e-mail marketing

Utjecaj GDPR-a na e-mail marketing

  • 6 min čitanja

Rating

E-mail marketing već godinama napreduje i razvija se. Iako su mnogi predviđali da se neće dugo zadržati kao uspješan marketing model, ipak se dogodilo suprotno. Spameri su uklonjeni, a oni stvarni, zanimljivi autori sadržaja rade bolje nego ikad.

E-mail marketing je dao trgovcima mogućnost komunikacije s korisnicima na osobnoj razini. S novim UI tehnologijama, e-mail marketing uspijeva dati specifične informacije o tome što korisnici žele čitati i kada.

Glavni zadatak je bio prikupiti e-mailove od novih i potencijalnih korisnika. Ali, jednom kada su ispunili obrazac ili kupili nešto, e-mail se mogao dodati na bilo koju e-mail listu. Korisnici su imali mogućnost odjave na dnu svakog e-maila u slučaju primitka neželjene e-pošte. 

Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) mijenja način na koji se prikupljaju e-mailovi i kreiraju popisi. 

GDPR je učinio značajan pomak u opsegu. Ova uredba se ne odnosi samo na organizacije koje se nalaze u Europskoj uniji, nego i na sve one organizacije koje prikupljaju, obrađuju i čuvaju podatke o građanima EU. 

Suglasnost

U jednom od prethodnih članaka smo govorili o glavnim promjenama koje donosi GDPR. Glavna promjena, kako za korisnike tako i za trgovce je suglasnost. Bez suglasnosti, ruke trgovca su vezane!

Što to točno znači za e-mail marketing?

Morate dobiti suglasnost od svojih korisnika, za slanje slobodnih, specifičnih i informiranih e-mail poruka.
  • Informirano znači da korisnici razumiju kakve će informacije dobiti
  • Slobodno dano znači da nije bilo obveze za davanje suglasnosti te da kupcu neće biti odbijena bilo kakva druga usluga ako nije dao suglasnost za prikupljanje e-maila 
  • Specifično znači da korisnici znaju tko ima pristup njihovim informacijama i zašto

Ono što vi trebate učiniti je:
  • Imati postavljene opt-in opcije prema (novim) pravilima
  • obratiti pozornost na aktivnu i svjesnu suglasnost novog kupca
  • Provjeriti primljenu suglasnost prije nego što pošaljete bilo što
  • Dati korisniku mogućnost brisanja svih prikupljenih informacija bez određenog razloga
  • Provjeriti Uvjete korištenja i Pravila privatnosti koje imate postavljene na vašoj web stranici.

Novi e-mail marketing

Dobro pitanje je, što bi trebali napraviti s već prikupljenim e-mailovima i popisima? GDPR je izrađen kako bi išao u korist krajnjim potrošačima, svakodnevnim internet korisnicima i online kupcima.

Zbog toga se nova pravila ne primjenjuju samo za podatke koji će biti prikupljeni nakon 25. svibnja 2018. godine. Ako imate suglasnost klijenta za primanje marketing poruke e-pošte i ako su se ti klijenti izričito izjasnili kako žele primati takve poruke prije GDPR-a, možete nastaviti komunicirati s njima. 


e-mail marketing

Izvor


    Svaki Internet korisnik treba biti informiran o svojim novim pravima i GDPR pravilima. Mnoge tvrtke, kao što je LinkedIn su poslale e-mailove, informirajući svoje korisnike o novoj regulaciji zaštite podataka. I to je upravo ono što bi i vi trebali učiniti ako još niste.
    • Informirajte svoje korisnike o GDPR-u i pravima koje imaju
    • Prikupite suglasnosti za korištenje osobnih podataka
    • Provjeriti imate li dvostruku opt-in praksu
    • Pasivnost ili već označeni okvir za izbor nisu valjani
    • Saznajte sve informacije o tome kako, gdje i tko je prikupio informacije koje vi imate.


    Potrebno je od korisnika zatražiti da odaberu koju vrstu pretplate žele, na primjer da li žele primati newsletter, pozivnice na evente, first minute ponude, last minute ponude i dr. 

    Bilo bi dobro da korisnici odaberu koliko često žele primati ovu vrstu materijala na svoj e-mail.


    e-mail marketing

    Izvor

     

    E-mail marketing automatizacija

    Automatizacija e-mail marketinga vam je omogućila uštedu vremena u komunikaciji s klijentima putem e-maila. Treba voditi računa da je GDPR donio i promjene u pogledu korištenja ove automatizacije. Da bi korisnicima slali automatizirane e-mailove, moraju vam dati aktivnu suglasnost.

    Neovisno o suglasnosti, treba voditi računa o segmentaciji korisnika. Korištenje algoritama za automatsko donošenje odluka nije riješenje, te se stoga treba uzeti u obzir ljudski faktor. Možemo zaključiti da GDPR utječe i na nove i na postojeće korisnike koji žele da se njihovi podaci obrišu s lista trgovaca.

    Nova opcija za otkazivanje pretplate


    Izvor

    Opcija za otkazivanje pretplate je bila odlična stvar za korisnike i za tvrtke. Korisnici su dali do znanja trgovcima da nisu zainteresirani za njihov sadržaj i nakon toga, jednostavno su uklonjeni s te e-mail liste. Ali, ovo nije značilo da su prikupljeni podaci izbrisane i da nisu korišteni za druge svrhe.

    Ovdje možemo uzeti za primjer izradu kampanje na društvenim mrežama, gdje su se ciljali korisnici od kojih su se prikupili e-mailovi. S novim pravom za brisanje prikupljenih podataka, opcija za otkazivanje pretplate se također mijenja. Za trgovce ovo znači da će korisnicima dati više opcija.

    Cilj je učiniti GDPR jednostavnim i razumljivim za korisnika, tako da korisnici neće bez razloga odustati od e-mail kampanja.

    Što korisnici mogu zatražiti?

    Korisnici mogu tražiti sljedeće stvari:

    • da se odjave s određene kampanje/liste
    • da se odjave iz svih lista i da ne primaju više e-mailove
    • da vas mogu kontaktirati u vezi prikupljenih osobnih podataka.



    e-mail marketing

    Izvor

     

    Prava korisnika

    Morate omogućiti korisniku da na jednostavan i lak način ima mogućnost ukloniti svoje podatke s popisa e-pošte. Ukoliko korisnik to učini, vaša je obveza da izbrišete sve podatke o navedenom korisniku koje ste prethodno spremili na temelju suglasnosti. 


    e-mail marketing

    Izvor

     

    Važno je imati na umu da kupac ima pravo vidjeti sve prikupljene podatke, te da ima pravo na informaciju zašto se podaci prikupljaju, koliko će dugo biti pohranjeni i na koji način mogu zatražiti da se oni obrišu.

    To su osnovna prava koja vam (ako imate suglasnost) daju mogućnost za profiliranje podataka u skladu s GDPR uredbom. Profiliranje podataka pridonosi kreiranju osobne e-pošte, na temelju prikupljenih podataka o klijentima. 

    Zaključak

    Je li GDPR kraj e-mail marketinga? Odgovor je ne. GDPR će potaknuti trgovce da izrade bolju strategiju, tako što će samo slati e-mailove koji su zanimljivi i važni korisnicima.

    Uz pomoć UI, sve se može napraviti. I na kraju krajeva, korisnici će čitati e-mailove koje dobiju. E-mail marketing nikada ne bi trebao funkcionirati na način da korisnici prvo otvore e-mail i zatim se zainteresiraju za tvrtku.

    Trebalo bi biti obrnuto, a GDPR će se pobrinuti za to. Korisnici koji daju svoju suglasnost će biti informirani o sadržaju koji će dobiti i naravno da će i pročitati što dobiju, budući da su upoznati s tvrtkom i samostalno zatražili sadržaj. 

    Zadatak trgovaca danas je potaknuti korisnike da žele e-mailove. Ovaj cilj se može ostvariti stvaranjem uspješnog poslovanja s ispravnim marketing strategijama. Oxidian vam može u tome pomoći.

    Možemo učiniti vaš online brand jačim i pomoći vam izgraditi vašu online zajednicu. Ako trebate pomoć, stojimo vam na raspolaganju!

    STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

    Koliko je ovaj post bio koristan?

    Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

    Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

    Podijelite članak:

    PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

    Preporučeni