E-mail marketing : što, kako i zašto?

E-Mail Marketing je jedna od najčešće korištenih tehnika digitalnog marketinga. To je jedna od najstarijih marketinških aktivnosti, ali se značajno razvila tijekom vremena. Ako se pravilno koristi, e-mail marketing može biti izuzetno snažno oružje za digitalni marketing. Kad god pokušavate poslati informacije postojećim korisnicima ili privući nove, pravilno korištenje e-mail marketinga može Vam donijeti sjajne rezultate.

E-mail Marketing Alati

Kao i kod svake marketinške kampanje, za njen uspjeh potrebni su pravi alati. Imajte na umu da slanje e-maila predstavlja samo jedan element e-mail marketinga, tako da postoji više potrebnih alata nego što mislite. Srećom, postoje mnogi alati koji u sebi sadrže više rješenja i mogućnosti. Kad god se radi o slanju e-maila, statistici, višestrukim korisničkim računima i različitim prilagodljivim izvješćima, sve je to pruža jedan alat. Jedni od najpopularnijih alata za e-mail ili newsletter marketing su MailChimp i SendinBlue. Odabir rješenja i alata trebao bi ovisiti o Vašim potrebama.

Postoji nekoliko stvari koje treba pogledati pri odabiru najboljeg alata za Vas:

  • Upravljanje kontaktima – Provjerite dostupne kontakte za import i koliko je lako stvoriti grupe kontakata i upravljati njima
  • Značajke dizajna e-maila – Svaki service provider ima drugačiji alat za dizajniranje e-mailova
  • Za što želite koristiti alat – Provjerite koji su dostupni pluginovi (na primjer – plugin za formualre ili generiranje leadova)
  • Koji CMS koristi Vaša web stranica – provjerite može li se service provider koji koristite za e-mail marketing uskladiti s Vašim CMSom kao plug (primjerice za WordPress)
  • Statistika i mjerenje podataka – Provjerite koja se statistika kampanje prati (na primjer – bounce rate, broj korisnika koji su kliknuli na link ili na unsubscibe, CTR)
  • Ograničenja – Svaki service provider ima određena ograničenja kada je u pitanju broj e-mailova koje možete poslati po danu ili mjesecu, o tome ovisi i cijena service providera

Odabrani alat za e-mail marketing mora ispuniti Vaše zahtjeve kako biste dobili najbolje moguće rezultate. Naravno uvijek možete instalirati e-mail software ali u tom slučaju često nećete imati određene mogućnosti. Zato su e-mail service provideri najbolje rješenje, koje između ostalog uključuje i automatizirano slanje e-mailova.

Automatizacija kod e-mail marketinga ima ključno značenje. Automatizirane značajke mogu Vam pomoći da postavite kampanju koja će biti poslana određenim grupama kontakata u odabrano vrijeme. Kampanja će se poslati sama onda kada Vi odredite. Druga automatizirana značajka su automatski odgovori, koji mogu biti zahvala za pretplatu na newsletter i slično,
Sve ove male, ali važne značajke pomoći će Vam da ostanete u kontaktu s Vašim korisnicima.

Koristite E-mail za generiranje leadova

e mail marketing

Generiranje leadova jedan je od najvažnijih segmenata svakog poslovanja. Postoji mnogo alata koji vam mogu pomoći pri prikupljanju informacija od posjetitelja Vaše web stranice, ali opet, korištenje service providera će Vam uštedjeti najviše vremena. Pomoću ispravnog alata za e-mail marketing možete postaviti formulare za korisnike koji su povezani s popisom kontakata.

Zato smo istaknuli važnost da je odabrani service provider usklađen s Vašim CMS-om. Najlakši i najbrži način za stvaranje popisa kontakata za Vaše web stranice je povezivanje formulara putem plugina. Kada posjetitelji dođu na Vašu web stranicu i odluče unijeti svoje podatke u obrazac, taj se podatak automatski dodaje na Vaš popis kontakata u Vašem e-mail service provideru. Za još bolje targetiranje korisnika možete korisnike podijeliti u različite grupe i slati im različite informacija.


Na primjer, ako se formular koji korisnik ispuni nalazi na članku “Web dizajn”, njihovi podaci sortirali bi se na listu korisnika zainteresiranih za web dizajn. Odvojite svoje popise tako da definirate interese korisnika. Ovo je opet vrlo korisno prilikom izrade e-mail marketing kampanja jer omogućuje targetiranje publike prema njihovim preferncijama, segmentaciju i upoznavanje tržišta. Ako šaljete newsletter vezan uz web dizajn, na kojem nudite uslugu ili proizvod, tada možete odabrati “popis kontakata za web dizajn” jer će ti ljudi za njih biti najviše zainteresirani.

Ovakva kampanja omogućuje specifični targetiranje ali i štedi vrijeme. Sve informacije koje skupite o korisnicima se, uz njihovu privolu, spremaju i služe u ostalim dijelovima poslovanja.

Dizajniranje e-maila

Dizajn e-maila jedan je od najvažnijih elemenata uspješne e-mail marketing kampanje. Imajući atraktivno dizajniranu kampanju jednako je važno kao odabir ciljane publika za sadržaj e-maila. Kvalitetno i strukturirano dizajnirani e-mailovi ostvarit će veći CTR i dovesti Vam više posjetitelja.

Svi e-mail service provideri imaju vlastita rješenja kada se radi o dizajnu. Primijetit ćete da većina njih već nudi vlastiti e-mail template. S time imate mogućnosti koristit predloženi dizajn templatea ili ga sami kreirati. Većina e-mail service providera kod dizajniranja ima drag and drop opciju koja Vam olakšava proces kreiranja e-maila. Sami slažete boxeve, birate veličinu, font slova, boju, položaj slike ili videa, mjesto za kontakt ili social media buttone. Dizaj Vašeg e-maila treba biti u skladu s dizajnom Vaše web stranice.

Kreiranje sadržaja e-maila

Vrijeme je za pisanje dobrog i zanimljivog sadržaja. On bi trebao biti prilagođen Vašoj publici. To znači da sadržaj mora biti razumljiv i informativan, te navesti posjetitelja na određenu akciju.

Dobro strukturiran i zanimljiv e-mail sadrži:


1. Naslov koji privlači pozornost čitatelja
2. Jednostavan sadržaj za čitanje
3. Razumljive informacije
4. Pametno napisan i na pravom mjestu naveden call to action


Nemojte pisati previše pojedinosti za svoje čitatelje. Trebate imati što manje teksta koji uključuje sve bitne informacije.

Postoji i nekoliko trikova o tome kako povećati CTR.

Ako pišete newsletter grupi korisnicima koji su Vam već slali e-mail, možete postaviti predmet e-pošte s prefiksom “RE:”. Ovaj se e-mail tada pojavljuje u njihovim pretincima pristigle pošte s “RE:” na primjer: “RE: Web design service”.

Upotrijebite riječi call to action radi boljeg učinka poput riječi: “preuzmi”, “klikni”, “rezerviraj” i “kupi”. Time pozivate korisnika na akciju bez odgađanja. Kvalitetan e-mail odvodi čitetalja na Vašu stranicu i diže joj domain rating.

Optimizirajte Vaš landing page na isti način kao i Vaš e-mail. Dakle link koji stavite u e-mail treba voditi na stranicu koja je povezana sa sadržajem Vašeg e-maila. Ako nudite neku uslugu, stavite link na stranicu koja ju više opisuje, ne na početnu stranicu. Ukoliko pozivate korisnika da Vas kontaktira, stavite link na kontakt formular.

Zaključak

Vaše E-mail marketing kampanje trebaju biti profesionalne. Vrlo je važno kakav dojam ostavljate na publiku i kakav ugled stvarate Vašem poduzeću. Razmotrite koje ciljeve želite ostvariti sa svakom kampanjom, odaberite odgovarajući alat i krenite u izgradnju strategije.

Ukoliko trebate pomoć ili imate dodatnih pitanja, naš Oxidian Team spremno čeka da nas kontaktirate.

 

Podijelite članak:

Pretplatite se na naš newsletter