magento woocommerce testing|||||||

E-Commerce testiranje (WooCommerce, Magento)

  • 6 min čitanja

Rating

5
(1)

Od svojih početaka, internet je ubrzano stjecao sve veću i veću popularnost do točke gdje je postao najkorišteniji medij današnjice. Svi su online na dnevnoj bazi, bilo to surfanje po netu, čitanje vijesti, druženje na društvenim mrežama ili čak vođenje posla.

Došlo je do toga da više niste konkurentni ako vaše poslovanje ne posjeduje web stranicu. Zašto je to tako? Odgovor leži u praktičnosti – ako želite kupiti neki proizvod ili uslugu u fizičkoj trgovini, morate napraviti nekoliko koraka. Otići do trgovine, tražiti što vam treba i pitati za pomoć ako postoje ikakve dodatne informacije koje biste htjeli znati. No, zašto trošiti vrijeme na cijeli taj proces, kada možete sve to napraviti vrlo brzo online?

Isto vrijedi i za e-commerce, odnosno web trgovine. Ljudi vole pogodnost i praktičnost, a na internetu možete naći gotovo bilo što što vam treba, bio to namještaj za kućanstvo, novi mobitel, odjeća, namirnice, gadgeti, uređaji itd. Što god vam treba može biti naručeno iz vlastitog naslonjača i dostavljeno na kućni prag – puno jednostavnije nego odlaziti do dućana, zar ne?

Ipak, možete naići na puno različitih problema kada vodite posao na internetu. Ispravan development, marketing i naravno, testiranje je apsolutno neophodno da biste bili sigurni kako sve radi točno kako bi trebalo i daje vam najbolje rezultate koje možete dobiti.

Ovaj članak će vam dati uvid u vrlo važne strategije i tehnike testiranja e-commerce stranica, osobito za WooCommerce i Magento – dvije vodeće platforme za stvaranje e-commerce web stranica.

WooCommerce logoMagento logo

Strategije i tehnike testiranja

Postoje neke razlike koje morate uzeti u obzir kada testirate web trgovine u usporedbi s običnim web stranicama. Ipak, glavna baza je ista – i jedna i druga vrsta su web aplikacije koje funkcioniraju na istim principima, tako da postoje ključne stvari na koje trebate pripaziti nevezano uz tip stranice koju testirate.

Prvo i osnovno, dobar dizajn obično znači i dobar biznis. Postoji cijeli ocean online trgovina i ako vaša stranica ne privuče klijenta na prvi pogled, vrlo vjerojatno će ju napustiti i otići na drugu stranicu. Dobar dizajn ne znači samo lijep izgled – znači da taj izgled treba kombinirati s efektivnošću, funkcionalnošću i jednostavnošću. Što je jednostavnije postići cilj (npr. kupiti nešto), bolji će biti User Experience (UX). Možete testiranje podijeliti u segmente i kategorije iz kojih ćete nastaviti testiranje.

web testing kategorije

Test funkcionalnosti

Prvo, tu je test funkcionalnosti – prođite kroz stranicu i provjerite da sve radi kako je zamišljeno. Svaki link vodi gdje bi trebao, svaki gumb i svaki meni funkcionira te da su informacije o proizvodima točne. Prijava i stvaranje novog računa mora raditi, različite metode plaćanja prolaze, filteri za traženje i sortiranje proizvoda daju točne podatke. Ukratko, svaka funkcija ili widget koji imate na bilo kojoj stranici vaše web stranice ili trgovine mora funkcionirati ispravno kako biste postigli najbolji UX i minimizirali šanse padanja stranice prilikom ažuriranja, dodavanja/micanja sadržaja itd.

Usability test 

Nakon testa funkcionalnosti slijedi usability test. U njemu ne provjeravamo funkcionalnost, već provjeravamo koliko je efektivan dizajn koji imamo prema stopi konverzije. Provjerite kakve poteškoće vaši klijenti mogu imati koje bi ih mogle natjerati da odustanu od kupnje. Primjerice, modificiranje proizvoda unutar košarice, potražnja više informacija o proizvodu, pronalazak kataloga i sl. Sve bi trebalo biti jednostavno i razumljivo te lako za pronaći.

Test sigurnosti

Vrlo važan dio e-commerce testiranja je test sigurnosti. Budući da će vaši klijenti davati osjetljive informacije poput detalja plaćanja, broja kartice i sl., morate biti apsolutno sigurni da će ti podaci biti osigurani i zaštićeni od malwarea, hakera i drugih potencijalnih prijetnji. Neke platforme poput Magenta nude automatizirane službe testiranja za određene elemente vaše web trgovine. No, testiranje sigurnosti je uvijek bolje napraviti ručno, jer je sigurnost za vaše klijente najvažniji dio web trgovine kako biste zadržali integritet i uspješno poslovali. Ako postoje slučajevi gdje su klijenti doživjeli sigurnosne prijetnje i probleme dok su kupovali na vašem web shopu, nemoguće je očekivati da će vam drugi potencijalni klijenti dati povjerenje i poslovati s vama, jer ne možete ni njima garantirati sigurnost informacija.

grafika web sigurnosni test

Testiranje performansa i baze podataka

Također, morate testirati performans vaše trgovine. Vrijeme je novac za većinu ljudi. Ako stranica sporo reagira ili se sporo učitava, klijenti će vjerojatno otići i obaviti kupnju na nekoj drugoj, bržoj, kvalitetnijoj stranici. Ako primijetite poteškoće, obrišite sve stavke u kodu koje nisu aktivno korištene na stranici. Time ćete ubrzati izvedbu preostalih, važnih naredbi iz koda.

