Facebook marketing

U ovom članku spomenut ćemo na koje stvari treba obratiti pozornost tijekom ulaganja vremena u Facebook marketing. Započnimo sa vašom poslovnom Facebook stranicom. Vaša poslovna Facebook stranica je produžetak vašeg branda. Kako izgleda, što objavljujete na njoj i kako brzo odgovarate vašim korisnicima su ključne stvari koje su presudne za uspjeh.

Na slici možemo vidjeti Facebook stranicu turističke agencije „Sebastus“. Prvo što možete zamijetiti jest velika naslovna slika te profilna slika na kojoj se nalazi logo Sebastusa.

Sebastus Facebook stranica

Postoji više korisnih opcija na stranici. Dok scrollate prema dolje, možete vidjeti neke dodatne informacije. S lijeve strane, imate ponuđene različite opcije na koje možete kliknuti, a koje će vam pomoći da dublje zaronite u ovu stranicu. Na desnoj strani imate ponuđenu opciju da pozovete svoje prijatelje da lajkaju stranicu, možete vidjeti koliko ljudi lajka i slijedi stranicu te tko je sve lajkao stranicu od vaših prijatelja. Ispod toga postoji odjeljak „About“ gdje ako kliknete sa strane na „See All“ ćete dobiti puno širu ponudu informacija. U te informacije spada tip organizacije, informacije o poslovanju kao što je datum osnivanja, misija, kontakt informacije itd. Pružit će vam se prilika da dodate sve ove informacije kada se odlučite na postavljanje Facebook stranice.

Sebastus Facebook stranica

Na vremenskoj crti Sebastusa se nalaze svi postovi i sadržaj koji Sebastus objavljuje i dijeli. Kako scrollate, na vrhu ćete vidjeti slike gdje možete odabrati opciju „See All“ kako bi vidjeli sve slike koje je Sebastus objavio.

Ispod toga, možete vidjeti videe koji su također objavljeni.

A ispod videa, možete vidjeti sve postove koji su objavljeni na vremenskoj crti Sebastusa.

Sebastus Facebook stranica

Ovi postovi mogu sadržavati sve, od teksta do bogatih medija. Korisnici imaju mogućnost lajkati, komentirati i dijeliti vaš sadržaj. Sada kada smo uzeli kratak pregled kako je stranica na Facebooku postavljena, imate opciju kreirati svoju vlastitu stranicu. To ćete uspjeti napraviti na facebook.com/pages.

Kreiranje stranice na Facebooku će funkcionirati samo ako već imate Facebook račun i ako ste ulogirani u Facebook. Na stranici koju sam gore navela facebook.com/pages, u gornjem desnom kutu pronaći ćete opciju „Create Page“. Odaberite tu opciju i proći ćete kroz upute za izgradnju Facebook stranice. Počnite odabirom kategorije, a zatim dok ćete to prolaziti, odabrat ćete odgovore na različita pitanja.

Dok gradite Facebook stranicu, željet ćete razmišljati o svojoj ciljanoj publici koju ste identificirali u svojoj marketinškoj strategiji. Željet ćete objaviti sadržaj koji će ih privući. Posjetitelji koji će izabrati da vas prate će tada vidjeti vaše objave u svojim novostima. Pokušajte eksperimentirati s različitim vrstama objava kako bi saznali voli li vaša publika slike, videe, članke ili pak neke korisne linkove.

Preporučeno je iskoristiti postojeće marketinške kanale kako bi ispromovirali svoju Facebook stranicu. Možda vam zatreba vremena kako bi stekli značajnu publiku, ali ako nastavite s prikazivanjem kvalitetnog sadržaja, na kraju ćete i u tome uspjeti.

Definirajte svoj cilj za čim efikasniji Facebook marketing

Baš kao i za sve ostale stvari u kojima želite uspjeti, tako i za Facebook marketing morate definirati glavni cilj. Sa Facebookom imate priliku predstaviti opširan sadržaj, što znači i više od 140 znakova za razliku od npr. Twittera. Možete objavljivati više puta dnevno i to bilo kakav sadržaj koji želite. Sve ovo možete uzeti u obzir prilikom definiranja svojih ciljeva i odlučivanja koliko ćete zapravo vremena i energije uložiti u određene dijelove sadržaja.

Ljudi koji će lajkati vašu stranicu, pomoći će vam u ostvarivanju svojih poslovnih ciljeva, a to bi moglo označavati generiranje svijesti o brandu/usluzi/proizvodu, povećanje prodaje, pristizanje novog prometa na vašoj web stranici itd.

Vaš cilj će odrediti vrstu sadržaja kojeg ćete promovirati i sa kojom učestalošću. Kao i kod većine društvenih mreža, glavni cilj je objavljivanje sadržaja koji ne samo da zadovoljava vaše poslovne ciljeve već je i jedinstven za dijeljenje i lajkanje. Te radnje pomažu da promovirate sadržaj širokoj publici.

Pisanje visoko kvalitetnog sadržaja za bolji Facebook marketing

Prvi korak u kreiranju visoko kvalitetnog sadržaja za Facebook je određivanje vašeg cilja. Pitajte se, što želite da vaš korisnik napravi nakon što pročita vaš sadržaj?

Bitno je da vaš visoko kvalitetan sadržaj sadrži pravu poruku koja će biti objavljena u pravo vrijeme. Ne samo da će vas ovo povezati sa vašim korisnicima nego će ih natjerati da se uvijek vraćaju k vama.

Dok pišete postove za Facebook uglavnom ciljate na 250 znakova. Ovo ne ‎mora biti pravilo, pošto vaši korisnici mogu uživati u formi dugačkog sadržaja ili čak ekstremno kratkih statusa. Ali, ako trebate nešto s čim ćete započeti, probajte ciljati na 250 znakova. Tip sadržaja kojeg ćete odlučiti promovirati će također pridodati kvaliteti vašeg posta.

Razmotrite opciju da kod svakog sadržaja kojeg objavite dodate sliku koja će biti interesantna i ugodna oku korisnika. Možete čak eksperimentirati sa korištenjem linkova ili videa, pošto Facebook podržava oboje. Kada tek počinjete, dobra ideja za isprobati jest objaviti različite postove kako bi vidjeli koji tipovi postova privlače najviše pažnje. U većini slučajeva, vizualni postovi općenito izgledaju bolje te dobivaju više likeova, dijeljenja i komentara nego druge vrste postova. Također možete isprobati sa objavljivanjem ponuda ili čak kreiranjem događaja za posebne prigode.

Trudite se pružiti svojim korisnicima sve korisne informacije pomoću Facebook statusa te pratite napredak svakim postom kojeg objavite. Na kraju ćete vidjeti koja metoda objavljivanja te kakvog točno sadržaja najviše odgovora vašim korisnicima.

Ocjenjivanje frekvencije postova

Kako ćete graditi svoju Facebook stranicu, sve više ćete se fokusirati na to koliko ljudi zapravo vidi postove koje objavljujete.

Na Facebooku kao cjelini teško je postići organski doseg, tj. teško je postići neki poseban doseg kroz neplaćene objave koje korisnici dobivaju kroz novosti. Ovo se događa zbog toga što se toliko sadržaja dijeli na Facebook-u i ne postoji mogućnost dolaska svakog sadržaj do svake osobe. To znači da će se vaš sadržaj natjecati sa različitim sadržajima kako bi se našao u novostima korisnika. Dakle, količina sadržaja neće riješiti ovaj problem. Glavni faktor je usredotočenost na kvalitetu. Objavljivanje manjih sadržaja visoke kvalitete će uvijek pobijediti strategiju objavljivanja niske kvalitete visokofrekventnog sadržaja.

Još jedan čimbenik u vašem dosezanju je vrijeme. Recimo da ste odlučili objaviti dva statusa dnevno – što je pristojna standardna frekvencija. Vrijeme kada će ta dva posta izaći u javnost, drugim riječima, idu li ovi postovi u javnost u podne, dva sata ili četiri sata, uvelike će utjecati na njihovu vidljivost. Sve se svodi na to kada su vaši korisnici online.

Ako vaša ciljana publika provodi vrijeme na Facebooku tijekom ručka, distribucija vašeg sadržaja neposredno prije ručka će vjerojatno dovesti do većeg postotka korisnika koji vide taj sadržaj. Ipak trebate imati na umu da će Facebook odrediti konačnu relevantnost.

Ukoliko zatrebate bilo kakvu pomoć oko facebook marketinga, slobodno nas kontaktirajte.

 

Podijelite članak: