dizajn razmišljanja

Dizajn razmišljanja u Web Dizajnu

  • 6 min čitanja

Rating

Dizajn razmišljanja se odnosi na kreativne strategije koje dizajneri koriste tijekom procesa dizajniranja.

Dizajn razmišljanja prolazi kroz pet faza do realizacije. Ova metodologija se koristi u mnogim područjima dizajna, uključujući i web dizajn. Koristi se za rješavanje problema koje standardni procesi dizajna nisu u mogućnosti riješiti.

Dizajn razmišljanja se odnosi na dizajn korisničkog iskustva (UX). Primjenom dizajn razmišljanja dizajneri se manje koncentriraju na vizualnu privlačnost, a više na rješavanje problema korisnika. 

Što je Dizajn razmišljanja?

Prema Interaction Design Foundation, Dizajn razmišljanja je: iterativni proces u kojem nastojimo razumjeti korisnika, izazvati pretpostavke i redefinirati probleme u pokušaju identificiranja alternativnih strategija i rješenja koja možda neće biti odmah vidljiva s našom početnom razinom razumijevanja.

Tim Brown, izvršni direktor IDEO-a definirao ga je: "Dizajn razmišljanja može se opisati kao disciplina koja koristi dizajnerski senzibilitet i metode za usklađivanje potreba ljudi s onim što je tehnološki izvedivo i što održiva poslovna strategija može pretvoriti u vrijednost za kupca i tržišnu priliku." 

Obje definicije su pomalo komplicirane, recimo to jednostavnije.

Dizajn razmišljanja je proces i skup alata koji donosi inovativne ideje koje su poželjne korisnicima, održive za organizaciju i tehnički izvedive.

Dizajn razmišljanja se temelji na potrebama korisnika, zbog čega je tako blisko povezano s dizajnom korisničkog iskustva (UX). Počinje empatijom kako bi se stekli uvidi koji mogu otkriti nove i neistražene načine pogleda na stvari.

Na ovaj način se započinje preoblikovanje uočenog problema ili izazova i potiče suradnički, multidisciplinarni timski rad kako bi se iskoristile vještine, osobnosti i stilovi razmišljanja mnogih i na taj način riješili višestruki problemi.

Naposljetku, koristi se konvergentni stil razmišljanja kako bi se došlo do nekoliko mogućih rješenja. Slijedi testiranje rješenja, te biranje najboljih nakon dobivanja povratnih informacija korisnika.

Definirajući osobine dizajn razmišljanja možemo uočiti da je ono uvijek usmjereno na korisnika. Na prvo mjesto se postavlja korisnik a zatim se dolazi do različitih rješenja. Biraju se ona rješenja koja će najbolje zadovoljiti potrebe korisnika. 


Pet faza dizajn razmišljanja


dizajn razmišljanja

Izvor


Empatija

Svaki društveni pothvat počinje ljudskim elementom. To uključuje prepoznavanje ljudi koji čine vašu ciljanu publiku. Saznajte što cijene, što žele i kako gledaju na svijet. Izazov dizajnera leži u sintezi toga u kontekstu s njihovim dizajnom.


Definiranje

Svako dizajnersko djelo zahtjeva  jasnoću i fokus na vaš rad
  • Što točno pokušavate prenijeti?
  • Kome se obraćate?
  • Što nudite? 
Ponekad se tvrdnja o problemu može sažeti na riječ, gotovo kao mantra koja djeluje kao vodeći princip, a ponekad može biti previše složena da bi se stavila u paragraf. Sve dok dolazite do cilja koji ste odredili za vas i vašeg korisnika, nije osobito važno kako ste tamo stigli. 

Ideacija

Tijekom treće faze dizajn razmišljanja, dizajneri su spremni početi stvarati ideje. Razvili ste se da bi razumjeli svoje korisnike i njihove potrebe u fazi empatije, analizirali ste i sintetizirali svoja zapažanja u fazi definiranja i završili s izjavom o problemu usmjerenom na čovjeka. 

S ovom vrlo dobrom pozadinom vi i vaš tim možete početi "razmišljati izvan okvira" kako bi definirali nova rješenja za probleme koje ste stvorili. Možete početi tražiti alternativne načine pogleda na probleme.  


Prototip



Kako se može izmjeriti reakcija korisnika prije konačnog velikog otkrića?

Proces dizajn razmišljanja u svim svojim fazama postavlja mnoga pitanja:

  • “Hoće li raditi?” 
  • “Kako će odgovoriti?” 
  • “Hoće li ga uopće shvatiti?”

Najbolji način za ublažavanje tih strahova je osmisliti prototip, demo ili testni model. To može biti gotovo sve čime se korisnik bavi, zbog čega nam proces zamišljanja često daje zanimljive ideje za dobar prototip.


Test

Nakon što se poslali svoje prototipe, slijedeći korak je traženje povratne informacije od korisnika o njihovom iskustvu u interakciji s tim. Način testiranja vas može približiti vašim korisnicima, čineći vas privlačnijima i povezati vas.


Zaključak

Ne morate biti dizajner da bi razmišljali na ovaj način. Načela dizajna razmišljanja se mogu primjeniti na čitavu organizaciju, kao način rješavanja poslovnih problema. Organizacije uče kako misliti kao dizajneri i primjenjuju principe dizajna na samom radnom mjestu.

Ako primjenite dizajn razmišljanja na vaše web dizajn projekte možete zadovoljiti potrebe korisnika i poboljšati korisničko iskustvo. Ako vam je potrebna pomoć u web dizajnu, stojimo vam na raspolaganju!

STVORIMO NEŠTO NEVJEROJATNO ZAJEDNO!

Koliko je ovaj post bio koristan?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena / 5. Broj glasova:

Podijelite članak:

PRIJAVITE SE NA NAŠ Newsletter

Preporučeni