google analytics

Prednost praćenja ove 3 Google Analytics metrike

  • 6 min čitanja

Rating

Ako ste webmaster vjerojatno poznajete alat Google Analytics, a čak i ako ga ne poznajete, vjerojatno ste čuli za njega. U većini slučajeva, webmaster instalira Google Analytics na web stranicu i nadalje više ne vodi računa o njemu. Većina webmastera se uopće ne trudi postaviti Google Analytics. 

Što je bitno u vezi ovog alata i zašto bi ga trebali koristiti?

Kao što se može vidjeti iz naziva, Google Analytics je alat za analizu web stranice.

Kada ste započeli s postavljanjem hostinga za vašu novu web stranicu, vjerojatno ste primjetili da vam je pružatelj usluge hostinga već dao alat za analizu web stranice. Navedeni alat možete pronaći na vašem cpanel-u. Ako mislite da je upotreba ovog alata sve što vam je potrebno za analizu web stranice – u krivu ste!

Iako su ti alati najvjerojatnije već postavljeni za vašu novu web stranicu, trebali bi dodatno postaviti Google Analytics. Objasnit ćemo zašto.

Osnove Google Analytics-a

Kao alat za analizu web stranice, Google Analytics pokriva sve osnovne statistike vaše web stranice, ali vam također daje i bolje, detaljnije izvještaje o vašoj web stranici. Navedeni izvještaji vam mogu biti od velike pomoći kada je u pitanju poboljšanje vaše web stranice.


google analytics


Svrha Google Analytics-a je da vam pomogne u razumijevanju ponašanja posjetitelja na vašoj web stranici. Razumijevanje posjetitelja vam daje vrijedne povratne informacije.

Nećete moći otkriti ponašanje korisnika ako neke web statistike nedostaju ili se podaci ne mogu usporediti s ostalim statistikama ili metrikama. Google Analytics može odraditi sve to i još usporediti dobivene podatke.

Instaliranje Google Analytics-a

Instalacija usluge Google Analytics nije komplicirana tako da biste trebali početi s radom u najkraćem mogućem roku. Kako bi započeli, morate imati Google račun. Ako imate više web stranica koje želite pratiti, možete imati do 50 značajka web stranica pod jednim Google Analytics računom.

Kada odlučite s kojim računom ćete nastaviti, trebate otići na Google Analytics stranicu i kliknuti "Sign in" u gornjem desnom kutu. Tamo ćete pronaći 3 koraka koja trebate slijediti kako biste postavili svoj račun. Nakon što kliknete na prijavu, slijedite proces registracije u koji unosite potrebne informacije o vašoj web stranici. Kada završite, primit ćete jedinstven kod koji trebate umetnuti na svaku stranicu vaše web stranice. 


google analytics


Ovisno o tome kako je vaša web stranica strukturirana ovisi kako će se ovo izvršiti. Neke CMS ili eCommerce platforme imaju različita mjesta ili plugin-ove gdje bi se trebao umetnuti kod za praćenje. U većini slučajeva, ovaj kod je smješten u podnožju web stranice kako bi se osiguralo da su sve stranice uključene.

Ako niste sigurni kako pravilno postaviti kod, trebali biste taj zadatak ostaviti za profesionalne developere ili nas jednostavno kontaktirajte!

Važne metrike za praćenje

Nakon što postavite Google Analytics, bit će vam prikazano korisničko sučelje koje sadrži mnogo opcija. Postoji nekoliko osnovnih metrika na koje bi trebali obratiti pozornost.

1. Broj posjetitelja i pregleda stranica

Ovo će vam dati uvid u broj posjetitelja vaše web stranice u određenom vremenskom razdoblju. Imajte na umu da pregledi stranice (sesije) nisu isto što i posjete stranici. Jedan posjetitelj vam može pružiti više pregleda stranice te je zbog toga broj pregleda stranice uvijek veći od broja posjetitelja.


google analytics


Veći broj pregleda stranice je vrijedan, jer to znači da su posjetitelji interaktivni s vašom stranicom, odnosno pregledavaju više stranica vaše web stranice. Cilj svakog webmastera je steći što više korisnika na svojoj web stranici.

Ako radite na svojoj web stranici i dobro ju optimizirate , primijetit ćete povećanje broja korisnika koji posjećuju vašu web stranicu. Ovo nas dovodi do izvora vašeg dolaznog prometa.

2. Izvori prometa

Poznavanje mjesta odakle dolaze vaši posjetitelji je isto jako važna informacija i to je ono što će vam izvori prometa pokazati. Ako radite marketing aktivnosti da biste privukli posjetitelje, dobit ćete potpuni pregled situacije.


google analytics


Te metrike pokazat će vam koliko je posjetitelja i s kojih web stranica došlo. Ove vrijedne informacije pružit će vam povratne informacije o tome gdje trebate povećati ili smanjiti marketing aktivnosti.

Tri različite vrste posjetitelja kada je riječ o izvorima prometa:
  • Izravni posjetitelji: to su posjetitelji koji su izravno došli na vašu web stranicu. U većini slučajeva to su posjetitelji koji se vraćaju.
  • Upućivani posjetitelji: To su posjetitelji koji su došli s druge web stranice, a vi možete vidjeti s koje web stranice.
  • Organski posjetitelji: Posjetitelji koji su došli s tražilice (Google).
Odrađivanje marketinga za vašu web stranicu može rezultirati novim upućivanim i organskim posjetiteljima. Organski posjetitelji su iznimno vrijedni jer su ciljana publika koja je došla s tražilica u potrazi za relevantnim sadržajem.

Preporučujemo izradu barem osnovnog SEO-a za vašu web stranicu kako biste povećali broj organskih posjetitelja. Ispravno SEO optimizirane web stranice također smanjuju stopu napuštanja.

3. Stopa napuštanja

Nisu sve metrike dobre kada su visoke. Stopa napuštanja vam pokazuje postotak posjetitelja koji odmah napuste vašu web stranicu. To se događa kada posjetitelji ne pronađu ono što su očekivali.

Stopa napuštanja je uobičajena pojava, ali ako primijetite da se stopa napuštanja povećava s vremenom, trebali biste biti uznemireni. Ako se zateknete u ovoj situaciji, provjerite odgovara li sadržaj vaše web stranice opisima i prikazuje li se web stranica ispravno na drugim uređajima (primjerice smartphone-u).

Google praćenje u Google Analytics-u

Pobrinite se za definiranje svojih ciljeva u Google Analytics računu. To će vam pomoći pratiti rezultate. Ciljevi se mogu koristiti za praćenje različitih događaja koji se mogu pojaviti nakon marketing kampanja.


google analytics


U Google Analytics-u postoji četiri načina za praćenje ciljeva:
  • URL destinacijski cilj
  • Vremenski cilj
  • Cilj posjeta stranicama
  • Cilj događaja

URL destinacijski cilj prati koje URL-ove posjećuju korisnici. Kada korisnik posjeti određeni URL, on odmah ispunjava cilj. Ova vrsta cilja se najčešće koristi jer u većini slučajeva želite da posjetitelj posjeti određenu stranicu vaše web stranice (poput stranice s ponudom).  

URL destinacijski ciljevi se mogu postaviti i na način da se pokreću samo kada posjetitelji dolaze s određene stranice. Primjerice, ako želite postaviti cilj za situaciju kada posjetitelji posjete stranicu “Thank you”, možete postaviti da će cilj biti ostvaren samo kada korisnici dolaze sa stranice za plaćanje.

Ako je “Thank you” stranica otvorena iz bilo kojeg drugog izvora, cilj nije ostvaren.

Vremenski cilj prati koliko je vremena posjetitelj proveo na određenoj stranici. Može se postaviti i kako bi se pratilo posjetititelje koji su potrošili: "više od" ili "manje od" vremena, s obzirom na vremensko ograničenje (limit).

Ovo je iznimno koristan cilj ako imate članke ili videozapise na svojoj web stranici, jer će vam dati informaciju koliko je posjetitelja zapravo pročitalo cijeli članak ili pogledalo videozapis u cijelosti.

Cilj posjeta stranice vam pokazuje koliko je posjetitelj posjetio stranica prije nego što ju je napustio. Također se može postaviti “veće od”, “jednako” ili “manje od” zadane vrijednosti.

Ako želite saznati koliko stranica je otvorio vaš posjetitelj, ovo će vam pomoći da ih segmentirate. Ako imate eCommerce web stranicu, ova vrsta cilja vam može pokazati koliko je proizvoda vidio posjetitelj.

Cilj događaja može pratiti sve druge događaje koje smatrate važnima. Primjerice, možete pratiti jesu li posjetitelji pritisnuli određene gumbe ili unijeli podatke u neka od polja na vašoj web stranici.

Ova vrsta cilja je malo složenija za postavljanje jer zahtijeva korištenje JavaScript-a. Prepustite postavljanja Google Analytics-a profesionalcima, jer pogrešno konfigurirani ciljevi mogu dati pogrešne rezultate koji će vas onda dovesti do pogrešnih zaključaka i radnji.

Zaključak

Pomoću Google Analytics-a ćete moći bolje razumjeti korisnike. U usporedbi s drugim alternativama, daje vam duboku analizu i uvid u ponašanje korisnika i što im se sviđa ili što im se ne sviđa na vašoj web stranici.

Budući da prati mnogo statistika web stranice (postoji ih mnogo više od ovdje navedenih), pruža vam detaljne izvještaje. Osim što je odličan alat za web analizu, njegovi izvještaji se također koriste kao standard prilikom procjene web stranica.

Ako se od vas traži da predstavite statistiku svoje web stranice, uobičajeni standard je korištenje Google Analytics-a. Uzimajući u obzir sve navedeno, Google Analytics je nezaobilazan alat za vašu web stranicu.

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni