Utjecaj GDPR-a na e-mail marketing i što učiniti povodom toga

e-mail marketing

E-mail marketing se već godinama intenzivno koristi. Iako su mnogi predviđali da neće trajati kao uspješan marketing model, ipak se dogodilo suprotno. Spameri su uklonjeni, a oni pravi, zanimljivi autori sadržaja su preživjeli.

E-mail marketing je dao trgovcima opciju da komuniciraju sa svojim korisnicima na osobnoj razini. Sa novim UI tehnologijama, e-mail marketing je uspio dati specifične informacije o tome što korisnici žele čitati i kada.

Glavni zadatak je bio sakupiti e-mailove od novih i potencijalnih korisnika. Ali, jednom kada su ispunili obrazac ili kupili nešto, e-mail se mogao dodati na bilo koju e-mail listu. Ako su korisnici dobili neželjene e-mailove, imali su opciju otkazati pretplatu, na dnu svakog e-maila.

Sada, nova Opća uredba o zaštiti podataka ili GDPR mijenja način na koji se e-mailovi sakupljaju i liste izrađuju. Ovdje su glavne promjene koje će utjecati na e-mail marketing, počevši od 25.05.2018. godine.

Suglasnost

e mail marketing

U jednom od prijašnjih članaka već smo spomenuli glavne promjene koje sa sobom dovodi GDPR. Glavna promjena, kako za korisnike tako i za prodavače je suglasnost. Bez suglasnosti, ruke prodavača su vezane! Što to točno znači za e-mail marketing?

Trebate dobiti suglasnost od svojih korisnika, za slanje slobodnih, specifičnih i informiranih e-mail poruka.

  • Informirano znači da će korisnicima biti jasno kakve će informacije dobiti
  • Slobodno dano znači da nije bilo zahtjeva za davanje suglasnosti te da kupcu neće biti odbijena bilo kakva druga usluga ako pristanak za prikupljanje e-maila nije dan
  • Specifično znači da korisnici znaju tko ima pristup njihovim informacijama i zašto

Ono što vi trebate napraviti je:

  • Imati postavljene opt-in mogućnosti prema (novim) pravilima
  • Provjeriti datu suglasnost prije nego što pošaljete bilo što
  • Dati korisniku opciju da izbriše sve sakupne informacije bez specifičnog razloga
  • Provjeriti Uvjete za korisnike i Usluge

Novi e-mail marketing

Dobro pitanje je, što bi trebali napraviti s vašim već sakupljenim e-mailovima i listama? Stvar sa GDPR-om je da je izrađen kako bi išao u korist krajnjim potrošačima, svakodnevnim internet korisnicima i onima koji kupuju online. Zbog toga se nova pravila ne primijenuju samo za podatke koji će biti sakupljeni nakon 25. svibnja. Svaki Internet korisnik treba biti informiran o novim pravima i pravilima. Mnoge tvrtke, kao što je LinkedIn su već poslale e-mailove, informirajući svoje korisnike o novoj regulaciji zaštite podataka. I to je upravo ono što bi i vi trebali napraviti.

  • Informirajte svoje korisnike o GDPR-u i pravima koje imaju
  • Sakupite suglasnosti za korištenje osobnih informacija
  • Provjeriti imate li dvostruku opt-in praksu
  • Prikupite sve informacije o tome kako, gdje i tko je sakupio informacije koje vi imate.

Nova opcija za otkazivanje pretplate

Opcija za otkazivanje pretplate je bila odlična stvar za korisnike i za posao. Korisnici su dali do znanja prodavačima da nisu zainteresirani za njihov sadržaj i nakon toga, jednostavno su bili maknuti iz te e-mail liste. Ali, ovo nije značilo da su sakupljene informacije izbrisane i da nisu korištene za druge svrhe. Ovdje možemo uzeti za primjer izradu kampanje na društvenim mrežama, gdje su se ciljali korisnici od kojih su se sakupili e-mailovi.

S novim pravom za brisanje sakupljenih informacija, opcija za otkazivanje pretplate će se također promijeniti. Za prodavače ovo znači da će korisnicima dati više opcija. Korisnici mogu tražiti sljedeće stvari:

  • da se odjave iz specifične kampanje/liste
  • da se odjave iz svih lista i da ne primaju više e-mailove
  • da vas mogu kontaktirati u vezi sakupljenih osobnih informacija

Bitno je imati na umu da korisnik ima pravo vidjeti sve sakupljene informacije te da zna zašto su te informacije sakupljene, koliko dugo će biti pohranjene i naravno, može zatražiti da se te informacije izbrišu. Ovo su osnovna prava koja ako se da pristanak vam daju mogućnost za profiliranje podataka pod GDPR-om.

Profiliranje podataka pridonosi izradi osobno poslanih e-mailova, na temelju prikupljenih podataka o korisniku.

Zaključak

Je li GDPR kraj e-mail marketinga? Odgovor je ne.

Samo što će potaknuti prodavače da izrade bolju strategiju, tako što će samo slati e-mailove koji su interesantni i bitni za korisnike. Uz pomoć UI, sve se ovo može napraviti. I na kraju krajeva, korisnici će čitati e-mailove koje dobe.

E-mail marketing ne bi nikada funkcionirao ako bi korisnici prvo trebali otvoriti e-mail i zatim se “zaljubiti” u tvrtku. Trebalo bi biti obrnuto, a GDPR će se pobrinuti za to. Korisnici koji daju svoju suglasnost će biti informirani o sadržaju koji će dobiti i naravno da će i na kraju krajeva i pročitati to što dobe, zato što će biti upoznati s tvrtkom.

Sada je naš zadatak, natjerati ih da žele te e-mailove izradom uspješnog poslovanja sa ispravnim marketing strategijama.

Oxidian vam može pomoći sa gore navedenim stvarima. Možemo učiniti vaš online brand jačim i dalje graditi vašu online zajednicu. Kontaktirajte nas i naučite kako. Ili nas samo kontaktirajte, ako imate bilo kakva pitanja u vezi e-mail marketinga ili GDPR-a.

Podijelite članak: