stranicu s alatom Google Optimize, možete izabrati opciju “Create an experiment” i kliknuti na “create” na desnoj strani sučelja. Jednostavno dajte svom eksperimentu ime i zalijepite URL stranice na kojoj mislite raditi eksperiment.

Primjerice, ako želite testirati različite verzije vaše “Contact us” stranice, koristite URL stranice kao: www.example.com/contact. Nakon toga ćete biti u mogućnosti odabrati koju vrstu eksperimenta želite isprobati.

Postoje tri vrste eksperimenata koje možete odabrati:
  • A/B test
  • Test preusmjeravanja
  • Multivarijatni test

1. A/B test

A/B test vam omogućuje testiranje dvije ili više varijanti vaše stranice kako bi usporedili čija je izvedba bolja. Ovo znači da možete testirati originalnu verziju vaše stranice u odnosu na  nove verzije. Svaka verzija je predstavljena jednak broj puta, tako da se njihove izvedbe mogu promatrati i mjeriti neovisno o drugim vanjskim čimbenicima.

Ako promijenite boju ili tekst sadržaja sa samo nekoliko elemenata stranice, ovo će vam omogućiti da vidite koja verzija najbolje odgovara vašim posjetiteljima. Primjerice, možete promijeniti boju gumba, slika ili teksta kako bi dobili feedback o tome što funkcionira najbolje.


google optimize


Ako na nekoj verziji primjetite nižu stopu napuštanja stranice, to može značiti duže korisničke sesije ili povećan broj korisničkih interakcija. Trebali bi koristiti verziju koja najbolje radi za vas.

2. Test preusmjeravanja

Test preusmjeravanja vam omogućuje testiranje izvedbe zasebnih web stranica, jednih nasuprot drugih. Sličan je A/B testu, ali umjesto usporedbe izvedbe varijacija jedne stranice, ovaj test uspoređuje dvije ili više potpuno različitih stranica na različitim URL-ovima.

Ovaj test je koristan kada trebate odlučiti koja će se stranica koristiti za određene ciljeve. Google Analytics statistika za ovaj eksperiment će vam pružiti potreban feedback, kako bi mogli donijeti odluku s kojom stranicom ćete nastaviti.


google optimize



3. Multivarijatni test

Ovaj test testira varijante dva ili više elemenata istovremeno, kako bi se dobio uvid u  kombinacije elemenata koje donose najbolje rezultate.

Umjesto da pokaže koja je varijanta stranice najučinkovitija (kao u A/B testu), MVT identificira najefektivnije varijante svakog elemenata, te analizira interakciju između tih elemenata.

Multivarijatni testovi su korisni kada je u pitanju optimiziranje više različitih elemenata stranice.


google optimize


Vizualni Editor

Kako bi izradili varijantu vaše stranice, prvo trebate preuzeti Google Chrome- Google Optimize ekstenziju. Ovo će vam osigurati pristup Vizualnom Editoru.

Kada ga instalirate, trebate kliknuti na “+New Variant” , zatim imenovati svoju varijantu i kliknuti na “>” gumb. Ovo će vas odvesti do Vizualnog Editora, gdje možete izraditi varijantu vaše stranice.

Optimize Vizualni Editor se sastoji od tri glavne komponente:


google optimize


Traka aplikacije se prikazuje na vrhu stranice koju uređujete.

Glavne funkcije trake aplikacije:
  • Prikazuje ime trenutnog eksperimenta
  • Prikazuje status vašeg eksperimenta
  • Prikazuje popis svih promjena napravljenih u Editoru
  • Prikazuje popis varijacija
  • Omogućuje vam premiještanje elemenata vaše stranice kako želite.
Paleta elemenata u Editoru se prikazuje u donjem desnom kutu zaslona. Kada je izabran jedan element vaše web stranice, on vam omogućuje da uredite taj element.

Ovo uključuje tipografiju, lokaciju i dimenziju alata za uređivanje. Kada napravite promjene u Visual Editor-u, kliknete na “save”, u gornjem desnom kutu aplikacijske trake.

Eksperiment konfiguracija

Nakon što ste završili s varijantama izrade, vrijeme je za konačnu konfiguraciju. Za ovaj posljednji korak morate postaviti ciljeve i ciljanje. Ti ciljevi trebaju biti ili s trenutnog popisa na Google Optimize-u ili ciljevi koje ste postavili na svoj Analytics račun.

Možete odabrati samo jedan primaran i dva sekundarna cilja. U traci ciljeva možete odabrati ono što želite pratiti i zatim nastaviti na ciljanje.

Opcija ciljanja vam omogućuje postavljanje broj posjetitelja koji želite ciljati, a koji će vidjeti varijante vaše stranice. Primjerice, ako radite A/B test, možete odabrati da 30% posjetitelja vidi vašu novu varijantu stranicu, dok će se 70% posjetitelja prikazivati originalna stranica.

Također možete izraditi “pravilo” koje će odrediti kada će se korisnicima prikazivati određena varijanta stranice. Ovo je vrlo korisno kada želite ciljati specifičnu publiku s odabranim varijantama stranice. Nakon što je vaša konfiguracija završena, spremni ste pratiti rezultate vašeg eksperimenta!

Naš Google Optimize test

Proveli smo jednostavan Google Optimize A/B test s dva različita izgleda na svim našim stranicama koje imaju bočnu alatnu traku. Imali smo dvije različite varijante alatne trake i postavili ciljanje na 50% posjetitelja za svaku alatnu traku.


google optimize


Budući da smo željeli testirati jedan element na svim stranicama s tim elementom, postavili smo varijaciju za provjeru ciljanja s javascript vrijednosti zajedno sa svim stranicama “/.” 


google optimize


Odlučili smo pratiti ciljeve završetka na obje varijante kako bi utvrdili koja varijanta ima bolju konverziju. Ovo smo postigli na način da smo povezali unaprijed definirane ciljeve alata Google Analytics s Google Optimize alatom, kako je prikazano. 

Kada je proteklo nešto vremena nakon završetka našeg eksperimenta, provjerili smo rezultate kliknuvši na "Berich in Analytics anziegen" kako je prikazano na slici. 


google optimize


Ovim potezom se unutar alata Google Analytics-a otvorilo posebno izvješće koje prikazuje izvedbu obje varijante. Varijanta koja je nazvana "Original" je imala ukupno 4.109 posjetitelja, druga "Variente 1" je imala 3.870. Možemo jasno vidjeti kako je varijanta Original imala bolji rezultat. Ukupna konverzija za Original je bila 8, a za Variente 1 samo 5. 

Zaključak

Možemo zaključiti da nam je Originalna verzija dala bolje rezultate i svakako ćemo je koristiti kako bi imali što bolju stopu konverzije.

Google Optimize je iznimno koristan alat kada je u pitanju optimiziranje vaše stranice. Testiranje različitih varijanti vaše stranice kao što su grafički elementi, fontovi i boje je lakše s integriranim Vizualnim Editorom. Ciljanje publike s izabranim varijantama stranice će vam pomoći da dobijete bolji feedback od svojih korisnika, te će vam dati ideju u kojem smjeru bi trebali nastaviti.

Iako je ovaj alat izvrsno opremljen, neki ga korisnici ne razumiju i smatraju ga teškim za postavljanje. Ako ste zainteresirani za optimizaciju vaše web stranice i trebate pomoć, kontaktirajte nas!

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni