e-mail marketing

Utjecaj GDPR-a na e-mail marketing

  • 6 min čitanja

Rating

Napredak i razvoj e-mail marketinga pratimo godinama. Iako su mnogi predviđali da se neće dugo zadržati kao uspješan marketing model, ipak se dogodilo suprotno. Spameri su uklonjeni, a autori zanimljivog i korisnog sadržaja danas rade bolje nego ikada.

E-mail marketing je trgovcima omogućio osobniju komunikaciju s korisnicima. S novim UI tehnologijama, e-mail marketing nam daje specifične informacije o tome što i kada korisnici žele čitati.

Glavni zadatak je bio prikupiti e-mailove od novih i potencijalnih korisnika. Ali, jednom kada su korisnici ispunili obrazac ili kupili proizvod, e-mail se mogao dodati na bilo koju e-mail listu. U slučaju primitka neželjene e-pošte korisnici su imali mogućnost odjave na dnu svakog e-maila. 

Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) mijenja način prikupljanja e-mailova i kreiranja popisa. 

GDPR je učinio značajan pomak u opsegu. Ova uredba se ne odnosi samo na organizacije koje se nalaze u Europskoj uniji, nego i na sve one organizacije koje prikupljaju, obrađuju i čuvaju podatke o građanima EU. 

Suglasnost

U jednom od prethodnih članaka smo govorili o najvažnijim promjenama koje donosi GDPR. Najvažnija promjena, kako za korisnike tako i za trgovce, je suglasnost. Bez suglasnosti, ruke trgovca su vezane!

Što to točno znači za e-mail marketing?

Morate dobiti suglasnost od svojih korisnika, za slanje slobodnih, specifičnih i informiranih e-mail poruka.
  • Informirano znači da korisnici razumiju kakve će informacije dobiti,
  • Slobodno dana znači da nije bilo obveze za davanje suglasnosti te da kupcu u slučaju da ne da suglasnost za prikupljanje e-maila neće biti odbijena bilo kakva druga usluga i 
  • Specifično znači da korisnici znaju tko ima pristup njihovim informacijama i zašto.

Ono što vi trebate učiniti je:
  • Imati postavljene opt-in opcije prema (novim) pravilima,
  • obratiti pozornost na aktivnu i svjesnu suglasnost novog kupca,
  • Provjeriti primljenu suglasnost prije nego što pošaljete bilo što,
  • dati korisniku mogućnost brisanja svih prikupljenih informacija bez određenog razloga i 
  • provjeriti Uvjete korištenja i Pravila privatnosti koje imate postavljene na vašoj web stranici.

Novi e-mail marketing

Dobro pitanje je, što bi trebali napraviti s već prikupljenim e-mailovima i popisima? GDPR je kreiran kako bi išao u korist krajnjim potrošačima, svakodnevnim internet korisnicima i online kupcima.

Zato se nova pravila ne primjenjuju samo za podatke koji se prikupljaju nakon 25. svibnja 2018. godine. Ako imate prethodnu suglasnost klijenta za primanje marketing poruke e-pošte i ako su se ti klijenti izričito izjasnili kako žele primati takve poruke prije GDPR-a, možete nastaviti komunicirati s njima. 


e-mail marketing

Izvor


    Svaki internet korisnik treba biti informiran o svojim novim pravima i GDPR pravilima. Mnoge tvrtke, kao što je LinkedIn su poslale e-mailove, informirajući svoje korisnike o novoj regulaciji zaštite podataka. I to je upravo ono što bi i vi trebali učiniti ako još niste.
    • Informirajte svoje korisnike o GDPR-u i pravima koje imaju
    • Prikupite suglasnosti za korištenje osobnih podataka
    • Provjeriti imate li dvostruku opt-in praksu
    • Pasivnost ili već označeni okvir za izbor nisu valjani
    • Saznajte sve informacije- kako, gdje i tko je prikupio informacije koje imate.


    Potrebno je od korisnika zatražiti da odaberu koju vrstu pretplate žele, primjerice žele li primati newsletter, pozivnice na evente, first minute ponude, last minute ponude i dr. 

    Bilo bi poželjno da korisnici odaberu koliko često žele primati ovu vrstu materijala na svoj e-mail.


    e-mail marketing

    Izvor

     

    E-mail marketing automatizacija

    Automatizacija e-mail marketinga vam omogućuje uštedu vremena u komunikaciji s klijentima putem e-maila. Treba uzeti u obzir da je GDPR donio i promjene u pogledu korištenja ove automatizacije. Da bi korisnicima slali automatizirane e-mailove, moraju vam dati aktivnu suglasnost.

    Neovisno o suglasnosti, treba voditi računa o segmentaciji korisnika. Korištenje algoritama za automatsko donošenje odluka nije riješenje, te se stoga treba uzeti u obzir ljudski faktor. Možemo zaključiti da GDPR utječe i na nove i na postojeće korisnike koji žele da se njihovi podaci obrišu s lista trgovaca.

    Nova opcija za otkazivanje pretplate


    Izvor

    Opcija za otkazivanje pretplate je bila odlična stvar za korisnike i za tvrtke. Korisnici su dali do znanja trgovcima da nisu zainteresirani za njihov sadržaj i nakon toga, jednostavno su uklonjeni s te e-mail liste. Ali, ovo nije značilo da su prikupljeni podaci izbrisani i da se nisu koristili u druge svrhe.

    Možemo uzeti za primjer izradu kampanje na društvenim mrežama, gdje su se ciljali korisnici od kojih su se prikupili e-mailovi. S novim pravom za brisanje prikupljenih podataka, opcija za otkazivanje pretplate se također mijenja. Trgovci moraju korisnicima dati više opcija.

    Cilj je učiniti GDPR jednostavnim i razumljivim za korisnika, tako da ne odustano od e-mail kampanja bez razloga.

    Što korisnici mogu zatražiti?

    Korisnici mogu tražiti sljedeće:

    • da se odjave s određene kampanje/liste,
    • da se odjave iz svih lista i da ne primaju više e-mailove,
    • da vas mogu kontaktirati u vezi prikupljenih osobnih podataka.



    e-mail marketing

    Izvor

     

    Prava korisnika

    Morate dati mogućnost korisniku da na jednostavan i lak način ukloni svoje podatke s popisa e-pošte. Ukoliko korisnik to učini, vaša je obveza da izbrišete sve podatke o navedenom korisniku koje ste prethodno spremili na temelju suglasnosti. 


    e-mail marketing

    Izvor

     

    Važno je imati na umu da kupac ima pravo vidjeti sve prikupljene podatke, te da ima pravo na informaciju u koju svrhu se podaci prikupljaju, koliko će dugo biti pohranjeni i na koji način mogu zatražiti njihovo brisanje.

    To su osnovna prava koja vam (ako imate suglasnost) daju mogućnost za profiliranje podataka u skladu s GDPR uredbom. Profiliranje podataka pridonosi kreiranju osobne e-pošte, na temelju prikupljenih podataka o klijentima. 

    Zaključak

    Je li GDPR kraj e-mail marketinga? Odgovor je ne. GDPR potiče trgovce na izradu bolje strategije i slanje e-mailova koji su zanimljivi i važni korisnicima.

    Uz pomoć UI se sve može napraviti. I na kraju krajeva, korisnici će čitati primljene e-mailove. E-mail marketing svakako ne treba funkcionirati na način da korisnici primaju putem e-mailova sadržaj koji ih ne zanima. 

    Trebalo bi biti obrnuto, u čemu uvelike pomaže GDPR. Korisnici će prije davanja suglasnosti razmisliti da li im je određena vrsta sadržaja potrebna. Ako daju svoju suglasnost i prime potreban sadržaj, očekuje se da će takav sadržaj i pročitati budući da su ga samostalno zatražili. 

    Zadatak trgovaca danas je potaknuti korisnikovu potrebnu za e-mailovima. Ovaj se cilj može ostvariti stvaranjem uspješnog poslovanja s ispravnim marketing strategijama. Oxidian vam može u tome pomoći.

    Možemo pomoći ojačati vaš online brand i izgraditi vašu online zajednicu. Ako trebate našu pomoć, stojimo vam na raspolaganju!

    STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

    Koliko je ovaj post bio koristan?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

    Podijelite članak:

    PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

    Preporučeni