Morate testirati i vašu bazu podataka, jer svaka informacija mora biti točna i ažurna, uključujući fotografije, cijene, popuste i sl.

Testiranje responzivnosti

Jedan od najvažnijih segmenata vaše stranice u današnje vrijeme je testiranje responzivnosti. Mnogi ljudi sve što rade na internetu rade na mobitelu ili tabletu umjesto na PC-u. To je razlog zbog kojeg morate biti sigurni da vam stranica radi kako treba i u mobilnoj/tablet verziji. Sve stavke se trebaju prilagoditi obliku i veličini zaslona na kojem je stranica gledana te ništa ne smije ispadati izvan okvira zaslona. Uz to, stavke nakon prilagodbe ne smiju izgubiti svoju funkcionalnost – moraju raditi jednako kao i na desktop verziji. Ima toliko toga što se mora uzeti u obzir – rezolucija zaslona, proizvođač mobitela, operacijski sustav koji mobitel koristi, na kojem browseru se stranica pregledava. Kada sve te faktore uzmete u obzir, dobijete gotovo stotinu različitih kombinacija, a vaša stranica mora biti responzivna na svaku moguću od njih.

A/B testiranje

Na kraju, ako je to moguće, uvijek je odlična ideja provesti A/B testiranje. Napravite dvije slične verzije vaše stranice da vidite koje će se stavke i funkcije najviše koristiti i voditi do najveće stope konverzije (Stopa konverzije = Konverzije/Promet).

ab test varijacije
Foto: OmniKick

Kada se radi o WooCommerce web trgovinama, trebate svakako raditi periodična end-to-end testiranja, recimo, svakih tjedan dana, proći kroz kompletnu stranicu i vidjeti radi li sve kako treba. To je potrebno jer se zna dogoditi da nova ažuriranja, plug-inovi, teme ili promjene u kodu dovedu do rušenja stranice, tako da je ključno držati sve pod kontrolom.

Taj test bi trebao uključiti:
  • test naslovnice
  • test stranica s proizvodima
  • dodavanje/micanje proizvoda iz košarice
  • testiranje checkout-a
  • test registracije/prijave na stranicu
  • baze podataka i informacije o skladištu (kada netko kupi proizvod, mijenja li se količina u skladištu), i sl.

Do sada ste već mogli zaključiti da ima hrpetina stvari koje mogu predstavljati potencijalni problem za vaš e-commerce. Potrebno je puno rada kako bi bili sigurni da sve funkcionira kako bi trebalo. Ako trebate pomoć oko testiranja ili održavanja vašeg web shopa, slobodno nas kontaktirajte! Bit će nam drago odraditi taj poslovni teret za vas!

Magento testiranje

Što se tiče Magenta, od velike je pomoći da platforma nudi besplatan vodič za testiranje već integriran u sebi. Uz sve regularne testove koje smo ranije naveli u članku i koje treba napraviti za svaku web stranicu, Magento vodiči nude pomoć i za testiranje kvalitete proizvoda, poput Magento and Web API Funkcionalnog testiranja, Performansa, JavaScripta itd. Možete testirati čak i kvalitetu koda, što uključuje i statične i jedinične dijelove koda, i još mnoge stvari koje će vam pomoći da trgovinu dovedete do savršene brzine i funkcionalnosti.

magento testing guide screenshot

Zaključak

Da rekapituliramo i zaključimo, kontinuirano testiranje je od ključne važnosti za vođenje uspješne web trgovine. Bila to WooCommerce, Magento ili bilo koja platforma. Mnogo stvari može poći po zlu, a vi imate obvezu osigurati da se takve stvari ne događaju kako biste zadržali svoje troškove na minimumu i spriječili gubitak velike svote novca na probleme koje ste mogli izbjeći. Naravno, ako to odradite, automatski ćete imati i puno veće zadovoljstvo među svojim korisnicima.

Magento nudi definirane vodiče za testiranje vaše web trgovine, ali postoje stvari o kojima sami morate voditi računa.

Ovo su ključne stavke koje morate testirati na svojoj WooCommerce, Magento ili bilo kojoj drugoj web trgovini:
  • Funkcionalnost (naslovnica, stranice proizvoda, registracija/prijava, preporučeni proizvodi, proizvodi na sniženju, sve ostale funkcije na stranici)
  • Responzivnost (mobilna/tablet/desktop verzija)
  • Usability
  • Sigurnost
  • Baza podataka (dostupna količina, popusti, slike proizvoda, opisi…)
  • Performans (brzina učitavanja stranice, brzina odgovora na zadane radnje, klikove…)
  • Plaćanje & Checkout (uključujući valute, porezna pravila itd.)
  • A/B testiranje
Za svako detaljnije pitanje, kontaktirajte nas kako biste dobili svu potrebnu pomoć!

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je bio koristan ovaj post?

Kliknite na zvijezdu da biste ga ocijenili!

Average rating 5 / 5. Vote count 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni